Στην Ελευθεροτυπία διαβάζω:
Μόνον ένας στους δέκα υποψήφιους πιστεύει ότι ο διαγωνισμός εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ είναι αδιάβλητος, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Συμβούλων Εκπαίδευσης EMPLOY.
Μου κάνει εντύπωση ότι ένα τέτοιο εύρημα δεν προκαλεί καμιάν αντίδραση από τον ΑΣΕΠ, την κυβέρνηση, ή οποιονδήποτε άλλο. Με ποιόν τρόπο πιστεύουν οι διαγωνιζόμενοι ότι ο διαγωνισμός είναι διαβλητός: διαρροή θεμάτων, πλημμελής επιτήρηση, ή κάτι άλλο; Ποιοί βάζουν τα θέματα; Έχουν αυτοί που βάζουν τα θέματα σύγκρουση συμφερόντων, π.χ. εκδίδουν βιβλία ή εμπλέκονται σε φροντιστήρια για τον ΑΣΕΠ; Δεν πρέπει να γίνει τουλάχιστον μια επιτροπή να μελετήσει το πρόβλημα και να εμπνεύσει περισσότερη εμπιστοσύνη στον σημαντικό αυτό θεσμό;
Ορισμένοι από αυτούς που συμμετέχουν στις επιτροπές των θεμάτων (κατά κύριο λόγο μέλη ΔΕΠ), διδάσκουν σε μεγάλα φροντιστήρια με άλλο όνομα. Αυτό είναι γνωστό (σχεδόν) της πάση, αλλά υπάρχει ένας άτυπος κώδικας σιωπής.
Μια μεγάλη ‘αδυναμία’ του ΑΣΕΠ, από αυτά που ακούω, είναι η λεγομένη ‘προϋπηρεσία’, με την οποία κάποιος απολαμβάνει πολλά μόρια. Για να αποκτήσεις βέβαια προϋπηρεσία ώς ωρομίσθιος ή εποχιακός ή συμβασιούχας, κατά κανόνα χρειάζεσαι βύσμα. Άρα, ακόμα και αν κάποιος δεν γράψει καλά στις εξετάσεις (που επίσης, συμφωνώ, ότι είναι διαβλητές) έχει ένα σημαντικό σχετικό πλεονέκτημα.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε, ότι από τα πιο αναπτυσσόμενες φροντιστηριακές επιχειρήσεις σήμερα, μετά τον κορεσμό που επήλθε πλέον στη μέση εκπαίδευση και την προετοιμασία για τις πανελλήνιες, είναι οι πανεπιστημιακές και αυτές που σε προετοιμάζουν για το ΑΣΕΠ και τη περιπόθητη ‘θέση στο Δημόσιο’.
Άς μη διϋλίζουμε, λοιπόν, τον κώνωπα με διαρροές θεμάτων, πλημμελή επιτήρηση, κτλ. Το σύστημα πάσχει από την κορφή ως τα νύχια.
Δεν ξερω αν ειναι διαβλητος, αλλα κακα οργανωμενος, οπως τοσα αλλα ειναι σιγουρα.
http://www.patris.gr/articles/147632
Το ζήτημα της αξιοκρατίας στον ΑΣΕΠ το γνωρίζω αρκετά καλά μιας και στην παρέα μου έχω 5 επιτυχόντες συμπεριλαμβανομένων της συζύγου μου, της αδερφής μου και του γαμπρού μου. Επίσης και εγώ διορίστηκα μέσω ΑΣΕΠ αλλά παραιτήθηκα όταν εκλέχθηκα σε ΤΕΙ.
Ο ΑΣΕΠ είναι η μεγαλύτερη ελπίδα μας για ανάκαμψη αυτής της χώρας. Αυτό γιατί η αξιοκρατία είναι το παν προκειμένου να αποκτήσουμε ικανούς δημόσιους υπαλλήλους που με την σειρά τους θα αλλάξουν όλη την λογική που επικρατεί στο δημόσιο. Αν υπάρχει αξιοκρατία στο δημόσιο τότε όλα θα αλλάξουν, με τελικό στάδιο της αλλαγής το ότι οι καλύτεροι δάσκαλοι, καθηγητές, πανεπιστημιακοί θα παρέχουν την καλύτερη παιδεία στα παιδιά μας.
Δυστυχώς η κυβέρνηση της ΝΔ έκανε μεγάλα βήματα προς τα πίσω στο θέμα της αξιοκρατίας βάζοντας συνεχώς τρικλοποδιές στην λειτουργία του ΑΣΕΠ. Αυτό έγινε επειδή οι αντίστοιχοι υπουργοί δεν είχαν το σθένος να πουν όχι στου ψηφοφόρους τους όπως πάντα.
Παράδειγμα, μόλις δυο μήνες αφότου ανέλαβε η ΝΔ άλλαξε το ποσοστό των από ΑΣΕΠ-επετηρίδα διορισμών σε 60-40 ενώ ήταν 75-25 και σε αυτό έβαλε επιπλέον του έχοντες 30 μήνες προϋπηρεσία(και τώρα 24) για να το κάνει 40-60. Απλώς απαράδεκτο.
Συγχρόνως, με την πρόφαση ότι οι γραπτοί διαγωνισμοί καθυστερούν άρχισε να προσλαμβάνει κυρίως με μόρια. Δηλαδή οι υποψήφιοι διαγωνίζονται με βάση τα μόρια τα οποία έχουν από αντικειμενικά προσόντα που όμως μπορούν να αποκτηθούν μόνο με μέσο-βύσμα.
Παραδείγματα:
1. Σεμινάριο του ΟΑΕΔ (100 ωρών νομίζω) στο αντικείμενο που μπορείς να κάνεις μόνο αν έχεις γνωστό αξίζει 70 μόρια δηλαδή όσο μισό μεταπτυχιακό (150 μόρια).
2. Η προϋπηρεσία στο αντικείμενο αξίζει όσο ένα διδακτορικό και ένα μεταπτυχιακό μαζί. Αυτή η προϋπηρεσία μπορεί να αποκτηθεί μόνο μέσω συμβάσεων με το δημόσιο που δίνονται με μέσο. Για να κάνεις Stage πρέπει να σε προτείνουν από γραφείο βουλευτή της ΝΔ (έχω τρεις γνωστές). Αν προσπαθήσεις να κάνεις αίτηση στον ΟΑΕΔ θα σου πουν ότι δεν υπάρχει προκήρυξη και δεν μπορείς να κάνεις αίτηση.
3. Όλοι οι δημόσιοι οργανισμοί αρνούνται πεισματικά να στείλουν αιτήματα για θέσεις στον ΑΣΕΠ ελπίζοντας ότι οι ε λήψεις προσωπικού θα πιέσουν την ηγεσία για προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ (βλέπε νοσοκόμες)
Αναρίθμητα άλλα παραδείγματα και πραγματικές ιστορίες μπορώ να γράψω.
Η λύση είναι απλή. Ένας ενιαίος γραπτός διαγωνισμός κάθε δύο χρόνια (όπως γίνεται για τους εκπαιδευτικούς) και διορισμοί από την λίστα που δημιουργείται από τον διαγωνισμό αυτό.
Συμβάσεις ορισμένου χρόνου πάλι μέσω της λίστας αυτής για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και τους ΟΤΑ. Έτσι θα αλλάξουν ΤΑ ΠΑΝΤΑ στην Ελλάδα
Ελπίζω ότι κάποτε θα γίνει.
Το ΑΣΕΠ ήταν μιά μεγάλη κατάκτηση και τομή στο πελατειακό τρόπο λειτουργίας του κράτους.
Όποια προβλήματα έχει οφείλονται αποκλειστικά και μόνο στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Αν μπορούσαν κάποιοι στη ΝΔ θα καταργούσαν πλήρως τον ΑΣΕΠ.
Μη ντρεπόμαστε να πούμε κάποια πράγματα με το όνομά τους. Πολλά από τα προβλήματα που επισημαίνετε στο μπλογκ οφείλονται στη νέα διακυβέρνηση της ΝΔ που τελικά απογοήτευσε στα περισσότερα που υποσχέθηκε.
Είναι ίσως η κατάλληλη στιγμή να θυμηθούμε τη βίαιη αντίδραση του ‘προοδευτικού’ φοιτητικού κινήματος στη θέσπιση του ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς. Έχω ακούσει για προβλήματα στη διαξαγωγή του ΑΣΕΠ, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι προσπάθειες της κυβέρνησης της ΝΔ να παρακάμψει τον ΑΣΕΠ. Προσπάθεια που δυστυχώς δεν προξένησε και μεγάλη αντίδραση.
Τώρα βέβαια αυτή δημοσκόπηση φωτίζει περισσότερο ένα εθνικό μας χαρακτηριστικό, τη δυσπιστία απέναντι στο κράτος και τους νόμους, μία βαθιά ατομικιστική και μεμψίμοιρη στάση ζωής. Όπως λες κι εσύ αν κάπου πάσχει το ΑΣΕΠ (που όντως πάσχει) ας το βελτιώσουμε. Τι να βελτιώσουμε σου λέει ο νεοέλληνας, άστα αυτά εγώ θέλω βύσμα και διορισμό, ασε την κοροιδία με ΑΣΕΠ και αξιοκρατίες.
Εχετε ονόματα γι ακείνους που ενώ είναι εξαταστές ΑΣΕΠ είναι και καθηγητές σε φροντιστήρια γιά ΑΣΕΠ?????
Να τα δώσετε στην δημοσιότητα….
Θα έπρεπε να δημοσιοποιούνται τα ονόματα της επιτροπής που βάζει τα θέματα για τον ΑΣΕΠ ώστε να μπορούμε να ελέγχουμε για σύγκρουση συμφερόντων.
Επίσης θα έπρεπε να μπορεί ο κάθε διαγωνιζόμενος να εξετάσει το γραπτό του.
βεβαίως και είναι εσείς τι λέτε στην ελλάδα βρισκόμαστε όλα βασίζονται στα 3 μ
Μιλώντας ως θεματοδότης, λυπάμαι για την έκφραση, αλλά λέτε βλακείες. Η δημοσιοποίηση των ονομάτων μόνο προβλήματα θα φέρει. Η πίεση που θα δεχτούν τα μέλη της επιτροπής είναι τόση που κανείς δεν θα την άντεχε!
Ένας άλλος λόγος που πολλοί αμφισβητούν την εγκυρότητα του ΑΣΕΠ είναι το ποσοστό επιτυχίας σε ορισμένα αντικείμενα. Επειδή βλέπουμε τις απαντήσεις που δώθηκαν ξέρουμε ότι το επίπεδο των υποψηφίων είναι τραγικά χαμηλό.
Τέλος, ο k.michailides, καλό είναι να δώσει ονόματα. Αλλιώς, είναι απλά συκοφάντης!
Γιατί λέτε πως το ΑΣΕΠ δεν είναι καλό; Μήπως επειδή κάποιοι εδώ πέρα δώσατε χωρίς να έχετε καλές σπουδές και αρκετά μόρια; Λέω εγώ τώρα.
Το ΑΣΕΠ έγινε ένας απ’τους πιο πετυχημένους θεσμούς που έγινε ποτέ στην Ελλάδα κι έβαλε τέλος στην ξόφθαλμη ασυδοσία των κομμάτων. Όπως όλα τα πράγματα, έχει κι αυτό τα παρατράγουδά του, αλλά καλύτερα απ’τους προηγούμενους κατ’ανάθεσιν διορισμούς.
@Θέμη
Θα συμφωνήσω με τον ΑΒ στο οτι δεν πρέπει να δημοσιεύονται τα ονόματα τους, όπως δεν δημοσιεύονται σε κάθε είδους διαγωνισμό(Πανελλήνιες, Ε.Σ.Δ.Δ. κτλ.). Δεν γνωρίζω αν τα συγκεκριμένα άτομα δουλεύουν σε φροντιστήρια, όμως είναι κοινό μυστικό οτι κάποιοι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων έχουν διασυνδέσεις με τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής του ΑΣΕΠ. Παρολ’αυτά, στα 15 χρόνια λειτουργίας του ΑΣΕΠ ουδέποτε έχει γίνει κάποια επίσημη καταγγελία για διαρροή θεμάτων.
Προσωπικά θεωρώ τους διαγωνισμούς κατάταξης κατ’ αρχήν αδιάβλητους, μέχρις αποδείξεως του αντιθέτου. Φοβάμαι δε πως πολλοί από όσους ισχυρίζονται (με βεβαιότητα!) πως υπάρχει δόλος είναι αποτυχόντες, λόγω εξαιρετικής εμπιστοσύνης στην αξία τους, θεωρούν πως οι καλύτερες επιδόσεις των συν-υποψηφίων πρέπει οπωσδήποτε να αποδοθούν σε λαθροχειρία.
Σε επιστημονικό, πάντως, επίπεδο δεν έχω πεισθεί σχετικά με την εγκυρότητα και αξιοπιστία των θεμάτων. Επειδή ο χώρος δεν προσφέρεται για μια εκτενή ανάλυση του παραπάνω, θα υπενθυμίσω μόνο ένα πράγμα που ξέρουμε όσοι έχουμε ασχοληθεί με την αξιολόγηση: δεν είναι δυνατό να γραφτούν σοβαρά ερωτήματα πολλαπλής επιλογής στο πόδι το βράδυ πριν τις εξετάσεις χωρίς στατιστική επεξεργασία και ελέγχους αξιοπιστίας.
Σε ό,τι αφορά τη δημοσιοποίηση των στοιχείων όσων εισηγούνται τα θέματα, δεν γνωρίζω κατά πόσο θα ήταν σκόπιμο κάτι τέτοιο. Ίσως θα ήταν πιο σωστό να δημοσιοποιούν τα φροντιστήρια τα στοιχεία των διδασκόντων τους, και για φορολογικούς λόγους, αλλά δεν έχω αυταπάτες σχετικά με την αποτελεσματικότητα ενός τέτοιου μέτρου.
Αυτό που σίγουρα επιβάλλεται, τόσο από την αρχή της διαφάνειας, όσο και από την κοινή λογική, είναι τη δημοσιοποίηση των βαθμολογικών κριτηρίων έστω και post hoc. Δηλαδή θα έπρεπε για τα σχέδια μαθήματος και τις ερωτήσεις ανάπτυξης, όπου αυτές προβλέπονται, να γνωστοποιείται πως ακριβώς επιμερίζεται η βαθμολογία (λ.χ. χ μόρια αν το προτεινόμενο μάθημα μπορεί να υλοποιηθεί σε ρεαλιστικά όρια χρόνου, ψ μόρια αν λαμβάνεται υπ’ όψη η διαπολιτισμικότητα κ.ο.κ.).
Επίσης, θα περίμενε κανείς να δημοσιοποιούνται οι σωστές απαντήσεις και συγκεντρωτικά στατιστικά δεδομένα σχετικά με τις επιδόσεις των εξεταζομένων στα ερωτήματα πολλαπλής επιλογής, όπως λ.χ. ο δείκτης δυσχέρειας (f) και η ικανότητα διάκρισης (Ebel’s D) σε κάθε ερώτημα. Αυτό θα επέτρεπε να δούμε αν τα ερωτήματα λειτουργούν κανονικά, επειδή ενίοτε ερωτήματα πολλαπλής συγκεντρώνουν περισσότερες εσφαλμένες απαντήσεις από τους ικανότερους εξεταζόμενους.
Η σκόπιμη (;) ασάφεια στα σημεία αυτά, σε συνδυασμό με τους αστείους ισχυρισμούς που προβάλλει το ΑΣΕΠ για να εμποδίσει την πρόσβαση των υποψηφίων στα γραπτά τους, λογικό είναι να προκαλεί υποψίες.
Μια και ο ΑΣΕΠ υπαρχει για καμμια 15ετια, και οπως υποστηριζουν ορισμενοι εδω εχει συμβαλλει τα μεγιστα στην αναβαθμιση του επιπεδου των κρατικων προσληψεων θα πρεπει να του χρεωσουμε λιγακι και τη γενια που ειναι τωρα στα λυκεια και στα πανεπιστημια. Με οποιον δασκαλο καθησεις που λενε.
Συμφωνω για αξιοκρατικες προσληψεις στο δημοσιο, αλλα το να υπερασπιζεται κανεις ενα συστημα στειρας απομνημονευσης που εχει γινει ο μεγιστος στοχος οσων δεν εχουν πραγματικα στοχους στη ζωη τους ειναι για μενα αστειο.
@plorius: αναρωτιέμαι αν εννοείς ότι η επετηρίδα ήταν καλύτερο σύστημα.
Φυσικά οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ πρέπει να βελτιωθούν, δίνεται πολύ μικρό βάρος στις εξετάσεις του αντικειμένου και πολύ μεγάλο στα παιδαγωγικά (ίσον απομνημόνευση συγγεκριμένων συγγραμμάτων). Είναι αστείο ότι δεν εξετάζεται κανείς πάνω σ’ αυτά που έμαθε στο πανεπιστήμιο, μπορεί κανείς να περάσει στον ΑΣΕΠ με γνώσεις λυκείου (ευτυχώς βέβαια χρειάζεται το πτυχίο).
Παρ’όλα αυτά ο ΑΣΕΠ αποτελεί μία όαση στο ελληνικό δημόσιο.
Δεν καταλαβαίνω γιατί όσοι δεν περνάν ένα διαγωνισμό τον βαφτίζουν κατευθείαν άθλιο και κακό.
plorius δε νομίζω να πρόλαβαν να καταστρέψουν οι δάσκαλοι και καθηγητές τη νέα γενιά. Η νέα γενιά καταστράφηκε από τους μεταπολιτευτικούς (κυρίως πασοκους) ολίγον σοσιαλιστές ολίγον σταρχιδιστές γονείς των παιδιών.
Οι ίδιοι γονείς που αφήνουν τώρα τα δεκαπεντάχρονα βλαστάρια τους να τα σπάνε μαζί με τους αντιεξουσιαστές.
Εχω γραψει σε αλλα ποστ πως πρεπει να γινονται οι προσληψεις στο δημοσιο. Αξιοκρατικα, οχι επετηριδα, αλλα ουτε και ΑΣΕΠ. Αν ο Θεμης θελει να ξανανοιξει το θεμα ευχαριστως να ξαναγραψω.
plorius, δεν το θυμάμαι. Αν έχεις το σχόλιο ξαναβάλτο.
Ειχα γραψει παλαιοτερα γι αυτο (αυτονοητα πραγματα) :
Το συστημα ΑΣΕΠ ερχεται να συνεχισει ο,τι ηλιθιο υπαρχει στο εκπαιδευτικο συστημα εν γενει. Δεν υπαρχει αμφιβολια οτι ο σχεδιασμος του εγινε απο αυτους που δεν εχουν καταλαβει τη σημασια του να προσλαμβανεις στο δημοσιο αυτους που εχουν εστω και μια μικρη επιθυμια να ασκησουν ενα επαγγελμα σαν κατι παραπανω απο βολεμα. Το μεγαλυτερο δε προβλημα με αυτου του ειδους τις πρακτικες ειναι οτι αφαιρουν απο τους νεους (δηλ τα πιο εν δυναμει ζωντανα μελη της κοινωνιας) την ιδεα οτι η ζωη και το μελλον τους εξαρτωνται απο τους ιδιους και οχι απο ενα απροσωπο κρατος που αποφασιζει, διαταζει και εξεταζει. [Κατι αντιστοιχο παρεπιπτοντως κανει και ο στρατος, δινοντας πισω στην κοινωνια αυτους που εχου μαθει καλα τι θα πει βισμα και λουφα.]
Η επετειριδα ειναι εξισου ηλιθια και δεν αξιζει να συζητηθει σοβαρα (τι ακριβως μηνυμα δινει).
Ενα συστημα υγιες θα απαιτουσε απο οσους θελουν δουλεια στο δημοσιο πρωτα απ ολα να αποφασιζουν οι ιδιοι τι ακριβως δουλεια θελουν. Δευτερον, οι ιδιοι να ειναι υπευθυνοι για να στελνουν αιτησεις σε συγκεκριμενες δουλειες (δεν ειναι ασυνηθιστο να κανει κανεις 30 αιτησεις για να βρει δουλεια). Και τριτον, οι υποψηφιοι να εξεταζονται κατ ευθειαν απο τους εργοδοτες τους, με βαση τις συγκεκριμενες αναγκες της δουλειας και οχι τις γνωσεις στη πατριδογνωσια. Για δε τις δουλειες που εχουν να κανουν με την εκπαιδευση, μελλη των επιτροπων προσληψης θα πρεπει να ειναι και γονεις των μαθητων.
Συμπληρωνω τωρα οτι το προσφατο τεστ δεξιοτητων (που δεν ειναι τιποτα περισοτερο απο ενα IQ test για οσους ειδαν τα θεματα) ειναι κι αυτο στην ιδια φιλοσοφια. Παντως τα αποτελεσματα θα ειναι χρησιμα γι αυτους που ασχολουνται με «εθνικους» δεικτες νοημοσυνης.
Συζητούσα τις προάλλες με μια «αδιόριστη εκπαιδευτικό». Και αυτή πιστεύει ότι ο ΑΣΕΠ είναι διαβλητός. Είπε ότι κυκλοφορεί η πληροφορία ότι η επιτυχία στον διαγωνισμό των εκπαιδευτικών μπορεί να αγοραστεί με ένα σημαντικό ποσό (π.χ. 50,000 ευρώ). Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι στον ΑΣΕΠ έχουν τη δυνατότητα να μαγειρεύουν τα αποτελέσματα. Αυτά φυσικά είναι φήμες, δεν υπάρχει κανένα χειροπιαστό στοιχείο. Αλλά όταν 9 στους 10 διαγωνιζόμενους πιστεύουν τέτοια πράγματα, δεν μπορεί, κάτι παίζει. Δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά. Ο ΑΣΕΠ πρέπει να υιοθετήσει μηχανισμούς διαφάνειας έτσι ώστε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο της παραποίησης αποτελεσμάτων από υπαλλήλους του.
@plorius: Το πρόβλημα είναι ότι όταν ο εργοδότης είναι το δημόσιο, όπως στην περίπτωση των δημόσιων σχολείων, υπάρχει ο κίνδυνος (κατ’ εμέ βεβαιότητα) να κάνει τις προσλήψεις δημοσιουπαλληλικά. Επίσης δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι οι γονείς θα ήταν οι κατάλληλοι να κρίνουν, και αυτό για πολλούς λόγους. Μπορούν να κρίνουν? Πως θα επιλέγονταν οι περίφημες επιτροπές γονέων? Ποιός σου λέει ότι οι επιτροπές δε θα διόριζαν απλά τους γνωστούς τους?
@Θέμη: Υπάρχουν προβλήματα στο διαγωνισμό. Πιθανόν να υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα διαβλητότητας δεν το αποκλείω. Αλλά ξέρω προσωπικά πολλούς που πέρασαν και το άξιζαν αδιαμφισβήτητα (ανάμεσα τους και δύο που πρώτευσαν). Είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις αυτών που πραγματικά το αξίζουν και δεν περνάνε. Επιμένω ότι τα αποτελέσματα του gallup είναι περισσότερα ενδεικτικά της εθνικής μεμψιμοιρίας παρά της διαβλητότητας του ΑΣΕΠ.
Για τους μηχανισμούς διαφάνειας που λες θα μπορούσε η επιτροπή που βγάζει τα θέματα να επιλέγεται τυχαία κάθε χρόνο από μία λίστα πανεπιστημιακών ανά αντικείμενο. Αλλά για να γίνει κάτι τέτοιο θα έπρεπε να τεκμηριωθεί ότι ο διαγωνισμός είναι όντως διαβλητός τώρα.
Ξαναλέω ότι κατά τη γνώμη μου, ακόμα κι αν υπάρχουν κρούσματα, το ποσοστό είναι τόσο μικρό που δεν αξίζει να ασχοληθεί κανείς.
anonymous
Ο ΑΣΕΠ και ορισμενα αλλα μεγαλα θεματα (εξετασεις κλπ) ειναι κομβικα σημεια για μια κοινωνια οπως η Ελλαδα. If you get them right, αλλαζεις την κοινωνια, if you get them wrong παρατεινεις τα προβλημα για μερικες γενιες. Η προταση μου βασιζεται στο οτι με μοχλο τις προσληψεις στο Δημοσιο, μπορει κανεις να αλλαξει πολλα αλλα πραγματα στον τροπο που αντιλαμβανεται ο κοσμος το ζητημα της δουλειας κλπ. Ειναι δηλ μια προταση ανεδαφικη προς το παρον αλλα ελπιζω οτι καποτε ισως εφαρμοστει.
Οι εξετάσεις στον ΑΣΕΠ είναι όπως όλες οι εξετάσεις του δημόσιου τομέα. Δεν εξετάζουν την ουσία αλλά τον τύπο, όπως και οι πανελλαδικές εξετάσεις. Ξανακάθισα στο θρανίο μετά από πολλά χρόνια από τότε που πήρα το πτυχίο μου και ανακάλυψα ότι ή δεν με δίδαξαν σωστά στο πανεπιστήμιο ή εγώ δεν είχα μάθει αυτά που έπρεπε να μάθω. Είμαι όμως επιτυχημένος φροντιστής και προγυμνάζω και υποψήφιους για τις εξετάσεις στον ΑΣΕΠ. Δεν πιστεύω ότι οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ είναι διαβλητές δεν εξετάζουν όμως την πραγματική ικανότητα του διαγωνιζόμενου. Η μεγάλη αποτυχία στις εξετάσεις οφείλεται στην ανικανότητα των πτυχιούχων και δεν σημαίνει ότι όποιος είναι νικητής στον ΑΣΕΠ είναι και ικανός για την δουλειά που διαγωνίστηκε.
@Φοιτητής ΕΑΠ.
Οι εξετάσεις στον ΑΣΕΠ είναι όπως όλες οι εξετάσεις του δημόσιου τομέα. Δεν εξετάζουν την ουσία αλλά τον τύπο, όπως και οι πανελλαδικές εξετάσεις. ….
Συμφωνώ και επαυξάνω. Υπάρχουν παραδειγματα ανθρώπων που προτιμήθηκαν γιατί ειχα ενα πτυχιο σε μια παραπανω σε γλώσσα και τα τυπικα προσοντα για μια θεση αλλά πρακτικα ηταν αχρηστοι. Αυτό είναι πολύ εντονο σε θεσεις που η πρακτικη πειρα παιζει μεγαλο ρόλο. Για παραδειγμα σε θεσεις του ΕΣΥ. Για αυτο να μη σπευδουν με κροκοδειλια δακρυα να κλαψουν καποιοι για καταστρατηγηση του ΑΣΕΠ σε τετοιες θεσεις.
«Συζητούσα τις προάλλες με μια «αδιόριστη εκπαιδευτικό». Και αυτή πιστεύει ότι ο ΑΣΕΠ είναι διαβλητός…
Αλλά όταν 9 στους 10 διαγωνιζόμενους πιστεύουν τέτοια πράγματα, δεν μπορεί, κάτι παίζει. Δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά.»
όχι αγαπητέ θέμη, δεν είναι έτσι τα πράγματα. αυτός είναι τρομακτικά εσφαλμένος και αντιεπιστημονικός τρόπος σκέψης. μην ξεχνάς πως όταν γίνεται διαγωνισμός του ασεπ συνήθως οι θέσεις προς τους υποψηφίους είναι 1 στους 10, οπότε είναι φυσιολογικό 9 στους 10 να μένουν απ’έξω και να νομίζουν ότι τους κλέψαν.
είναι στη νοοτροπία του έλληνα να πιστεύει πως ο γείτονάς του τον έκλεψε επειδή ο ίδιος πήγε αδιάβαστος και ημιέτοιμος. τρέφουμε ως λαός μεγάλη υποψία έναντι στους συμπολίτες μας και πιστεύουμε σε κάθε αλισβερίσι πως γίνεται ματσακονιά. το ασεπ έβαλε τέλος στο χάος που υπήρχε πριν απ’αυτό με τους απευθείας κομματικούς διορισμούς. μπορεί να έχει πολλά προβλήματα και πολύς κόσμος να πιστεύει πως η «μοριοδότηση» είναι άδικη ή ελλιπής. παρ’όλα αυτά δουλεύει αρκετά ικανοποιητικά.
άσ’τους αποτυχόντες να κλαψουρίζουν. αυτοί ακόμα και με το πιο δίκαιο σύστημα θα κλαίγανε. όσο οι θέση είναι μία και οι υποψήφιοι δέκα πάντα κάποιος θα λέει πως τον κλέψαν.
Δεν μπορώ να γνωρίζω αν οι διαδικασίες του ΑΣΕΠ ειναι διαβλητές η οχι. Εκείνο που ξερω ειναι οτι τα κριτήρια προσλήψεων έπονται της πραγματικότητας και της αγορας εργασιας. Και σε αυτα ο ΑΣΕΠ ακολουθει το παραδειγμα του Ελληνικου κρατους που ειναι παντα πισω απο τις εξελίξεις.
Για παραδειγμα το πτυχίο εχει μεγαλυτερη αξια απο οτι οι μεταπτυχικές σπουδές. Φανταστείτε για παραδειγμα καποιον που ειναι πχ χημικος αλλά εχει διδακτορικό στη μοριακή βιολογια και να μη προσλαμβανεται σε θεση αντιστοιχη γιατι δεν εχει πτυχιο Βιολογου.
Τετοια παραδειγματα αφθονουν. Αντιστοιχο με το οτι ζητουν απο βιολογους να διδασκουν Φυσικη και Χημεια στο Λύκειο και Βιολογια απο Φυσικους και Χημικους. Σε αυτο βεβαιαι φταινε και οι φορεις που δεν εχουν επιγνωση του τι ζητουν απο τον ΑΣΕΠ. Θα επιμεινω: στην εποχη του διαδικτυου δεν νοειται διοικηση με το τεφτερι του μπακαλη.
Συγγνωμη που επανερχομαι για το ΑΣΕΠ αλλα νομιζω οτι αν καταλαβουμε τα στραβα του, καταλαβαινουμε και ενα μερος της αιτιας που η Ελλαδα ειναι οπως ειναι σημερα.
Τυπικο σεναριο: Καποιος με καταγωγη απο Καρδιτσα τελειωνει Φιλοσοφικη και επιστρεφει στην Καρδιτσα οπου αρχιζει οικογενεια και ταυτοχρονα κανει φροντιστηρια για να δωσει ΑΣΕΠ. Μετα απο καμποσα χρονια, δινει και πετυχαινει. Ο διορισμος καπως αργει αλλα τελικα φτανει – για καποιο χωριο εξω απο το Ρεθυμνο!!! Ο φιλος μας εχοντας κανει εν τω μεταξυ και δυο παιδακια, τι να κανει φευγει για Ρεθυμνο μονος του, ενεργοποιοντας παραλληλα οσους γνωστους ξερει για μια γρηγορη μεταταξη, η εστω μια αποσπαση κοντα στη οικογενεια του στην Καρδιτσα. Ας τον αφησουμε εκει.
Τι μηνυματα εχει δωσει στον ανθρωπο αυτο το κρατος μας; 1. Τα χρονια του πανεπιστημιου ειναι μια κοροιδια, μια και για να σε προσλαβω θα ξανακανεις φροντιστηρια. 2. Για μενα εισαι ενα στατιστικο στοιχειο που δηλωνει συμμετοχη στον ΑΣΕΠ, και αν πετυχεις σε κανω ο,τι θελω. 3. Μετα που σε διοριζω σε αναγκαζω να καταφυγεις σε βυσματα και ο,τι αλλο εχεις για να καταφερεις το αυτονοητο, μια δουλεια κοντα στην οικογενεια σου.
Η θεωρια των παιγνιων λεει οτι ο καλυτερος τροπος για ενα σωστο αποτελεσμα μεταξυ δυο παικτων ειναι αν ο πρωτος ξεκινησει με καλες προθεσεις απεναντι στον αντιπαλο του, και αλλαξει την σταση του μονο οταν ο αλλος δειξει εχθρικες διαθεσεις. Ενα κρατος που δε σεβεται την αξιοπρεπεια των πολιτων του δεν πρεπει να περιμενει οτι κι αυτοι θα κανουν κατι καλυτερο.
@plorius
Το ‘δουλειά κοντά στην οικογένειά του’ δεν το καταλαβαίνω ιδιαίτερα. Απ’ότι ξέρω είναι πιο προφανές, η οικογένεια να ακολουθήσει τη δουλειά. Ευγνωμονώ τον πατέρα μου που ως παιδί ακολούθησα την δουλειά του σε διάφορα μέρη της Ελλάδας (μικρός μισθός δημοσίου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ο πατέρας μου στην άδεια έκανε άλλες δουλειές για να μπορέσουμε να ζήσουμε, π.χ. πωλητής σε παιχνιδάδικα τα Χριστούγεννα) και μου ήταν πολύ φυσιολογική η ιδέα του να πηγαίνω όπου υπάρχει δουλειά. Στο εξωτερικό είναι σπάνιο (ειδικά αν σπουδάσεις) να μείνεις στο μέρος που κατάγεσαι. Μου φαίνεται οτί η ελληνική κοινωνία έχει καλομάθει τα τελευταία χρόνια. Γιατί να βάλεις μέσο; Βγαίνω από τα ρούχα μου με κάτι τέτοιο. Στο Η.Β. αποφάσισαν ένα συγκεκριμένο δημόσιο γραφείο να το αλλάξουν πόλη (αρκετά μακριά και για μένα όχι απόλυτα δικαιολογημένα). Υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες από τους εργαζόμενους. Δεν ίδρωσε το αυτί κανενός. Όποιος δεν ήθελε να πάει το σπιτικό του σε άλλη πόλη παραιτήθηκε. Οι δημόσιες υπηρεσίες δε λειτουργούν για να βολεύουν εργαζόμενους. Το Ρέθυμνο είναι μια χαρά πόλη και υπάρχουν και τουριστικές δουλειές για συμπλήρωση του οικογενειακού εισοδήματος. Αν δε θέλει να πάει να συνεχίσει να κάνει φροντιστήρια και να μην παραπονιέται. Τα ήξερε αυτά, να μην έδινε ΑΣΕΠ. Αλοίμονο αν περνάει μέσο σε κάτι τέτοιο. Δηλ. εγώ που για να δουλέψω έφυγα στο εξωτερικό είμαι ηλίθιος, ή λίγες οικογένειες ξέρω που αλλάζουν πόλεις, χώρες για τη δουλειά τους; Αμάν πια με το βόλεμα και το ξεβόλεμα στην Ελλάδα.
Basil
μιλαμε για μια χωρα με μεγαλη ανεργια στις ηλικιες αυτες (και οχι οπως η Αγγλια). Για σκεψου αν ενας απο τους δυο εχει βρει με χιλια ζορια δουλεια, και μετα ερχεται στον αλλο ο διορισμος στην αλλη ακρη της Ελλαδας.
Παρεπιπτοντως τετοια περιστατικα ξερω τουλαχιστον 10, χωρις να παρακολουθω το θεμα ιδιαιτερα προσεκτικα. Αυτο που τελικα συμβαινει ειναι οτι το βυσμα δουλευει με καποιον τροπο και ο διορισμενος δεν ξαναπαταει ποτε να διδαξει σε σχολειο.
Μια και μιλας για Αγγλια, μπορεις να φανταστεις καποιον να κανει αιτηση για μια δουλεια που αν την παρει δεν θα ξερει που θα ειναι η δουλεια του ουτε το ακριβες αντικειμενο. (Ισως για κατασκοπος.) Το ΑΣΕΠ κανει ουσιαστικα αυτο.
@plorius
Στην Αγγλία οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται και απολύονται από τα σχολεία τα ίδια. Αν ένα σχολείο δεν πάει καλά κλείνει. Δουλεύουν κανονικό 8ωρο και όλο το καλοκαίρι (άδειες πάνω κάτω όπως όλοι) γιατί καίγεται ο κώλος τους αν δεν πάει καλά σε αξιολόγηση το σχολείο τους. Μονιμότητα δεν υπάρχει. Καμία σχέση με Ελλάδα. Όποιος δε θέλει Ελλάδα, ας κοπιάσει. Ξέρεις πόσα ζευγάρια ξέρω όχι σε διαφορετικές πόλεις αλλά σε διαφορετικές χώρες για κάποιο διάστημα τουλάχιστον. Πάρα πολοί συνάδελφοί μου και όταν κάνουν παιδιά ο ένας σταματάει τη δουλειά για κάποιο χρόνο. Πίστεψέ με το ελληνικό δημόσιο είναι παράδεισος για μια έγκυο ή για ζευγάρι με παιδιά εν συγκρίσει με το Η.Β.. Εδώ κάποιος ουσιαστικά σταματάει για μια 5ετία να δουλεύει. Δε βγαίνει αλλιώς. Αν γίνουν αυτά που γίνονται στην Αγγλία στην Ελλάδα, οι της ΟΛΜΕ θα πάθουν συγκοπή. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα θέλουν να διδάσκουν διάφορα για να συμπληρώνουν τις ώρες τους στο ίδιο σχολείο. Δε λέω οτί αυτά που λες δεν είναι μειονεκτήματα και σίγουρα μπορούν να γίνουν βελτιώσεις (π.χ. αυτοί που γράφουν καλά ή που έχουν μεγαλύτερο βαθμό πτυχίου να διορίζονται εκεί που θέλουν!). Οι ίδιοι οι καθηγητές και η ΟΛΜΕ δε θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα. Τι να κάνουμε δηλ. το γεγονός οτί έχεις μονιμότητα, ελάχιστο χρόνο εργασίας (ξεκινάς με 21 ώρες και πας στις 16 σε λίγα χρόνια) [εντελώς άγνωστα πράγματα στην Αγγλία] θα έχει και κάποια μειονεκτήματα, τι να κάνουμε. Και οι στρατιωτικοί και οι δικαστικοί έχουν μεταθέσεις και δεν ξέρουν που θα βρίσκονται την ίδια εποχή του χρόνου και οι γυναίκες τους αδυνατούν να πιάσουν δουλειά. Ας μην τα θέλουμε όλα δικά μας. Σαφέστατα και πρέπει να υπάρξουν βελτιώσεις, δε λέω αλλά να μην τα θέλουμε και όλα δικά μας. Ας μη νομίζουμε οτί έξω είναι όλα τέλεια. Δεν είναι.
Basil
Ζω πολλα χρονια στη Αγγλια (και ακομα περισοτερα πριν στην Αμερικη), και τα ξερω αυτα που λες. Υπαρχει ομως το εξης λεπτο σημειο. Στο εξωτερικο η αναζητηση δουλειας γινεται σε ενα πραγματικο επιπεδο με την ενοια οτι ψαχνει κανεις κατι συγκεκριμενο και αν επιτυχει ξερει οτι προσλαμβανεται για να καλυψει μια αναγκη. Στην Ελλαδα η προσπαθεια σταματαει στον ΑΣΕΠ και μετα το θεμα γινεται λοττο. Πολλοι προσλαμβανονται σε υπηρεσιες που ουτε καν γραφεια εχουν, και αναγκαζονται να καθονται δυο δυο στο ιδιο τραπεζι. Αλλοι παλι προσλαμβανονται για ενα τομεα και καταληγουν να κανουν καφε στον προισταμενο. Στη πορεια χανεται καθε αξιοπρεπεια επαγγελματικη, και η λουφα παει συννεφο. Αν ομως το συστημα των προσληψεων δεν ηταν τοσο απροσωπο, αλλα απαιτουσε προσωπικη ενασχοληση και συγκεκριμενο ψαξιμο και απο τον εργοδοτη και απο τον υποψηφιο τοτε δεν θα υπηρχε αυτο το προβλημα. Και αυτοι που τελικα θα εβρισκαν δουλεια θα ηξεραν απο πριν τις απαιτησεις και θα ειχαν την αξιοπρεπεια τους ακεραια.
Δε διαφωνώ με αυτά καθόλου. Να προσθέσω δε οτί στην Ελλάδα υπάρχει η διάχυτη η αίσθηση και διαπερνά τα πάντα οτί οι δουλειές είναι για να βολεύουν, όχι για να παράγεται κάτι χρήσιμο. Σε αυτό το πλαίσιο μπορεί να δοθεί μια θέση δενδροκηπουρού για να παίρνει κάποιος έναν μισθό (που κάποιοι αισθάνονται οτί του χρωστάνε δια υπηρεσίας υπέρ της πατρίδος).
http://paideia-gr.blogspot.com/2008/11/blog-post_25.html
Κάποιος βρήκε παραποιημένο το γραπτό του και έκανε μήνυση.
To ελληνικό κράτος δίνει στους δημοσίους υπαλλήλους αυτό που θέλουν οι πολίτες του: Ένα μικρό (και συχνά όχι τόσο μικρό) μισθό χωρίς προσπάθεια, και άπειρες δυνατότητες λούφας.
Συμφωνώ με το Basil ότι έξω τα χρήματα βγαίνουν με σαφώς μεγαλύτερο κόπο από ότι στο ελληνικό δημόσιο. Τα περί αξιοπρέπειας τα ακούω βερεσέ. Όποιου δεν του αρέσει, δεν πάει. Το γεγονός ότι πάνε ΟΛΟΙ, και μετά διαμαρτύρονται για … την αξιοπρέπειά τους είναι άλλο ένα δείγμα έλλειψης αξιοπρέπειας.
Αν.ώνυμος
Νομιζω οτι εισαι αδικος στο θεμα αυτο. Υπαρχουν παρα πολλοι Ελληνες που δεν εχουν αλλο καταφυγιο αποκαταστασης απο το Δημοσιο. Ετσι ειναι αυτη τη στιγμη η οικονομια, ετσι και η νοοτροπια. Πρεπει να σκεφτουμε με αυτο σαν δεδομενο. Εγω υποστηριζω οτι οσο ζουμε σ αυτη την πραγματικοτητα ο μονος τροπος να βελτιωθει το επιπεδο του δημοσιου ειναι να αναγκαζονται οι ενδιαφερομενοι αλλα και οι εργοδοτες να λειτουργουν λιγοτερο σαν ρομποτ (παταω ενα κουμπι και βγαινει μια θεση) και περισσοτερο σαν ανθρωποι υπευθυνοι για τις επιλογες τους.
Το ιδιο πιστευω και για τις εξετασεις εισαγωγης στα πανεπιστημια. Αντι για το αυτοματοποιημενο σημερινο συστημα ενα αλλο οπου μετα καποια στοιχειωδη επιλογη δεξιοτητων (κατι σαν το SAT) οι υποψηφιοι θα ειναι οι ιδιοι υπευθυνοι να διαλεξουν σχολες, και οι σχολες θα πρεπει να βρουν τροπους με συνεντευξεις και ισως καποια εξειδικευμενα τεστ να επιλεξουν αυτους που θελουν. Αν μαλιστα στην επιλογη μετρουσε πολυ το ενδιαφερον που εχουν δειξει οι υποψηφιοι για το αντικειμενο τους (δουλευοντας καλοκαιρια η εθελοντικα ας πουμε) τοτε ισως αδειαζαν λιγο και οι καφετεριες.
Αν φανταστουμε αυτες τις δυο αλλαγες να γινονται γρηγορα, νομιζω οτι η Ελλαδα θα μπορουσε να συμμαζευτει και η νοοτροπια να αλλαξει προς τα δυτικα προτυπα.
Ενδιαφεροντα στατιστικα στοιχεια στα αποτελεσματα του τεστ δεξιοτητων που μολις ανακοινωθηκαν. Πατηστε το λινκ στατιστικα στοιχεια.
http://www.asep.gr/asep/site/home/LC+Menu/ENHMEROSI/deltia+tipou/2009/03/23_3_2009_33.csp
Πραγματικά πολύ ενδιαφέρον plorius.
Απορία. Σας φάνηκαν κι εσάς οι περισσότερες ερωτήσεις (όπως αναφέρονται στη «στατιστική» του διαγωνισμού) σχετικά εύκολες;
Εκ των υστέρων είναι σύνηθες να λέει κάποιος πως ήταν «πανεύκολες» αλλά εντάξει, πολλές είναι τόσο γενικές που κι ένα 15χρονο τις γνωρίζει. Πόσο κάποιος που ευελπιστεί να γίνει ισόβιος δημόσιος υπάλληλος…
Ο ΑΣΕΠ είναι αδιάβλητος γιατί έχει χαρακτήρα διαγωνισμού και είναι απρόσωπος.Δηλαδή αν κάποιος ευνοηθεί,θα κυνηγηθεί από όλους όσους ζημιώνονται και αυτοί αποτελούν τους επόμενούς τους στη βαθμολογία.
Αυτή είναι μι ααλήθεια γνωστή στα λαμόγια που προσπαθούν να καταργήσουν τον ΑΣΕΠ και να εισάγουν βυσματικά κριτήρια όπως η προυπηρεσία.
Είναι οι »νόμοι της ζωής» βλέπετε.
Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης
με διαφορους γνωστους που το συζητησαμε ειπαμε οτι οι ερωτησεις ηταν δυο ειδων. Ορισμενες σχετικα ευκολες και αλλες δυσκολες, οπως μερικες που βλεπει κανεις σε τεστ νοημοσυνης. Ισως αυτο να εξηγει και το μεσο ορο γυρω στο 60%. Παντως ενδιαφερον ειναι οτι πολυ λιγες γυναικες ειναι στη λιστα με τις υψηλες βαθμολογιες – παρ ολο που πλειοψηφουν 2/1 στους διαγωνιζομενους και πανε καλυτερα απο τους ανδρες στις Πανελληνιες. Food for thought. Επισης αξιοι συγχαρητηριων αυτοι που τελειωσαν τεχνικη εκπαιδευση αλλα επιασαν πολυ ψηλη βαθμολογια.
Βασικά αντί για ΑΣΕΠ θέλουν να μετράει η λεγόμενη δήλωση ενδιαφέροντος.Τι σημαίνει η δήλωση ενδιαφέροντος?Για παράδειγμα »ενδιαφέρομαι να γίνω σκουπιδιάρης και όχι να δουλέψω σε γραφείο.»Αυτή είναι η δήλωση ενδιαφέροντος.(άλλη μια πίτσα μπλου κατά το δοκούν).
@plorius:
Είναι ένα είδος τεστ νοημοσύνης, με την ευρεία έννοια. Και, όπως στα τεστ νοημοσύνης, οι άνδρες έχουν μεγαλύτερη διασπορά, και άρα επικρατούν και στα δύο άκρα της κατανομής. Παρότι δεν δίνονται περισσότερα στοιχεία, είναι αναμενόμενο ότι δεν θα υπάρχει διαφορά μέσης επίδοσης μεταξύ ανδρών και γυναικών, καθώς επίσης και ότι το χαμηλότερο 5% θα αποτελείται κυρίως από άνδρες. Θα ήταν ενδιαφέρον να είχαμε περισσότερα ψυχομετρικά χαρακτηριστικά — τουλάχιστον την αξιοπιστία εσωτερικής συνοχής.