Οι τρεις παρακάτω φωτογραφίες είναι από το κτίριο της Φυσικομαθηματικής ΑΠΘ. Η πρώτη είναι από την κεντρική είσοδο. Παρόμοιες εικόνες αντικρύζει κανείς στα περισσότερα κεντρικά (τουλάχιστον) πανεπιστήμια.
Η πρώτη μου αντίδραση είναι αρνητική. Μετά αρχίζω και σκέφτομαι, μήπως επειδή έχω πατήσει τα 40 (και βάλε) άρχισα να γίνομαι συντηρητικός; Μήπως είμαι προκατειλημμένος; Μήπως υπάρχει μια ομορφιά σε αυτό το θέαμα την οποία εγώ δεν μπορώ να συλλάβω; Μήπως αυτές οι «ταπετσαρίες» από αφίσσες δίνουν ένα ιδιαίτερο χρώμα στα ελληνικά πανεπιστήμια, μια παγκόσμια μοναδικότητα την οποία δεν έχω την ανοιχτοσύνη του πνεύματος για να την εκτιμήσω;
Η δεύτερη φωτογραφία είναι από τον διάδρομο που οδηγεί στο κυλικείο:
Εδώ δεν μπορώ να βρω καμία ομορφιά. Το μόνο που βλέπω είναι βρωμιά.
Η τρίτη φωτογραφία είναι από την τουαλέτα του δεύτερου ορόφου.
Λέγεται συχνά ότι από την εικόνα των τουαλετών καταλαβαίνεις τον πολιτισμό ενός λαού. Τι συμπέρασμα βγάζει κανείς για τον νεοελληνικό πολιτισμό όταν επισκέπτεται τις τουαλέτες του ΑΠΘ; Σαπούνι και χαρτί δεν θυμάμαι να υπήρχε σε οποιαδήποτε τουαλέτα έχω επισκεφτεί μέχρι τώρα. Οι νιπτήρες είναι βρώμικοι και σπασμένοι. Γκραφίτι παντού.
Τι παιδεία έχει το παιδί που έγραψε το παραπάνω σύνθημα στην πόρτα της τουαλέτας; Ποιος φταίει που δεν έχει παιδεία; Οι γονείς; Το σχολείο; Πιθανότατα και τα δύο. Σημειωτέον, δεν έχω πρόβλημα με την βωμολοχία. Κι εγώ την απολαμβάνω που και που. Αλλά πρέπει να έχει κανείς αίσθηση του μέτρου και του τόπου. Το παραπάνω είναι κακόγουστο και αισχρό, δεν το συζητώ.
Η περιφρόνηση των νεοελλήνων σε οτιδήποτε δημόσιο έχει διαπιστωθεί από πολλούς. Όμως η συμπεριφορά μας προς ένα χώρο εξαρτάται και από την κατάσταση στην οποία τον βρίσκουμε. Όταν μπούμε σε ένα καθαρό περιβάλλον, πιθανότατα θα το διατηρήσουμε καθαρό. Όταν μπούμε σε ένα βρώμικο περιβάλλον, θα το βρωμίσουμε περισσότερο. Τι κάνει λοιπόν η διοίκηση των τμημάτων που στεγάζονται στο κτίριο και παραπέρα η διοίκηση του πανεπιστημίου για την κατάσταση αυτή; Δεν ντρέπονται να φέρουν ξένους επισκέπτες σε αυτό το κτίριο; Πότε ήταν η τελευταία φορά που ανακαινίστηκαν οι τουαλέτες των φοιτητών; Κάθε πότε καθαρίζονται;
Για να είμαστε δίκαιοι, διάβασα στο Indymedia ότι «ειδικά συνεργεία αλλά και υπάλληλοι της καθαριότητας του πανεπιστημίου, έχουν επιφορτισθεί με το καθήκον να καθαρίζουν άμεσα κάθε σύνθημα που γράφεται σε τοίχο και να κατεβάζουν οποιαδήποτε αφίσα κολλάται μέσα στο πανεπιστήμιο». Είναι και αυτό ένα βήμα. Ακόμη καλύτερα θα ήταν να υπάρχουν και χρηματικά πρόστιμα σε όσους συλλαμβάνονται να βρωμίζουν τις εγκαταστάσεις του πανεπιστημίου.
Οι αιτιάσεις που αναφέρονται στο παραπάνω άρθρο είναι απαράδεκτες. Η εικόνα του ΑΠΘ είναι άθλια. Είναι πολύ σωστή η πρωτοβουλία του πρύτανη. Η αφισοκόληση θα πρέπει να περιορίζεται σε συγκεκριμένους χώρους, όχι όπου γουστάρει ο καθένας. Ακόμα καλύτερα, θα μπορούσε να εκδίδεται μια πανεπιστημιακή εφημερίδα που να φιλοξενεί όλες τις απόψεις. Έτσι δεν μπαίνει θέμα φίμωσης καμιάς πολιτικής παράταξης. Σε όποιον αρέσει η βρωμιά, να πάει να βρωμίσει το σπίτι του, όχι το δημόσιο χώρο. Το ίδιο και για τα «στέκια». Όποιος θέλει να «αυτοοργανωθεί» να πάει να νοικιάσει έναν χώρο, όχι να τη βγάζει στο τζάμπα στην πλάτη του δημόσιου πανεπιστημίου και των φορολογουμένων. Η βρωμιά που υπάρχει στην κοινωνία και στην εξουσία δεν αντιμετωπίζεται με περισσότερη βρωμιά αλλά με στοχευμένες καταγγελίες και πολιτική δράση.
Ε, τι να λέμε τώρα… Και μόνο ότι χρειαζόταν το κείμενο του Θέμη δείχνει ότι ζούμε στο ελληνικό πανεπιστήμιο σε παράλληλο σύμπαν.
Παρεμπιπτόντως, δεν ξέρω αν αυτή είναι εικόνα πανεπιστημίου για το οποίο θα ήμουν περήφανος αν ήμουν εργαζόμενος (μπορεί να ήμουν περήφανος ενδεχομένως για τους συναδέλφους μου, για τις ερευνητικές του επιδόσεις, για τις διδακτικές του επιδόσεις, αλλά για το πανεπιστήμιο συνολικά, συμπεριλαμβανομένης της ανωτέρω εικόνας, δε θα ήμουν περήφανος, όπως δεν είμαι καθόλου περήφανος για το δικό μου πανεπιστήμιο…)
Θέμη γιατί τράβηξες φωτογραφίες μέσα στο ίδρυμα, θα πουν, μήδε είσαι «Μεγάλος Αδερφός» και παρακολουθείς τον λαό;
Αηδιά και βρωμιά. Αλλά νομίζω θα εξυπηρετούσες ακόμα περισσότερο τους σκοπούς του GUR αν όσο είσαι ακόμα Ελλάδα φρόντιζες να επισκεφθείς ξανά το ΑΠΘ ή άλλα ιδρύματα (πχ το νέο και κοντικό Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας) και να φωτογράφιζες τις όποιες νησίδες ομορφιάς!
Έχω την εντύπωση πως είναι καιρός ν’αρχίσουμε να προβάλουμε και λίγο «θετική ενέργεια» απ’αυτές εδώ τις σελίδες. Είναι κρίμα όλα να αναλώνονται στην κακή πρώτη εικόνα που δείχνουν οι κοινοί δημόσιοι χώροι.
Αν δεν υπάρχει ελπίδα να πιαστούμε έχει χαθεί το παιχνίδι πριν καν αρχίσει…
Se kanenan den aresei auti i eikona nomizo….alla ti na kanei o prytanis afou olo vafoun kai apo pisw erxontai kai kolloun….? Sto katw katw giati den orizontai kapoioi xwroi gia afisokollisi? Tha itan kalo na ginei mia tetoia prospatheia!Den symfoneite?
As grapsoume kai ta kala twn panepistimiwn mas….As simeiwsoume oti mesa apo auti ti vromia vgenei douleia, vgenoun epistimones,den einai ola maura kai araxna opws oi toualetes pou fotografizeis…..!:
Το κείμενο στο Indymedia παρά τις ακρότητες του, λέει μια πικρή αλήθεια:
«Και όλα αυτά φυσικά με τις πλάτες αριστερών και δεξιών παρατάξεων -που αποφεύγουν συστηματικά την αφισοκόλληση σε τοίχους όπου παρεμβαίνουν τα «συνεργεία»- αφού αυτές έχουν εξασφαλίσει το δικό τους θεσμικό χώρο έκφρασης στα τραπεζάκια και τους διαδρόμους όπου επικρατεί μια περίεργη εκεχειρία όσον αφορά την καθαριότητα. Άλλωστε ό,τι μπορεί να ενταχθεί μέσα στα πλαίσια της πολιτικής καθαρ(ι)ότητας, όπως ο φοιτητικός συνδικαλισμός δεν χρειάζεται να καθαριστεί.»
Όσο και να ζητάμε την καθαριότητα των ελληνικών πανεπιστημίων, όσο υπάρχουν οι κομματικές παρατάξεις και οι πλάτες που τους στηρίζουν, οι αφίσες των κομμάτων θα παραμένουν η μόνιμη ταπετσαρία στους τοίχους των πανεπιστημιακών κτιρίων.
Bonus, ο περιχαρής Βουλγαράκης σε πανεπιστημιακή αίθουσα γεμάτες με αφίσες της ΔΑΠ να διδάσκει ακαδημαϊκό ήθος. http://uk.youtube.com/watch?v=Zu-u7jhfiUY
Πολυτεχνική δε πήγατε? Συνθήματα έχει και εκεί όντως, αλλά είναι πεντακάθαρες και με όλα τα κομφορ. Οχι επειδή λέτε οτι δεν επισκεφτήκατε καμία της προκοπής.
Οι πιο άθλιες από όλες είναι αυτές της βιβλιοθήκης και του αναγνωστηρίου της, μιλάμε για αίσχος.
Στις αφίσες το περισσότερο αντιαισθητικό δεν είναι οι παρατάξεις, αλλά αυτή η ευρωθηρία-ψηφοθηρία της καθεμίας, με εκδρομές και πάρτυ. Εμετική κατάσταση…
Η αισθητική χώρων και η γενικότερη κατάσταση του περιβάλλοντος δεν είναι αποκλειστικό και χαρακτηριστικό πρόβλημα του ελληνικού πανεπιστημίου. Συναντάται και σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες και χώρους δουλιάς, στις γειτονιές, στους δρόμους και στις πόλεις μας.
Το γενικότερο πρόβλημα της δημόσιας αισθητικής μιας πόλης όπως η Θεσσαλονίκη απλούστατα «εισάγεται» και στους χώρους του Πανεπιστημίου.
exo fotografia tis eisodou tou Panepistimiou 6 tou Parisiou, pou exei akrivos to idio xali. Afises kai…agios o theos!!!!Gia na min leme mono gia ta dika mas!
Τελικά ο κύριος Βλάχος είχε δίκιο…
…κλείνεις τα μάτια και τα αυτιά σου και προχωράς. Οι αφίσες, η βρωμιά και η δυσωδία είναι σαν τις Σειρήνες. Σαν σύγχρονος Οδυσσέας ο σημερινός φοιτητής πρέπει να μην ασχοληθεί με τίποτα από όλα αυτά γιατί ο λόγος που μπήκε στο πανεπιστήμιο είναι να σπουδάσει.
Τα γράφω τα παραπάνω ως βλάκας πράξας το «επί τον τύπον τον ήλων» ασχολούμενος καθαρώς και ιδεο-λογικώς (χωρίς ούτε μια φορά να συμμετέχω σε κομματική εσπερίδα ή εκδρομή) που γνωρίζει τελικώς οτι ο μόνος τρόπος να νικήσει κανείς αυτό το πράγμα είναι να το αγνοήσει…
Όσο σημασία και αξία δίνουμε σε αυτή τη κατάσταση τόσο θα συνεχίζεται.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Χωρίς καν συντεχνιακό φιλότιμο;
Tου Πασχου Μανδραβελη / pmandravelis@kathimerini.gr
Προχθές κάποιοι τραμπούκοι φορώντας τη λεοντή των αναρχικών μπούκαραν σε μια εκδήλωση του πανεπιστημίου Aθηνών κι έδειραν ανελέητα τον καθηγητή και πρόεδρο του Παιδαγωγικού Tμήματος κ. Iωάννη Παπαδάτο. Ως εδώ δεν μας κάνει καμιά εντύπωση. H αλητεία θεωρείται πλέον συστατικό στοιχείο του ελληνικού πανεπιστημίου με αποτέλεσμα τα πάντα να μας φαίνονται φυσιολογικά. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει αν (μη μιλήσουμε για «όταν») οι κουκουλοφόροι σκοτώσουν κάποιον. Tότε μπορεί η ελληνική κοινωνία να «πέσει από τα σύννεφα», ή να «ευαισθητοποιηθεί» και να κάνει κάτι. Σήμερα πάντως το γεγονός ότι κάποιοι επιτέθηκαν με λοστούς και έστειλαν στο νοσοκομείο ένα πανεπιστημιακό, αντιμετωπίζεται, κάτι σαν τροχαίο ατύχημα σε φανάρι.
Tο παράδοξο δεν είναι o μιθριδατισμός στη βία της ελληνικής κοινωνίας. Eίναι η αναισθησία της ακαδημαϊκής κοινότητας και δη των συνδικαλιστικών της οργάνων. H «Πανελλήνια Oμοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Eρευνητικού Προσωπικού των AEI», η διαβόητη ΠOΣΔEΠ, αυτή που δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του ασύλου, δεν έβγαλε καν μια ανακοίνωση που να καταδικάζει τη φριχτή αυτή επίθεση. Δεν είχε καν το συντεχνιακό φιλότιμο (διδάσκων είναι το θύμα, βρε αδελφέ!) να πει μια κουβέντα. Eστω να παπαγαλίσει το παλιό σύνθημα «Kάτω τα χέρια από το άσυλο».
Tραμπούκοι υπάρχουν παντού στον κόσμο και κυκλοφορούν με διάφορα χρώματα. Συνήθως σε αποχρώσεις του φαιού. Πουθενά, όμως, οι φαιοχιτώνες δεν κυκλοφορούν ανενόχλητοι για να δέρνουν ανθρώπους. Πουθενά δεν υπάρχει άσυλο για να εγκληματούν. Πουθενά δεν υπάρχει τέτοια αδιαφορία για τα απεχθή έργα τους. Στην Eλλάδα μια ντεμέκ Aριστερά κατόρθωσε να απενοχοποιήσει τη βία και να αθωώνει τους εγκληματίες. Eστω διά της σιωπής.
Mια ερώτηση απομένει: όλοι αυτοί οι πανεπιστημιακοί που ανήκουν στους συλλόγους διδασκόντων οι οποίοι απαρτίζουν την ΠOΣΔEΠ δεν ντρέπονται σήμερα για τη σιωπή του κλάδου τους; Ή μήπως απλώς φοβούνται ότι αν μιλήσουν, κάποιοι μελανοχίτωνες θα τους περιμένουν με λοστούς στις «προστατευμένες από το πανεπιστημιακό άσυλο» αίθουσες διδασκαλίας;
psofos! 8emh, vasivouzouke ths e3ousias
Καλά, απορώ πολλές φορές και σκέφτομαι:
– Ποιός ελέγχει το χώρο;
Ποιός και κάνει την πάπια μπροστά σε τέτοιες καταστάσεις;
ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ…
Και δεν είναι μόνο σε αυτό το πανεπιστήμιο.
Για κάνε καμμιά βόλτα και στην Αθήνα.
Παντού «δεσπόζουν» τερατουργήματα…
Καλησπέρα.
vloutis.wordpress.com
vloutis.blogspot.com
To κείμενο στο Indymedia είναι απίστευτο. Άκου, λέει, καταστολή η καθαριότητα γιατί δεν διαδίδεται ο πολιτικός λόγος!
Eχω την εντύπωση οτι χρησιμοποιείτε αενάως ένα ιδιότυπο επιθετικό ύφος με τρόπο που θα έλεγε κανείς οτι εσείς ποτέ δεν ζήσατε στην Ελλάδα και ως εκ τούτου εκπλήσσεστε τόσο πολύ από τα κακώς κείμενα που σχεδόν διαρρηνύετε (κάπως υποκριτικά) τα ιμάτια σας. Σίγουρα η Βοστόνη έχει πιο όμορφα πανεπιστημιακά κτίρια. Χαίρω πολύ. . . Και το μετρό της Νέας Υόρκης αντιαισθητικό είναι. Κάνει την δουλειά του όμως.
Κάθε φορά που συναντώ την απορία σε παρόμοια ζητήματα, αναρωτιέμαι ειλικρινά αν τελικά εκείνοι που την εκφράζουν είναι πράγματι απορημένοι ή αν εκφράζονται έτσι διότι έχουν μυηθεί στην νεοελληνική γκρίνια. Όπως έχω ξαναπεί ποτέ δεν φταίνε οι φοιτητές, η απόδειξη βρίσκεται σε όλους τους Έλληνες φοιτητές οι οποίοι φοίτησαν ή φοιτούν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού και ούτε γράφουν στις πόρτες, ούτε σπάνε τα είδη υγιεινής, ούτε κάνουν το οτιδήποτε από αυτά που συμβαίνουν στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Πώς περιμένετε να προσαρμοστεί ο Έλληνας φοιτητής στις προτροπές των καθηγητών για καθαριότητα κτλ. όταν βλέπει στα πρόσωπα των καθηγητών την νεοελληνική πραγματικότητα; Όταν η νεοελληνική πραγματικότητα είναι τέτοια που αγοράζει ferrari στους καθηγητές με τα λεφτά της έρευνας, όταν η συντεχνιακή δομή του πανεπιστημιακού κατεστημένου είναι ορατή με μια και μόνο ματιά, πώς περιμένετε να σεβαστεί ο φοιτητής όσα του λένε οι καθηγητές; πώς είναι δυνατόν σε μια τριτοβάθμια εκπαίδευση όπου η αξιολόγηση είναι λέξη άγνωστη να ζητάτε αξιόλογους χώρους υγιεινής;
Με απλά λόγια, δεν γίνεται κύριοι να είναι η εκπαίδευση μπορντέλο και οι τουαλέτες να είναι καθαρές, δεν ήταν ποτέ καθαρές στα σχολεία της δευτεροβάθμιας, ούτε της πρωτοβάθμιας. Οι ίδιοι άνθρωποι που υπήρξαν μαθητές (και μη μου πείτε πως στο δημοτικό και το γυμνάσιο φταίνε τα παιδιά για τις τουαλέτες) στις ακάθαρτες τουαλέτες των σχολείων έγιναν φοιτητές στο πανεπιστήμιο. Υπάρχουν βέβαια κάποια πανεπιστημιακά τμήματα στην επαρχία τα οποία διαθέτουν χώρους υγιεινής με την στοιχειώδη καθαριότητα (μην ψάξετε άδικα για υπόδειγμα καθαριότητας σε ελληνικό πανεπιστήμιο, αρκεστείτε στα στοιχειώδη και να είστε και ευχαριστημένοι.)
Ας το δεχθούμε πως η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα θυμίζει βούρκο, όταν το αποδεχθούμε και το κατανοήσουμε, τότε υπάρχει μια πιθανότητα να προσεγγίσουμε τον νεοελληνικό πολιτισμό στην πραγματική του διάσταση… και αν το καταφέρουμε αυτό, τότε και μόνο τότε θα μπορούμε να ελπίζουμε σε κάποια αλλαγή.
Προσωπικά δεν βρίσκω καμία ομορφιά στο γεγονός οτι ένας κάποιος καθηγητής Πανεπιστημίου έχει στήσει καταγγελτικό λόγο ως Πανυπερτέλειο Ον όταν δεν έχει σεβαστεί τους Νόμους του Κράτους και έχει αποφύγει Στρατιωτική Θητεία 18 μηνών, έχοντας τουλάχιστον υποχρέωση σε όλους εμάς που δεν πράξαμε έτσι. Διάλεξε αυτός ο άνθρωπος ότι αυτός ο Νόμος δεν του πολυαρέσει. Κατά τα άλλα οταν οι φοιτητές κάνουν τα ίδια με άλλου τύπου νόμους, και δη εκπαιδευτικούς νόμους, ο ίδιος άνθρωπος – πολύ συμπαθής κατά τα λοιπά – διαρρηγνύει όπως προείπα τα ιμάτια του. Αυτό είναι αντιαισθητικό νομίζω. Και όχι το γεγονός οτι κάποιος γραφικός γράφει αηδίες στις τουαλέτες εδώ και εκεί.
@
όταν βλέπει στα πρόσωπα των καθηγητών την νεοελληνική πραγματικότητα
σε προσφατι συσκεψη στο Υπ.Παιδειας υπήρξε Προεδρος/Πρυτανής «μικρου» ιδρυματος απο Α. Μακεδονία που είπε ΟΧΙ στην αριστεία γιατι τα αδύνατα ιδρύματα αδικούνται, προτεινε το μιρασμα των ερευνητικών έργων να γίνει με ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΣΟΣΤΟΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ.
ΕΙΠΑΤΕ ΚΑΤΙ ??????
O k Lazaridis einai antirisias sineidisis? Na pou brikame kai kati koino ……..
Ο μόνος λόγος που δεν έχουμε πνιγεί σε άρθρα ακριβώς σαν του Θέμη είναι ότι πολλοί από μας βαριόμαστε να λέμε τα ίδια και τα ίδια. ΔΕΝ είναι ότι το συνηθίσαμε, ούτε ότι μας φαίνεται δευτερεύον — είναι ότι κουραστήκαμε να τα βάζουμε με ανθρώπους που βρίσκουν ιδεολογικές δικαιολογίες για τη βρώμα και την κακομοιριά των χώρων. (ναι, υπάρχουν καθηγητές όπως τους λες. Υπερασπίζοντας τη βρώμα, πως ακριβώς βοηθάς να βελτιωθεί η κατάσταση;)
Αφού είστε τόσο διαβασμένοι, ξέρετε ότι το περιβάλλον επηρεάζει τις ενέργειες και τη ζωή των ανθρώπων. Λέτε να έχει «απελευθερωτική» δράση αυτό το περιβάλλον; Λέτε να ευνοείται το πνεύμα να «ανοίξει τα φτερά» του όταν για να περπατήσεις μέσα σε ένα κτήριο ΑΕΙ πρέπει να προσέχεις που πατάς και που πηγαίνεις; Λέτε να έρθει πιο γρήγορα η επανάσταση λόγω βρώμας;
Το να διεκδικείτε τη δική σας συνεισφορά στο βούρκο (ο καθηγητής Χ μας βυθίζει στο βούρκο του κέρδους και της απάτης, εμείς θα σας βυθίσουμε στο βούρκο της σκισμένης αφίσας, των σκουπιδιών στο πάτωμα, της σπασμένης τουαλέτας και του κλεμμένου χαρτιού υγείας)
είναι τρομερή ξεφτίλα.
@Αρχικελευστής, αναρχία.
Δεκτή η κριτική. Τα σχετικά με τη στρατιωτική μου θητεία τα παρέθεσα πλήρως (και αυτοβούλως) στο παρακάτω ποστ:
Ποτέ δεν είπα ότι εγώ προσωπικά είμαι απόλυτα νομιμόφρων. Παρέβην το νόμο, υπέστην τις προβλεπόμενες συνέπειες. Δεν παραπονέθηκα για τις προβλεπόμενες συνέπειες. Αν μάλιστα εξαρτιόταν από μένα, αυτές θα ήταν ακόμη πιο επαχθείς.
Η αντίθεσή μου στις καταλήψεις κτλ δεν οφείλεται αποκλειστικά στο ότι συνιστούν παρανομία αλλά κυρίως στο ότι υποβαθμίζουν το δημόσιο πανεπιστήμιο. Εξάλλου έχω πει στο παρελθόν ότι πολλοί νόμοι στην Ελλάδα είναι τόσο κακοσχεδιασμένοι που σου είναι δύσκολο να μην τους παραβείς.
Λαϊκίστικο το ποστ και εγώ θα μπορούσα να φτιάξω ένα blog οπού θα κατέγραφα τα περιστατικά παραβατικότητας σε καθημερινή βάση, από μικρο κλοπές μέχρι και δολοφονίες, στα χιλιάδες εκπαιδευτικά ιδρύματα των ΗΠΑ (community collεge μέχρι Ιvy League)Στατιστικά όχι αδύνατο να βρω μια περίπτωση ανά 1 μέρα Τι θα υποδείκνυα ότι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των ΗΠΑ βασιλεύει η ΒΙΑ και Η Αναρχία?
VASILIS, θες να πεις δηλαδή ότι υπάρχουν πιο πολλά όμορφα κτίρια χωρίς αφίσες/τραπεζάκια και ότι οι παραπάνω εικόνες είναι η εξαίρεση;
Θέμη, η στρατηγική lymig 2.0 είναι όταν τελειώνουν τα επιχειρήματα κατά των προτάσεων αρχίζουν εκείνα κατά των ατόμων. Έπρεπε να το περιμένεις, μην απολογείσαι.
Λες και θα έπρεπε να μας απασχολεί αν πήγες στρατό ή όχι. Δικό σου πρόβλημα και εντελώς άσχετο με τα θέματα που απασχολούν το GURF.
Εξάλλου έχω πει στο παρελθόν ότι πολλοί νόμοι στην Ελλάδα είναι τόσο κακοσχεδιασμένοι που σου είναι δύσκολο να μην τους παραβείς……………
Απόλυτα λογικό και κατανοητό Θέμη. Όλοι μας αυτοσχεδιάζουμε για να επιβιώσουμε επιστημονικά μέσα στην πολυνομία = ανομία αυτου του αναξιοκρατικού συστήατος. Και μη λαμβανεις σοβαρα την κριτικη περι στρατιωτικού. Και εγώ αν μπορούθσα θα το απέφευγα. Να ενημερώσω μόνο ότι οι συμπαθείς γείτονες μας Τούρκοι εξαιρούν όλο το επιστημονικό δυμαμικό τους από την στρατιωτική θητεία.
@ανώνυμος
Αφού είστε τόσο διαβασμένοι, ξέρετε ότι το περιβάλλον επηρεάζει τις ενέργειες και τη ζωή των ανθρώπων…………………………….
Αλήθεια? Γιατί εγω πιστευω ότι το περιβάλον το διαμορφώνουν οι ενεργειες και η ζωη των ανθρώπων?
Συμφωνώ με το Θέμη ότι οι νόμοι του αστικού μας κράτους επιδέχονται (και μπορούν να επιδέχονται) είτε υποκειμενικής, είτε συντεχνιακής, είτε ταξικής ερμηνείας και κριτικής και να παραβιάζονται κατά βούληση ως ‘κακοσχεδιασμένοι’ ή αν συγκρούονται με ατομικά ή ομαδικά συμφέροντα.
Άλλωστε, αυτοί οι νόμοι δεν στήνονται πάντα για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα της κοινωνίας στο σύνολό της, αλλά ομάδων, τάξεων, της πολιτικής εξουσίας, συντεχνιών, κτλ.
Δε νομίζω πως διαφωνούμε. Κατ’αρχήν, χρησιμοποιώ τη λέξη για τα ορατά που μας περιβάλλουν, πχ κτήρια, σκουπίδια, πάρκα, δέντρα, αυτοκίνητα. Μπορούσα να χρησιμοποιήσω ίσως και τη λέξη «τοπίο».
Το περιβάλλον μπορεί να το *διαμορφώνουν* οι ενέργειες των ανθρώπων, αλλά σίγουρα επηρεάζει τη ζωή μας, και επενεργεί στις σκέψεις μας και επηρεάζει τις πράξεις μας.
stojohn, θυμάμαι ότι παλιότερα η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ στο Πολυτεχνείο Κρήτης είχαν μέσα στα έξοδά τους και ενοικίαση αυτοκινήτων για να εξυπηρετούνται τα στελέχη σε προεκλογικές περιόδους… Τώρα δεν ξέρω τι γίνεται. Όλοι τους είναι εμετικοί. Και το ωραίο είναι ότι η ΕΑΑΚ Πολυτεχνείου Κρήτης (που προήλθε από σφετερισμό της «Ενωτικής Πρωτοβουλίας»), μετά το 2001 μπήκε κι αυτή στο χορό της ρύπανσης και της αντιαισθητικής, ενώ μέχρι τότε κοροϊδεύαμε όσοι ήμασταν μέλη της τις μπουγάδες… Αλλά ας είναι καλά οι επίγονοι που ήρθαν σκυλοβρίζοντας εδώ μέσα και ωρύονταν για «κουκούλες», «ασφαλίτες» κλπ.
Anonime probokatora to problima sto periballon to kanoun oi filoi sou dapites kai paspites kai oi mixanismoi tou astikou kratous pou tous stirizoun.Aftoi kibernoun kai katastrefoun ta panta me skopo to kerdos.Oi anarxikoi agonizontai gia mia eleftheri koinonia pou oi anthropoi zoun armonika me to periballon.Pigaine allou na peis to paramithi sou.
iparxoyn kai xeirotera
http://belarisa.wordpress.com
[…] Η αισθητική των ελληνικών πανεπιστημίων Οι τρεις παρακάτω φωτογραφίες είναι από το κτίριο της […] […]
@anarxia:
τότε βάλε πλάτη μέσα στο πανεπιστήμιο να το καθαρίσουμε. Όποτε πάει να κατέβει καμμιά αφίσα ή να καθαριστεί κανένας τοίχος, πρώτοι οι «δικοί» σου παίζουνε το παιχνίδι της ΔΑΠαρας και της ΠΑΣΠαρας και απειλουν με ξύλο, καταλήψεις, «κινητοποιήσεις» και τα συναφή.
Γιατί παίζεις το παιχνίδι των παρατάξεων;
Στο κάτω-κάτω, την ανακοίνωση ότι η βρωμία σας αρέσει και η καθαριότητα είναι … καταστολή δεν την έβγαλα εγώ. Μπας κι είναι προβοκάτορες αυτοί που τη βγάλανε;
@rebel: Κάθε τόσο μου φαίνεται θες να επιβεβαίωνεις ότι απλά φαίνεσαι λογικός.
Ο Θέμης έκανε την κρίσιμη διάκριση: Παρέβην το νόμο, *και* υπέστην τις συνέπειες. Μήπως την έκανες γαργάρα;
@Αν.ώνυμος
Δεν έχετε καταλάβει ότι αντίθετα με τις κομματικές φοιτητικές παρατάξεις και τα πολιτικά κόμματα, οι λεγόμενοι αναρχικοί-αντιεξουσιαστές εντός και εκτός πανεπιστημίων δεν χαρακτηρίζοντε από ομοιογένεια και δεν ακολουθούν κοινή ιδεολογική γραμμή. Το κείμενο περί καθαρ(ι)ότητας εκφράζει την συγκεκριμένη κίνηση στην Ιατρική Σχολή και μόνο αυτήν.
Δεν αντιλαμβάνομαι τι θέλεις να πεις…
Οποιοσδήποτε παραβαίνει συνειδητά έναν νόμο, υποθέτω ότι έχει επίγνωση και ενδεχόμενα είναι προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει τις συνέπειές του [από τον έμπορο ναρκωτικών – μόλις παρακολούθησα έναν ενδιαφέρον ντοκυμανταίρ του BBC για την πλήρη ανομία, το χάος στους δρόμους της Φιλαδέλφειας, μέχρι τον αντεξουσιαστή που σπάζει βιτρίνες, μέχρι τον αντιρρησία συνείδησης]. Ποια είναι λοιπόν αυτή η τόσο «κρίσιμη διάκριση»?
Είμαι βέβαιος ότι έχεις υπόψη σου και κάτι ακόμα, το οποίο ισχύει στη δικιά μας και άλλες δήθεν ευνομούμενες κοινωνίες: η έλλειψη ισονομίας, με την έννοια ότι όλοι δεν είναι ίσοι απέναντι στο νόμο και δεν υφίστανται τις ίδιες συνέπεις για τον ίδιο βαθμό παραβατικότητας.
Είμαι βέβαιος ότι έχεις υπόψη σου και κάτι ακόμα, το οποίο ισχύει στη δικιά μας και άλλες δήθεν ευνομούμενες κοινωνίες: η έλλειψη ισονομίας, με την έννοια ότι όλοι δεν είναι ίσοι απέναντι στο νόμο και δεν υφίστανται τις ίδιες συνέπεις για τον ίδιο βαθμό παραβατικότητας.
—-
Στην περίπτωση του στρατού είναι διαφορετικά εάν είσαι ο Λάζαρος Πετρομελίδης, ο Θέμης Λαζαρίδης ή ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης.
«Δεν έχετε καταλάβει ότι αντίθετα με τις κομματικές φοιτητικές παρατάξεις και τα πολιτικά κόμματα, οι λεγόμενοι αναρχικοί-αντιεξουσιαστές εντός και εκτός πανεπιστημίων δεν χαρακτηρίζοντε από ομοιογένεια και δεν ακολουθούν κοινή ιδεολογική γραμμή. Το κείμενο περί καθαρ(ι)ότητας εκφράζει την συγκεκριμένη κίνηση στην Ιατρική Σχολή και μόνο αυτήν.
»
Έχω καταλάβει ότι αυτό χρησιμοποιείται ευσχήμως από τους λεγόμενους αναρχικούς-αντιεξουσιαστές για να μην αναλαμβάνουν την ευθύνη για τα καμώματα του χώρου τους. Αν *δεν* εκφράζονται από αυτή την ανοησία, τι έχουν κάνει για να βοηθήσουν να καθαρίσει ο τόπος; Στο δικό μου πανεπιστήμιο, πάντα κάποιοι «του στεκιού» βγαίνουν μπροστά σε κάθε προσπάθεια καθαριότητας. Τι με νοιάζει εμένα αν υπάρχουν άλλοι στο «στέκι» που δεν συμφωνούν; δεν τους βλέπω να βοηθάνε.
Για να μη μπερδευόμαστε: βγαίνουν μπροστά για να την καταγγείλουν/σταματήσουν/τραμπουκίσουν.
Η διάκριση αυτή είναι κρίσιμη στο βαθμό που διάφοροι διαμαρτύρονται για τις συλλήψεις ληστών τραπεζών, ή τις ποινές φυλάκισης σε τρομοκράτες — ακόμα-ακόμα για την προοπτική πειθαρχικής δίωξης κάποιων φοιτητών που κρατούν ομήρους τη Σύγκλητο ή σπανε εργαστήρια.
Έτσι κι αλλιώς πάντως, η προβληματική σου οδηγεί στη ζούγκλα — όσο κι αν θες να πιστεύεις ότι οδηγεί στην (κατά πως φαίνεται ακόμα επιθυμητή από μερικούς αμετανόητους) δικτατορία του προλεταριάτου. Και στη ζούγκλα το πρόβλημα της έλλειψης ισονομίας είναι … μάλλον χειρότερο. Διάλεξε και πάρε λοιπόν: την ατελή ισονομία της Δυτικής κοινωνίας ή τη … Σομαλία.
» δήθεν ευνομούμενες »
Η τέλεια κοινωνία δεν υπάρχει, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Έχεις παράδειγμα ιστορικό μεγαλύτερης ευνομίας από την ευνομία στην (πχ) Σουηδία;
Επειδή η ισονομία δεν είναι τέλεια, ας την καταργήσουμε τελείως. Τι άλλο θα διαβάσουμε;
Η διάκριση αυτή είναι κρίσιμη στο βαθμό που διάφοροι διαμαρτύρονται για τις συλλήψεις ληστών τραπεζών, ή τις ποινές φυλάκισης σε τρομοκράτες — ακόμα-ακόμα για την προοπτική πειθαρχικής δίωξης κάποιων φοιτητών που κρατούν ομήρους τη Σύγκλητο ή σπανε εργαστήρια.
—-
Τώρα υπάρχει άνθρωπος που πιστεύει ότι επειδή η αριστερά ή οι αναρχικοί διαμαρτύροντε για το χρόνο ή τις συνθήκες κράτησης τρομοκρατών/αναρχικών/διαδηλωτών, το κράτος θα αλλάξει γνώμη και θα μειώσει τις ποινές του ή θα τους αθωώσει; Οι ποινές για αυτούς που θεωρούντε κίνδυνος για το κράτος είναι πολύ μεγαλύτερος τόσο για αυτούς που τελούν τα ίδια αδικήματα αλλά δεν έχουν την συγκεκριμένη ιδεολογία όσο και για όσους τελούν white collar crimes με πολύ σοβαρότερες επιπτώσεις, και οι οποίοι είναι εκτός φυλακής σε χρόνο μηδεν (π.χ. Απόστολος Φωκάς).
@Αν.ώνυμος
Όχι, δεν υπάρχει καμιά τέλεια κοινωνία ισονομίας. Αλλά για να επιστρέψουμε στα δικά μας, το πρόβλημα μου απλά εγκειται σε αυτούς [και δεν εννοώ τον Θέμη!] που κατακρίνουν την παραβατικότητα αντεξουσιαστών και αναρχικών, μάλιστα τους αναγάγουν σε πυρήνα ανομίας στα πανεπιστήμια, ενώ οι ίδιοι παρανομούν κατ’εξακολούθηση, σε διαφορετικά επίπεδα και τάξεις μεγέθους από τις μικροκλοπές και τους βανδαλισμούς των αναρχικών, και χωρίς στο ελάχιστο να υφίστανται τις περίφημες συνέπειες του νόμου. Μάλιστα, η παρανομία τους πολλές φορές επιβραβεύεται με καριέρες και αξιώματα.
@rebel. Συμφωνώ με το τελευταίο σου μήνυμα. Αν με αυτούς έχεις «πρόβλημα», το προηγούμενο μήνυμά σου δε βγάζει νόημα. Αποφάσισε.
akoma na psofhseis re 8emh? hr8es sthn polh kai h mpoxa sou eftase mexri to mpalkoni mou…
roufianako
Να σε δω ρε killtheclean όταν θα’σαι 30 χρονών… Όπως και η συντριπτική πλειοψηφία των συντρόφων σου, ή θα’χεις φιλήσει κατουρημένες ποδιές για να γίνεις δημόσιος υπάλληλος για να μπορείς να βγάζεις τα κόμπλεξ σου πάνω στον κόσμο (για κάτι άτομα σαν κι εσένα, τρία είναι τα υποκατάστατα των γεννητικών οργάνων: η σφραγίδα, το SUV και η μολότοφ – τώρα είσαι στο στάδιο της μολότοφ, σε λίγο θα αποκτήσεις μια σφραγίδα και, αργότερα, θα πας να πάρεις κι ένα SUV με 192 δόσεις) ή θα’χεις γίνει αρχιλαμόγιο και «κουμπάρος». Λυπάμαι πάρα πολύ που η έκτρωση που πήγε να κάνει η μάνα σου όταν διαπίστωσε τι πήγε να γεννήσει δεν πέτυχε. Τι να κάνουμε, συμβαίνουν και ιατρικά λάθη. Το κακό είναι όμως ότι τα πληρώνει το κοινωνικό σύνολο… Αλλά κι αυτή η μάνα σου ρε παιδί μου… Τι να πω, ήταν ανάγκη να την πιάσει το μητρικό/μοιρολατρικό/θρησκόληπτο όταν η έκτρωση απέτυχε και να σ’αφήσει να ζήσεις; Χαλάει και το DNA του ανθρωπίνου είδους. Από τη μια έχουμε τους βλάκες της BuyBull Belt στις ΗΠΑ, από την άλλη έχουμε τις ένοπλες θεούσες του Ισλάμ… Να’χουμε και κάτι ανθρωποειδή σαν κι εσένα πάει πολύ. Ο Ζήκος αν σ’έβλεπε θα’λεγε «κάτι τέτοιους σαν εσένα στο χωριό μου τους πνίγουμε στο νεροχύτη για να μη χαλάσει η ράτσα». Και ξέρεις, θα είχε δίκιο.
Άντε λοιπόν τράβα να κάνεις παρέα στα άλλα πιθήκια του Indymedia και παράτα το trolling. Κρετίνε!
@killtheclean
Ω! τι αντράχτα επιχειρήματα! Τι θεσπέσιο χιούμορ που εχετε αρχοντα της μπόχας! Μη ξεχάσεις το μεσημέρι που θα γυρίσεις σπίτι και φας το φαι της μαμας σου να ζητησεις απο το μπαμπα σου κανα εικοσαρικο για να αγορασεις τα υλικα για τις μολοτοφ!!
Α και πουσε τη μπυρα απο τα μπουκαλια μπορεις να την μοιρασεις στους φτωχους για να μη παει χαμένη αφου ειμαι σιγουρος οτι εσυ δεν πίνεις για να μη θολώσεις και χάσεις την Επανάσταση οταν θα σου χτυπησει την πορτά ως αλλη Μπλανς Επιφανύ.
Χαχαχα, στο μπαλκόνι σου ή στο κλαδί σου θελεις να πεις αγαπητο πιθηκοειδές μου;
Το θεμα ειναι πως εσυ και οι υπολοιποι αληταραδες/μπουληδες των διαμερισματων της τσιμεντουπολης, της μαμας και του μπαμπά και της αγελοειδούς συμπεριφοράς βρισκεται και τα κανετε αφου ειστε οι καλύτεροι «μπροστινοι» . Μαγκια σας στο φιναλε-φινάλε, αφού σας δωσαν και επισημως ρολο, ασε τους αλλους τωρα να οργιζονται, να αγανακτούν και να ψαχνονται.
Ναι, τώρα που έχουν επίσημα πολιτική κάλυψη από τον ΣΥΡΙΖΑ… Ποιος τους πιάνει! Απέκτησε κι άλλο πλοκάμι η «οικουμενική» ΕΚΟΦ!
καταδικαζουμε την βια ακομη και αν ειμαστε αναρχικοι
http://www.arelis.gr
περιεχει ερωτονομικον που λογοκριθηκε για το ανατρεπτικο του χαρακτηρα
Οπως πολύ σωστά είπε ο rebel, το πρόβλημα που περιγράφει ο Θέμης δεν εστιάζεται στο πανεπιστήμιο, είναι γενικότερο κοινωνικό φαινόμενο. Μια βόλτα αν κάνεις στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, και αρχίσεις να μετράς πόσες φορές θα δείς το «Super 3» και άλλα αντίστοιχα συνθήματα, θα χάσεις αναμφίβολα το μέτρημα.
Οι Έλληνες έχουν εμφανώς αλλάξει. Η τωρινές γενιές έχουν συνηθίσει να ζουν με βρώμικα κτήρια, σπασμένα, καταλειμένα πεζοδρόμια, βρώμικους εξωτερικούς χώρους με αποτσίγαρα, χαρτάκια, κλπ. Ακόμα και μέσα στις πολυκατοικίες, οι κοινοί χώροι είναι για κλάματα, μέχρι να φτάσεις στην κυριλέ πόρτα ασφαλείας. Από εκει και μέσα όλα είναι όμορφα, και αυτό φτάνει. Άντε και το καλό αυτοκίνητο.
Όταν λοιπόν ο Έλληνας δεν φροντίζει για το σύνθημα που είναι γραμμένο έξω από την πολυκατοικία του, καμιά φορά και μέσα, πως να ενδιαφερθεί για το Πανεπιστήμιο, ή τις δημόσιες υπηρεσίες?
Για άλλη μια φορά έχουμε οτι μας αξίζει.
@Αρχικελευστή
Ουδείς αναμάρτητος. Αν όμως ήταν μόνο οι απόλυτα νομιμόφρωνες να άνοιγαν το στόμα τους, τότε θα είχαμε απόλυτη σιωπή. Το ποιό σημαντικό όμως: Έτερον εκάτερον. Κακώς παραβαίνει το νόμο ο Θέμης, αλλά αυτό είναι εντελώς άσχετο με το θέμα.
To asximo einai pws stin periptwsi twn ellinikwn panepistimiwn to fainesthai erxetai kai synanta, gia na min pw taytizetai me to einai…kai opoios katalave katalave.
Thymamai ton prwto kairo sti sxoli(prwto etos) to poso poly enoxlountan oi kyprioi apo tin eikona stous xwrous tou panepistimiou kai genikotera apo tin organwsi tis sxolis, emeis pali synithismenoi apo ta ellinika sxoleia, pou gia na eimaste eilikrineis parousiazoun mia kapws kalyteri eikona, den deixname na enoxloumaste….mallon ftaiei i koinwnia telika. Osa synergeia katharismou kai na valoun, oses fores kai na vapsoun tous toixous tin alli mera i eikona tha einai i idia. Pistepste me.
*** Pantws i eikona tou panepistimiou ti fetini xronia einai kata poli kalyteri apo alles xronies, an erxosastan mia volta otan anoiksan oi sxoles, Pasxa meta apo 4 kai 5 mines katalipsi, tha vlepate eikones ntropis. Skefteite mono pws se kairo katalipsis den empainan kan synergeia katharismou stous xwrous tou panepistimiou. Ayta apo emena!
@Ioannis Brilakis
Σιγά μην έχει πολλά ‘Super 3’ στο κέντρο. Ούτε το γηπεδάκι τους δε γεμίζουν οι συμπολίτες. ;-)
@Basil
Αν και το δεύτερο είναι στενάχωρο, μακάρι να είχες δίκιο για το πρώτο.
@ Θέμη, και Μπριλάκη
Δεν είχα στόχο να υποδείξω σε όλους οτι ο Θέμης είναι ανυπότακτος!!! Ποσώς μας ενδιαφέρει, και κατά μια γενική άποψη ίσως και καλά να έκανε. Δεν θα το κρίνω εγώ αυτό άλλωστε. Το σχόλιο μου αφορούσε συνδυασμό πραγμάτων και ειδικότερα την επιλεκτική ανάγνωση των Νόμων. Δεν είμαι Νομόπληκτος. Αλλά το ύφος μερικών εδώ μου θυμίζει τουλάχιστον τον Μέγα Κάτωνα σε ρεσιτάλ διαρκείας. (Ενας απ’αυτούς είναι και ο Κ.Μηχαηλίδης, οοps καρφι!)
Υ.Γ. ΚilltheClean : Eίσαι Κρετίνος
eyxaristw gia ta kala sas logia. pragmatika…
otan me vrizoun oi dhmokrates xairomai pragmatika, giati ais8anomai oti tous travaw sto vourko ths teleiws antallaghs kosmithkwn epi8etwn, kai sta below-low vrisidia,praktikes pou de xarakthrizoun sovarous kai evypolhptous polites, para mono rypara ypokeimena san tou logou mou kai fysikapou den einai xarakthristika tou ypsistou aga8ou pou ferei to onoma DIALOGOS.
alla aftos o 8emhs akomh na psofhsei?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam !!! :-)
Αρχικελευστή, αναρωτιέμαι ποιό nickname παράτησες για να υιοθετήσεις τη νέα σου ταυτότητα!
Oops, καρφί! :D
:-) Aπολύτως κανένα Μr Mιχαηλίδης!!! Πρώτη φορά γράφω αν και σας διαβάζω εδω και πολύ καιρό! Δεν ξέρω τι με έκανε να συμμετασχω και γω στη συζήτηση πάντως μου έκανες κλικ! (sic)
Ok. Καλώς όρισες.
Πάντως όσοι κάνουν κλικ (sic) εδώ πέρα, εδώ μένουν… ακόμα κι αν στραβώσουν, χαλαστούν, εκνευριστούν, απογοητευθούν… εδώ γυρίζουν έστω και με άλλο handle. Πιο επιθετικοί από ποτέ, αλλά στην ίδια θεματολογία.
(δε μιλάω για σένα, εσύ είσαι original απ’ό,τι λες)
Να προσέχεις!!
Κοίτα ρε πού καταντήσαμε, να μιλάνε οι βάνδαλοι για «διάλογο»! Ε ρε γλέντια λέμε…