Ήταν ενδιαφέρων ο «τελικός» των Μεγάλων Ελλήνων στον ΣΚΑΙ. Μάθαμε αρκετά και προβληματιστήκαμε αρκετά. Φυσικά είναι πολύ δύσκολη μια αξιολογική κατάταξη εντελώς ανόμοιων προσωπικοτήτων και επιτευγμάτων. Η κατάταξη που κάνει ο καθένας εκφράζει τις δικές του αξίες. Η δική μου κατάταξη των 10 φιναλίστ θα ήταν η εξής:
Αριστοτέλης (ίσως η μεγαλύτερη διάνοια όλων των εποχών)
Σωκράτης
Πλάτων
Περικλής
Βενιζέλος
Παπανικολάου
Καποδίστριας
Μέγας Αλέξανδρος
Κολοκοτρώνης
Καραμανλής (που δεν θα έπρεπε καν να είναι στην πρώτη δεκάδα)
Είναι χαρακτηριστικό ότι ελάχιστοι από τους παρόντες στο στούντιο στήριξαν την πρωτιά του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Όμως οι απλοί πολίτες-ψηφοφόροι ήταν ανένδοτοι. Αυτό σημαίνει ότι για την πλειοψηφία των Ελλήνων αξία δεν έχει η πνευματική παραγωγή αλλά η δύναμη, ο τσαμπουκάς, το να είσαι νικητής. Λυπηρό αλλά ίσως αναμενόμενο.
Λυπηρός ήταν ο «διαγωνισμός» από μόνος του. Για να μην πω κάτι πιο βαρύ.
«Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ψηφοφορία του Σκάι δεν πρώτευσε ένας άνθρωπος, αλλά ένας μύθος.
Για τον άνθρωπο Αλέξανδρο ξέρουμε ελάχιστα και πολύ αντιφατικά από μαρτυρίες μόνο μεταγενέστερων (τρεις και τέσσερες αιώνες μετά έγραψαν γι αυτόν). Αλλά ο μύθος ζει και βασιλεύει.
Οι Άγγλοι ψήφισαν τον Τσώρτσιλ, οι Γάλλοι τον Ντε Γκώλ, οι Γερμανοί τον Αντενάουερ. Μόνον εμείς ψηφίσαμε ένα μύθο του απώτατου παρελθόντος.
Αλλά οι Έλληνες τρέφονται (σχεδόν αποκλειστικά) με μύθους και με παρελθόν.»
Νίκος Δήμου
http://www.ndimou.gr/newsarticle_gr.asp?news_id=363
Χεχ, δείτε μια χαζή αλλά πολύ αστεία σύγκριση.
Είναι αλήθεια πως αντικειμενική σύγκριση δεν υφίσταται. Όμως για σκεφτείτε το εξής, προτού καταδικάσετε την ψήφο των πολλών. Τον Σωκράτη, τον Αριστοτέλη, τον Πλάτωνα τους γνωρίζει η πολιτισμένη Ευρώπη και τους θεωρεί και δικούς της προγόνους. Τον Αλέξανδρο όμως πέρα από την Ευρώπη, τον ξέρει και η Ανατολή! Είναι μία μυθική προσωπικότητα υπαρκτή στην συλλογική συνείδηση των λαών της Ανατολής που τον γνώρισαν! Οπότε, παρά τη διαφωνία ως προς το αόριστο άλλωστε «μέγιστος των Ελλήνων», θα πρέπει να συμφωνήσετε πως είναι σίγουρα ο πλέον γνωστός Έλληνας παγκοσμίως.
Θέμη, εγώ βρίσκω λυπηρό ότι στη δικη σου κατάταξη, οι πρώτοι τέσσερις από τους δέκα έζησαν στο απώτατο παρελθόν. Επίσης, δεδομένου ότι οι Άγγλοι, οι Γερμανοί και οι Γάλλοι ψηφισαν πολιτικούς που σημάδεψαν τη μεταπολεμική ιστορία της χώρας τους, δεν βλέπω γιατί νομίζεις ότι θα έπρεπε να λείπει από τη λίστα ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Επί πλέον, η επιμονη σου με το «πνεύμα» είναι κάπως παιδαριώδης, αν μου επιτρέπεις. Ένας λαός κρίνει τη σημασία προσωπων με βάση την επίδραση που είχαν στην κοινωνία ως πολιτικά οντα. Ως εκ τούτου, το θεωρώ απόλυτα υγιές να έχει ο Adenauer το προβάδισμα απέναντι στον Heisenberg και ο Churchill απέναντι στον Shakespeare. Γιατί θα πρέπει σώνει και καλά να έχει ο Γεώργιος Παπανικολαου το προβάδισμα απέναντι στον Κωνσταντίνο Καραμανλή τη στιγμή που η επίδραση του πρώτου στη ζωή των Ελλήνων είναι τάξεις μεγέθους μικρότερη από αυτή του δευτεροu; Χωρίς τον Adenauer, η Γερμανία θα ήταν είτε χωρα του Τρίτου Κόσμου είτε Σοβιετική επαρχία. Χωρίς τον Heisenberg, δεν θα παρατηρούσε κανεις τη διαφορα –σε ο,τι αφορά τις συνθήκες ζωής των Γερμανών και την πολιτική και οικονομική κατάσταση στη χωρα. Mutatis mutandis για την Ελλάδα. Πού είναι το ζήτημα και γιατί αυτή η ivory tower επιμονη στους επιστήμονες; Μήπως παίρνουμε τους εαυτούς μας πολύ σοβαρά;
Νομίζω οτι και με τη κατάταξη του κ. Λαζαρίδη επιβεβαιώθηκα. Είναι αστείο να έχει Αρχαίους το poll. Μιλάμε για τελείως άλλα πράματα και για αυτό ακριβώς «αναγκάζεσαι» να τους βάλεις πρώτους.
Υ.Γ. Το οτι μπήκαν 5 αρχαίοι στους 10 εκ των οποίων 3 επιστήμονες, 2 πολιτικοι (ντάξει ο Αλέξανδρος ήταν τα πάντα…) μου φαίνεται οτι θα ήταν προσβλητικό ακόμα και για τους αρχαίους. Κανείς από τους ποιητές?? Που για την Αρχαία Ελλάδα ο πολιτισμός ήταν ίσως η μεγαλύτερη κολώνα?
Πιό λογικό θα ήταν ο διαγωνισμός να αφορά τους μεγάλους έλληνες κάποιας συγκεκριμένης περιόδου (π.χ. μετά την απελευθέρωση του 1821)
Τώρα ήταν πολύ παράταιρες οι συγκρίσεις …
Επίσης θεωρώ πως σε σχέση με την χαβούζα της τηλεόρασης, η συγκεκριμένη προσπάθεια ήταν ένα βήμα προς το καλύτερο.
Είναι παράλογο να απαιτείς το τέλειο όταν γύρω σου σχεδόν οι πάντες συζητάνε για τον sakis και ψηφίζουν τα ίδια εδώ και 30 χρόνια …
physicist
Η δράση του Παπανικολάου επηρέασε ελάχιστα τους Έλληνες; ξέρεις τι επίδραση είχε το παπ-τεστ στην εξέλιξη της παγκόσμιας γυναικολογίας;
αν ποτέ κάποια γνωστή σου διαγνωστεί με καρκίνο σε πρώιμο στάδιο από pap-test θυμήσου την κουβέντα που είπες. και θυμήσου ότι έβαλες ένα σκουπίδι (που κακώς ήταν και στους 100 επικρατέστερους) πάνω από τον άνθρωπο που στην ουσία καθιέρωσε το screening στη γυναικολογία.
καλώς ο άκρατος καραμανλισμός, αλλά υπάρχουν και όρια. σαν δεν εισηγήθηκες δηλαδή να πετάξουμε έξω τον Αριστοτέλη για να βάλουμε τον Ανδρέα Παπανδρέου…
παναγία μου το μάτι μου: καλως=καλός
@Μάριος Παπαδάκης
Γνωρίζετε, ασφαλώς, ποια επίδραση είχαν ο Robert Koch, ο Alexander Fleming ή ο Louis Pasteur, αντίστοιχα. Όμως ο πρώτος «έχασε» από τον Adenauer, ο δεύτερος από τον Churchill κι ο τρίτος από τον DeGaulle, χωρίς κανεις να ισχυριστεί ότι οι αντίστοιχοι λαοί είναι άξεστοι χωριάτες. Αυτό που έγραψα είναι ότι το θεωρώ απόλυτα φυσιολογικό, υγιές και συνεπές όταν ένας λαός κατανοεί το ερώτημα «ποιος ήταν ο μεγαλύτερος XYZ» με την έννοια: «ποιος ήταν εκείνος που άφησε τη σφραγίδα του περισσότερο από κάθε άλλον στους πολίτες, στην εξέλιξη και στην πορεία της χώρας XYZ». Ο Γεώργιος Παπανικολαου (τον οποιο σε καμια περίπτωση δεν είχα την πρόθεση να μειώσω) έδρασε σε άλλο επίπεδο. Και όπως έγραψα και σε άλλο νήμα, το θεωρώ επαρχιώτικο έξαφνα η Ελλάδα να τον «κατοχυρώνει» για τον εαυτό της, όταν ξέρουμε τι είχε πει ο ίδιος.
Η παρέμβαση μου δεν έχει τίποτε να κάνει με άκρατο Καραμανλισμό. Η δικη σας (ειρωνική) πρόταση να πετάξουμε τον Αριστοτέλη και να τον αντικαταστήσουμε με τον Ανδρέα Παπανδρέου δείχνει ότι μάλλον δεν ξέρετε τι σας γίνεται.
οταν ήμουνα παιδάκι ρώτησα το μπαμπά μου ποιος ήταν καλύτερος ξιφομάχος? Ο ζορό ή οι τρεις σωματοφύλακες? Και εκείνος μου απάντησε ‘εχει σημασία’?
Τουλάχιστον τοτε ήμουνα παιδί.
Ο διαγωνισμός ως διαγωνισμός ήταν μια απαράδεκτη σύλληψη και εκτέλεση και κανει ζημιά στον πυρήνα της διανοησης.
Τωρα αν βοήθησε το λαό να μάθει 5 πραγματα μεσω της τηλεόρασης αυτό ειναι αλλο θεμα.
ΕΜΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΑΝΟΗΣΙΕΣ?
@physicist
συγγνώμη για το ύφος του προηγουμενου ποστ, αλλά ειλικρινά δε μπορώ να καταλάβω το συλλογισμό σας.
δηλαδή οι ψήφοι των ξένων χωρών είναι το gold-standard;
@Μάριος Παπαδάκης
Δεν ξέρω πως ακριβώς εννοείτε τον ορο «gold standard». Έφερα ορισμένα παραδείγματα για να δείξω τι φαίνεται να μετράει για πολλούς ανθρώπους στον κόσμο, κάτι που είναι νομίζω χρήσιμο όταν αποτιμούμε την έκβαση τέτοιου είδους «διαγωνισμών». Οι συγκρίσεις μεταξύ τόσο διαφορετικών προσωπικοτήτων είναι εξαρχής αμφίβολης σημασίας γιατί πως μπορεί να βάλει κανεις στο ίδιο τσουβάλι έναν ivory tower επιστήμονα ή διανοούμενο με έναν πολιτικό; Ο πρώτος ζει σε έναν περιορισμένο «μικροκοσομο», στον οποιο μπορεί να γίνει «άγιος», ο δεύτερος δεν έχει πιθανότητα να επιβιώσει εάν δεν αναπτύξει σκληρές μεθόδους αντιπαράθεσης. Απλοϊκά, λοιπόν, ο πρώτος φαντάζει να υπερτερεί ηθικά ενώ στην πραγματικότητα απλώς έθεσε εαυτόν εκτος των κινδύνων.
Ένα άλλο στοιχειο που με εκπλήσσει στη λίστα του Θέμη είναι ότι μεταξύ του M. Αλεξάνδρου (4oς αιώνας p.X.) και του Κολοκοτρώνη (19oς αιώνας m.X.) μεσολαβούν περίπου 2200 χρονια στα οποια «ο Ελληνισμός» κατά πως φαίνεται δεν παρήγαγε μια προσωπικότητα της προκοπης. Άλλη μια ιδιαιτερότητα του «Έθνους μας» που παρα την «αδιάκοπη και συνεχή του παρουσία» στην Ιστορία φαίνεται να έπεσε σε χειμερία νάρκη για πάνω από 2 χιλιετίες.
Ε Λ Ε Ο Σ!……………
Μα καλά είναι δυνατόν μορφωμένοι άνθρωποι να κάθονται να σχολιάζουν τα διάφορα διαφημιστικά τρύκ κάποιων επιχειρηματιών να προωθήσουν πανάκριβα κάποια βιβλία και τον τηλεοπτικό χρόνο των καναλίων τους;
Εγώ επαναλαμβάνω, για «μεγαλύτερο» Έλληνα ψηφίζω Αλαφούζο. Τελικά είναι πολύ μεγάλη γάτα αφού καταφέρνει και πουλάει «σκουπίδια» για μεταξωτές κορδέλλες σε όλους, από τσοπαναρέους μέχρι καθηγητές πανεπιστημίων.
Λογια του αέρα εχεις προφανώς δίκιο. Πραγματικά θα ήταν γελοίο να κάναμε πεδίο αντιπαράθεσης ακόμη και αυτό,το ποιος ειναι ο μεγαλύτερος Έλληνας. Αλλα μην είσαι τόσο απότομος. Εχω την αίσθηση ότι ο Θέμης π.χ. εχει μια ιδιαίτερη νοσταλγία για την πατρίδα του (πολυ φυσιολογικό για οποιον ειναι μακρια) και θελει να κρατά επαφή, με οποιον τρόπο, ακομη και με δήθεν εκπομπές «κουλτούρας» κακές απομιμήσεις του BΒC.
Γενικά ομως η αληθεια ειναι οτι η ολη ιστορία δεν ήταν παρα μια μέθοδος κάλυψης τηλεοπτικού χρόνου.
Εγω ψηφίζω πάντως μεγαλύτερο Ελληνα όλων των εποχών τον Δημήτρη Αβραμόπουλο. . .
Θεωρώ ότι έχω προσφέρει πολλά περισσότερα στην Ελλάδα από αυτό το κάθαρμα τον Καραμανλή (η δική μου προσφορά είναι λίγο πάνω από το 0, η δική του έχει αρνητικό πρόσημο και μεγάλη απόλυτο τιμή). Άρα εγώ είμαι στους 10 σημαντικότερους και όχι αυτός. Μου αξίζουν συγχαρητήρια!
Τελικά ο Μ. Αλέξανδρος είναι Έλληνας ή Μακεδόνας;
Ο Μιλτιάδης είναι Έλληνας ή Αθηναίος;
@physicist
Ίσως ένας λόγος που δε βγήκε ο Κ. Τριανταφυλλίδης (συγγνώμη, Καραμανλής ήθελα να πω), παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των κ.κ. Μάνου, Τατσόπουλου και Παπαχελά, είναι ότι στην ψηφοφορία του ΣΚΑΙ δεν ψήφισαν τα δέντρα και οι πεθαμένοι. Ναι, ξέρω, θα με κατηγορήσετε για ειρωνικό ύφος, αλλά, κατά την άποψή μου, δε μπορούμε να αγιοποιούμε έναν άνθρωπο και να ξεχνάμε ό,τι δε μας βολεύει (ακόμα και αν ο νεκρός δικαιώνεται και παρόλο που οι αδυναμίες είναι ανθρώπινες).
Ναι, ο Καραμανλής άφησε τη σφραγίδα του στην εξέλιξη της Ελλάδας, αλλά δεν ήταν όλα όσα έκανε θετικά και, κατά την άποψή μου, δεν ήταν η επίδρασή του τόσο σημαντική στην ιστορία της Ελλάδας. Αν αυτό είναι το κριτήριό μας, δηλαδή η επίδραση κάποιου στις ζωές των Ελλήνων, δε μπορώ να δεχτώ ότι ο Καραμανλής άφησε τη σφραγίδα του περισσότερο από το Θουκυδίδη, τον Αλέξανδρο, τον Τρικούπη, το Βενιζέλο.
Όσον αφορά το concept, συμφωνώ και εγώ ότι είναι μάλλον βλακώδες. Παρόλ’ αυτά, ακόμα και έτσι, η συζήτηση στην εκπομπή ήταν ενδιαφέρουσα και επιτέλους, όπως είπε και ο kremmydasd, μια αποτοξίνωση απο sakis κλπ. Και μόνο να ακούς τον κ. Δεσποτόπουλο να μιλάει, αξίζει.
Συγγνώμη, Θεμιστοκλής ήθελα να πω…
προσωπικά θεωρώ πολύ ύποπτο το «παιχνίδι» του SKY για την συγκεκριμένη αξιολογική κατάταξη των μεγαλυτέρων-σπουδιαοτέρων Ελλήνων και θα την έκρινα ως απολύτως φαιδρή και ανόητη δεδομένου ότι η έννοια του ΠΑΝΘΕΟΥ σημαντικών προσωπικοτήτων υπάρχει ακριβώς επειδή ΔΕΝ επιτρέπεται να προσδιορισθεί αξιολογικό κατάλογος με φθίνουσα σπουδαιότητα..
Είπα, όχι ατυχής, αλλά πολύ ύποπτη κίνηση!…
Μα είναι δυνατόν η λίστα με τους μεγαλύτερους Έλληνες να μην περιλαμβάνει το Τζίμη Πανούση? Αααα…
Τέτοιου είδους κατατάξεις και συγκρίσεις είναι επιεικώς βλακώδης. Τι θα πεί ο «μεγαλύτερος Έλληνας όλων των εποχών»? Καμιά λέξη στην ερώτηση δεν στέκει δίπλα στην άλλη!
Για τον Κωνσταντίνο Καραμανλή γνωρίζουμε πολλά: ήταν πολιτικός της σύγχρονης εποχής, κι έτσι έχουμε άφθονο υλικό, καθώς και προσωπικές εμπειρίες για να ξέρουμε τόσο τις θετικές του πλευρές όσο και τις αδυναμίες και τις μικρότητες του. Ο K. έδρασε στη μετεμφυλιακή και μεταπολιτευτική Ελλάδα με τη συντηρητική και κατά μεγάλο βαθμό αντιδραστική της δεξιά, καθώς επίσης και με την ολοκληρωτική (ΚΚΕ) και λαικιστικη της αριστερά. Μέσα σε αυτό το άρρωστο κλίμα πέτυχε παρα πολλά.
Ο Θεμιστοκλής είναι μια ιστορική μεν αλλά στον τρόπο που τη γνωρίζουμε σχεδόν μυθική προσωπικότητα. «Πάταξον μεν, άκουσον δε», νικητής της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας και τελειωσε: ο ήρωας και άγιος Θεμιστοκλής είναι μπροστά μας.
Οι συγκρίσεις είναι, λοιπόν, αδύνατες και άδικες. Για το υποπτoν της υπόθεσης που αναφέρει ο k. Πιπερόπουλος δεν έχω άποψη, τείνω πάντως να είμαι αρνητικός στα conspiracy theories.
Αρχικά συμφωνώ με τον «Αρχικελευστή» και τον «Λόγια του αέρα» σχετικά με το όλο εγχείρημα. Η ονομασία και μόνο του διαγωνισμού «Μεγάλοι Έλληνες» (ταρατατζούμ!) είναι πομπώδης…ίσως το «Σημαντικοί Έλληνες» να ήταν πιο πρέπον.
Ακόμη και έτσι λοιπόν, ο διαγωνισμός ήταν ανεπαρκής: Λείπει από τους συγκρινόμενους ο πιο «μεγάλος» έλληνας – κατά την γνώμη μου:
Ο Καραγκιόζης.
Αντιθέτως βγήκε πρώτος ο «Αλέκος με τα Κυδώνια»…μα καλά τί θα ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος, αν δεν τον είχε βοηθήσει τόσο σημαντικά ο προαναφερθείς; (βλέπε σχετικό επεισόδιο «Ο Μ. Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι»)
Πέραν της πλάκας(;), το να χρησιμοποιούμε τους αρχαίους Έλληνες -παρότι πολλά από τα σημερινά μας «κουσούρια» εμφανίζονταν και τότε (π.χ. μισαλλοδοξία)- και να υπερηφανευόμαστε για τα όσα προσέφεραν στον παγκόσμιο πολιτισμό, δεν θα έπρεπε να μας κάνει να ντρεπόμαστε για το σημερινό μας χάλι;;;
Αφήστε που το γεγονός ότι είμαστε απευθείας απόγονοι των κατοίκων της περιοχής όπου κατοικούσαν οι φυλές των Ελλήνων, είναι εντελώς αστήρικτο και παραπέμπει σε θεωρίες «φυλετικής καθαρότητας» που μόνο ανατριχίλα προκαλούν…
Και κάτι που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση:
ο Κ. Καραμανλής (ο και «εθνάρχης» από πολλούς αποκαλούμενος), συγκέντρωσε περισσότερες ψήφους από τον Ι. Καποδίστρια !!! (ήμαρτον, ρε…)
Θυμίζω ότι ο Ι. Καποδίστριας συγκαταλέγεται μεταξύ των ευεργετών του Ελβετικού έθνους για την συνεισφορά του στην οργάνωση του καντονιακού συστήματος (αλλά τι ξέρουν αυτοί οι Ελβετοί; «κουτόφραγκοι» δεν είναι;;;). Στην νέα Ελλάδα που δημιουργήθηκε τον όρισαν κυβερνήτη. Ίσως όμως ήταν πολύ «προχωρημένος» σε σκέψη και σε ήθος για τα ελληνικά πρότυπα…Έκανε και το λάθος να περνάει τους Έλληνες για Ρωσάκια (που το «θέλουνε» το κνούτο τους…), με αποτέλεσμα να είναι αυταρχικός κατά την διοίκηση – και ως γνωστόν εμείς οι Έλληνες, δεν σηκώνουμε μαγκιές από «φλώρους» στην πατρίδα μας, άλλο που όταν πηγαίνουμε «έξω», είμαστε τα καλύτερα παιδιά του κόσμου…(δεν αναφέρομαι σε «επαγγελματίες» των διαδηλώσεων/μπάχαλων). Παρόλα αυτά, η οργάνωση του ελληνικού κράτους προχωρούσε σε μεγάλο βαθμό.
Βρέθηκαν όμως κάποιοι άλλοι «Μεγάλοι» Έλληνες που ναι μεν βοήθησαν στην απελευθέρωση, αλλά ήθελαν και να βούταν ανεξέλεγκτα το δάχτυλο στο μέλι – ενδιαφέροντα σχετικά γράφει η «Κωμικοτραγική Ιστορία του Νεοελληνικού Έθνους» του Β. Ραφαηλίδη – και έτσι χάθηκε η πρώτη και ίσως η μεγαλύτερη ευκαιρία να στηθεί το κράτος σωστά απ’την αρχή…
Ο Κ. Καραμανλής (ο πρεσβύτερος), είναι κλασσική περίπτωση ανθρώπου που του ταιριάζει γάντι η παροιμία «τα στερνά τιμούν τα πρώτα».
Του οφείλουμε ευγνωμοσύνη για την ένταξή μας στον Ευρωπαϊκό χάρτη, αλλά ως εκεί…
Δεν νομίζω ότι όλη η πορεία του (ακόμη και μεταπολιτευτικά) είναι για έπαινο: στην περίοδο της Κατοχής, που βρισκόταν; δεν έχω ακούσει ποτέ κανέναν να αναφέρει τι έκανε εκείνα τα χρόνια (υπέφερε; αντιστεκόταν; ή μήπως «λούφαζε»;)
«Εμφανίζεται» το 1948 και υπουργοποιείται! Μετά διορίζεται το ’55 (αυτό θα πεί «δημοκρατία») από το παλάτι, το ’56 βγαίνει στις εκλογές δεύτερος, αλλά στις έδρες πρώτος (ελληνική πατέντα!!!), το ’61 βάζει να τον ψηφίσουν η χλωρίδα και η πανίδα της χώρας μας, στην περίοδο (και) της χούντας… «μας συγχωρείτε, διακοπές» εις Παρισίους…
Ο ένας (Καποδίστριας) παρολίγο να οργανώσει το νεοελληνικό κράτος και ο άλλος (Καραμανλής ο πρεσβύτερος) δεν είχε τα «κότσια» να διαλύσει το παρακράτος….
Συγγνώμη αν κούρασα. Με αφορμή τον «διαγωνισμό» παρέθεσα τα παραπάνω για Καραμανλή και Καποδίστρια, γιατί πιστεύω πως στην Ελλάδα ψηφίζουμε (γενικώς και όχι μόνο σε τέτοιου είδους concepts) βασισμένοι σε εντυπώσεις, μύθους και συναισθήματα και όχι στηριζόμενοι σε γεγονότα (ιστορία) και στην λογική…
@physicist
Δε συμφωνείτε, όμως, ότι νικώντας στη Σαλαμίνα (ακόμα και αν δεν ξέρουμε άλλες λεπτομέρειες) επηρέασε την ιστορία πιθανότατα πολύ περισσότερο απ’ ό,τι ο Καραμανλής; (Αν συμφωνήσουμε ότι αυτό είναι το κριτήριο αξιολόγησης του «μεγαλύτερου Έλληνα»). Εν πάση περιπτώσει, δε με ενδιαφέρει ιδιαίτερα να βγάλω νικητή. Απλώς θεωρώ τον Καραμανλή πολύ υπερτιμημένο και «trendy», αλλά αυτό είναι προσωπική άποψη.
@eleos
Τα σχόλιά σας είναι φανταστικά :) Ψηφίζω eleos για πιο witty Έλληνα :)
Μου κάνει εντύπωση που οι περισσότεροι από εμάς well educated πέφτουμε στην παγίδα να σχολιάζουμε «διαγωνισμούς ομορφιάς and style» ελληνικών ΜΜΕ που θέλουν να αποκτήσουν τηλεθέαση ή ακροατές!!!
Βέβαια προηγήθηκαν ημών σοβαροί υποτίθεται ανθρωποι όπως ο Μάνος, ο Μητσοτάκης, Η Δαμανάκη και ο Χυτήρης κ.ά. Αυτοί όμως βγήκαν στο γιαλί γιατί μαζεύουν ψήφους και έχουν την ανάγκη της υποστήριξης του σταθμού. Οι άλλοι οι επιστήμονες (από Δεσποτόπουλο μέχρι Βερέμη) και εμείς τι επιζητούμε; Τα φώτα της δημοσιότητας και την αναπαραγωγή του κιτς;
Με σεβασμό σε όλους όσους θέλουν να που τη γνώμη τους!!!!
Κατ’ αρχάς μου κάνει εντύπωση ότι ευφυείς άνθρωποι αγνόησαν πλήρως το περιεχόμενο της αρχικής μου παρέμβασης κι απλώς αντέδρασαν αντανακλαστικά μόλις είδαν το όνομα «Κωνσταντίνος Καραμανλής». Συνοψίζω, λοιπόν:
1. Η αρχική μου θέση ήταν ότι το θεωρώ αφελές και παιδαριώδες να θεωρούμε «τους ανθρώπους του πνεύματος» by default ως κορωνίδες της ανθρωπότητας. Εάν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες κοινωνικές και πολιτικές προϋποθέσεις, τα λαμπρότερα πνεύματα πάνε χαμένα. Η μήπως νομίζει κανεις ότι δεν γεννήθηκε ποτε καμια διάνοια στην Αφρική η στο σύχρονο Ισλαμικό κόσμο Ανάμεσα σε έναν υποθετικό πολιτικο ηγέτη που θα έφερνε τον Διαφωτισμό στο Islam και σε έναν υποθετικό Φυσικό από τη Σαουδική Arabia που θα πετύχαινε το πάντρεμα της Κβαντικής με τη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας, ο πρώτος θα ήταν για μένα απείρως σημαντικότερος.
2. Έχω αλλεργία στην προγονολατρεία, γι αυτό και αντέδρασα στους πολλούς αρχαίους της λίστας — αντίστοιχα ο δισταγμός μου με τον Θεμιστοκλή.
3. Πιθανή σύγκριση ανάμεσα στον Καραμανλή, τον Βενιζέλο, τον Τρικούπη και τον Καποδίστρια θεωρώ ότι έχει νόημα. Όμως δεν ήταν αυτό το θέμα μας.
@Dr. Drakator:
1. Τι έκανε η πολιτική ηγεσία της χώρας στο σύνολο της επί Κατοχής; Πόσοι Έλληνες έκαναν αντίσταση;
2. Αν δεν ήσουν από τζάκι στην Ελλάδα του 1950, πως αλλιώς θα γινόσουν πρωθυπουργός παρα με διορισμό; Το ζήτημα είναι αν ο K. στη συνεχεια ήταν δουλοπρεπής στο Παλάτι, που ΔΕΝ ήταν.
3. Ο K. δεν έφυγε με ελαφρά πηδηματάκια μόλις ήρθε η Χούντα. Είχε φύγει από το 1963 γιατί, εκτος των άλλων, συνειδητοποίησε ότι με το Παλάτι, το Παρακράτος και όλα τα ωραία, δεν μπορούσε να κυβερνήσει. Και πάλι — πόσοι από τους μετέπειτα πολιτικούς ηγέτες της Ελλάδας (για να μη μιλήσουμε για τον πληθυσμό) έκαναν αντίσταση στη Χούντα;
4. Δεν είναι μονο η ΕΕ. Είναι και η επάνοδος στην ομαλότητα μετά το 1974, η λύση του Πολιτειακού, η τιμωρία των πραξικοπηματιών. Ομολογώ ότι η δικη μου εμπειρία από τον K. είναι μεταπολιτευτική (λόγω της ηλικίας μου). Για τις περίφημες εκλογές του 1961 έχω ακούσει πολλά και κρατάω τις επιφυλάξεις μου γιατί η Ελλάς είναι η χωρα των μύθων, εν γένει.
5. Μερικά ακόμα στοιχεια που θεωρώ πολύ θετικά στον K. είναι ότι αφ’ ενός δεν ήταν λαϊκιστής και αφ’ ετερου δεν πήγε ποτε να γλύψει τους παπάδες. Μην το υποτιμάτε το τελευταίο, κοιτάξτε τι ρεζίλι έχουμε γίνει, να υποδεχόμαστε το «Άγιο Φως» με τιμές Αρχηγού Κράτους! Την επομενη φορα θα στείλω στην Ελλάδα με το Προεδρικό Αεροσκάφος τον αναπτήρα μου.
«ο Κ. Καραμανλής (ο και “εθνάρχης” από πολλούς αποκαλούμενος), συγκέντρωσε περισσότερες ψήφους από τον Ι. Καποδίστρια !!! (ήμαρτον, ρε…)»
αυτο λεει πολλα.
—
«Τι έκανε η πολιτική ηγεσία της χώρας στο σύνολο της επί Κατοχής;»
ελα μου ντε. και πιο συγκεκριμενα, τι εκαναν μερικοί νέοι και πολλά υποσχόμενοι πολιτικοί (μετεπειτα πρωθυπουργοι);
@physicist
«κοιτάξτε τι ρεζίλι έχουμε γίνει, να υποδεχόμαστε το “Άγιο Φως” με τιμές Αρχηγού Κράτους!»
Μην το υποτιμάς καθόλου αυτό.
Εγω κατέληξα ότι ο μόνος λόγος που εξακολουθεί να υπάρχει ακόμα το Ελλαδικό κρατίδιο είναι αυτή μας η Θεοσέβεια και οι προσευχές κάποιων μοναχών στις σκήτες τους.
Νίκος Ζαχαριάδης,ο μεγαλύτερος Ελληνας.
Ωραία, τώρα που τακτοποιήσαμε τους άνδρες, θα προωθήσει το ΣΚΑΙ και τις εκπομπές «οι μεγάλες ελληνίδες»;
– Τί; Η εκπομπή αφορούσε άτομα και των δύο φύλων; Α, συγγνώμη, μου διέφυγε. Προφανώς ήμασταν και θα είμαστε κατώτερα όντα…
@Λόγια του Αέρα
Δεν το υποτιμώ καθόλου, νομίζω όμως ότι το εκτιμώ εντελώς αντίθετα από σένα. Νομίζεις πράγματι ότι ο μονος λόγος για τον οποιο υπάρχει η Ελλάδα είναι οι προσευχές των μοναχών; Αν το εννοείς κυριολεκτικά (δηλαδή αν νομίζεις ότι οι προσευχές έχουν αποτέλεσμα), επίτρεψε μου ένα ελαφρό χαμόγελο. Αν το εννοείς μεταφορικά, δηλαδή ότι οι μοναχοι «κρατάνε ψηλά την Ελληνικότητα», σε παραπέμπω στην ιστορική αλήθεια ότι η Εκκλησια όχι μονο δεν έκανε το παραμικρό για την Απελευθέρωση του Έθνους αλλα ήταν τουρκοδουλη και σκοταδιστική. Με μια ξεδιάντροπη στροφή εκ των υστερων, προσπάθησε να φέρει τον εαυτό της στην αιχμή της Επανάστασης, πουλώντας παραμυθια για Κρυφά Σχολεια και Παλαιών Πατρών Γερμανούς. Όσο για το σκοταδισμό, τον αντιπροσωπεύει ακόμα, σε όλο του το μεγαλείο.
@physicist
Χαίρομαι που θα σε κάνω να χαμογελάσεις …έστω και ελαφρώς.
Να είσαι καλά, το εκτιμώ! Μήπως υπάρχουν και τίποτα στοιχεια που μπορείς να δώσεις, γιατί εμενα μου φαίνεται τρελό να ακούει ο Θεός τους Ορθοδοξους κρετίνους του Αγίου Ορους και να μην ιδρώνει το αυτi του για τα εκατομμύρια που πεινάνε και πεθαίνουν.
@ amon
Ο αείμνηστος πρώην Καγκελάριος της Γερμανίας, Herbert Frahm, διέφυγε διωκόμενος από τους Ναζίδες στη Νορβηγία, όπου και υιοθέτησε το ψευδώνυμο Willy Brandt. Ο διάδοχος του στην Καγκελαρία, Helmut Schmidt, ήταν στρατιώτης της Wehrmacht στο Ανατολικό Μέτωπο. Αυτό δεν εμπόδισε τον δεύτερο να γίνει μεταπολεμικά μέλος των Σοσιαλδημοκρατών, στενός συνεργάτης του πρώτου και ένας εξoχoς Καγκελάριος με τεραστια προσφορα στη χωρα του και στη διεθνή πολιτική σκηνή. Τι μας λένε όλα αυτά;
Μεγαλυτερος απο τι; Mεγιστος σημερα ειναι ο Χρηστος Παπαδημητριου.
Ο πρωθυπουργός μας δεν έχει ΑΜΚΑ!!!! ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΙ ΟΜΩΣ… ΓΑΛΑΖΙΟ ΜΥΣΤΙΚΟ…
@ Κάλλια
Τα επιτεύγματα των ελληνίδων, με τα οποία γίνονται ξακουστές σ΄όλο τον κόσμο, περιγράφονται πολύ εύγλωττα στις ταινίες «Ποτέ την Κυριακή» και «Στέλλα» με πρωταγωνίστρια τη Μελίνα Μερκούρη.
Φαίνεται ότι, στην σύγχρονη ελληνική και μή αυτοσυνειδησία η κατηγορία «μεγάλες ελληνίδες» ταυτίζεται με την κατηγορία «μεγαλύτερες πόρνες όλων των εποχών» βλέπε Ασπασία, Θεοδώρα, Πουλχερία κλπ.
Συγνώμη αλλά εγώ βρίσκω τέτοιες συγκρίσεις ισοπεδωτικές και φασιστικές.. Και εγώ τον Αριστοτέλη θάβαζα πρώτο αλλά όπως και να το κάνουμε ανόμοια πράγματα δεν συγκρίνονται. Για να μην τα ξαναγράφω, αν δεν βαριέστε ρίξτε μια ματιά: http://sofistis.wordpress.com/2009/05/21/210509/
Η εκπομπή του ΣΚΑΙ ήταν στημένη και σερβιρισμένη για τους ΔΑΠιτες και τους καλούς δεξιούς που μεγάλωσαν με την εικόνα του Καραμανλή δίπλα στο εικονοστάσι. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκει ο φυσικός του εξωτερικού. Λογικές ψηφοφοριών τύπου big brother εξυπηρετούν μόνο στο να βγάλει χρήματα ο ΣΚΑΙ.
Θετικό το ότι ψήφισαν πολύ λιγότεροι από ότι στο κανονικό big brother.
Ας θεωρήσουμε (έστω και αν κάνουμε λάθος) ότι οι Έλληνες κατάλαβαν ότι η «μεγαλοσύνη» δεν μπαίνει σε ψηφοφορία.
@ British Airways
Δεν ξέρεις τι σου γίνεται.
Είστε πολύ άδικοι ορισμένοι με τον ΣΚΑΙ και τον Αλαφούζο. Είναι θεμιτό για έναν ιδιοκτήτη τηλεοπτικού σταθμού να θέλει να αυξήσει την ακροαματικότητά του. Το θέμα είναι πώς το κάνει. Με το να πουλάει σκουπίδια ή με το να πουλήσει ποιότητα. Ο ΣΚΑΙ προσπαθεί τουλάχιστον να κάνει το δεύτερο.
Και για τον ίδιο τον Αλαφούζο έχω μάλλον θετική γνώμη. Μου άρεσε που πήγε στο συνέδριο για τη διαφθορά και τσακώθηκε με τους παριστάμενους πολιτικούς. Ξέρει κανείς να έχει κάνει κάτι επιλήψιμο;
@κρετίνος – δυστυχώς δεν πολυδιαφωνώ.
Οπότε επανέρχομαι σε παλαιότερη πρόταση μου: Ποιό είναι το πρότυπο γυναίκας το οποίο έχουν οι Έλληνες; Αυτό το πρότυπο γυναίκας, τι παιδιά θα μεγαλώσει;
Γιατί ρωτώ: Μπορεί να μην έχουμε «μεγάλες γυναίκες», όμως τους «μεγάλους έλληνες» γυναίκες τους μεγάλωσαν. Ποιό είναι το πρότυπο γυναίκας, ή γονιού, που θα δώσει «φτερα» στα παιδιά της / τους, ώστε να υπερβούν τον εαυτό τους και να γίνουν πραγματικά μεγάλοι – αν όχι για τους άλλους, τουλάχιστον για τον εαυτό τους.
Δυστυχώς, κρετίνε, ως φαίνεται, η ελληνική κοινωνία αναγνωρίζει, προωθεί, εκθειάζει γυναίκες όπως τις περιέγραψες.
Πως θα αντιμετώπιζε η Ελληνική κοινωνία, μια Marie Curie? Μία Emmy Noether? Μια Hodgkin, μια Franklin? (Όλες κάτοχοι Nobel σε επιστημες). Ποιός έλληνας θα ήθελε να παντρευτεί μια γυναίκα που ξημεροβραδιάζεται στο εργαστήριο;
Από την άλλη, πώς ήταν οι μητέρες αντρών όπως οι μεγάλοι έλληνες που περιέγραψε η εκπομπή; Αλλά και οι μητέρες αντρών όπως ο Einstein, κλπ. Είναι τυχαίο ότι τα μισά μέλη της ακαδημίας επιστημών των ΗΠΑ είναι εβραϊκής καταγωγής; (Κάποιοι φυσικά θέλουν να πιστεύουν ότι η ακαδημία επιστημών των ΗΠΑ είναι πλέον κλειστό club μόνο για εβραίους). Όμως υπάρχει και η άλλη άποψη: Θεωρώ τις Εβραίες δυναμικές γυναίκες, που θεωρούν τον εαυτό τους συνυπεύθυνες για την διαμόρφωση της κοινωνίας. Λαβαίνουν ενεργό μέρος στις δραστηριότητες τις κοινωνίας, οργανώνονται σε ομάδες και συλλόγους, που δραστηριοποιούνται στα «κοινα».
Μπορεί να θεωρούνται «κακομαθημένες», αλλά όσες εγώ γνώρισα, θεωρούσαν την γνώση και τη μόρφωση, την εργατικότητα και την συμμετοχή στα κοινά μεγάλες αρετές. Μπορεί να μην έχω μεγάλο δείγμα, αλλά κάθε μια από όσες γνώρισα, με εντυπωσίασε στα παραπάνω θέματα.
Όσον αφορά τις κριτικές στην εκπομπή: μακάρι να είχαμε πολλές τέτοιες εκπομπές. Ντοκυμαντέρ για κάθε έναν από τους 100 μεγάλους έλληνες. Ιστορία είναι, δεν είναι κακό να την μαθαίνουμε. Έστω και περιτυλιγμένη με εμπορικές προωθήσεις τύπου «μεγάλοι Έλληνες». Πόσες εκπομπές είχαν γίνει μέχρι τώρα για τον Κολοκοτρώνη; Για τον Καποδίστρια; Καιρός ήταν!
Αν ως χαρακτηριστικό της «μεγαλοσύνης» θεωρούμε τον αντίκτυπο που έχουν οι πράξεις του ατόμου στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων τότε σίγουρα ο μεγαλύτερος Έλληνας είναι αυτός που έβαλε την Ελλάδα (από νωρίς) στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Χωρίς το ποταμό χρημάτων που κύλισε τα προηγούμενα χρόνια (μέχρι και τώρα) προς την Ελλάδα, θα κυκλοφορούσαμε ακόμα σε χωμάτινους δρόμους, τα λιγοστά σχολειά θα ήταν υπό κατεδάφιση, δεν θα υπήρχε πανεπιστήμιο (και έρευνα όσο υπάρχει) στην Ελλάδα και δεν θα ζούσαν οι πολλές μικρές επιχειρήσεις και οι αγρότες χωρίς τις επιδοτήσεις. Φανταστείτε το πόσα πολλά ήταν τα χρήματα αφού κατάφεραν να κάνουν κάποια έργα παρόλη τη κατάχρηση χρημάτων που έγινε χωρίς σχεδιασμό και πρόγραμμα.
Αδιαφορώ αν αυτό το άτομο λέγεται Καραμανλής, ή τι έχει κάνει στην υπόλοιπη πολιτική του καριέρα. Αν δεν μπαίναμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση τότε, αμφιβάλλω αν θα μπαίναμε ποτέ. Δεν θα υπήρχε ιδιωτική επιχείρηση και η Ελλάδα θα αποτελούταν από ένα τεράστιο δημόσιο τομέα από απλήρωτους εργαζόμενους.
Όσον αφορά τους αρχαίους μεγάλους Έλληνες, ελάχιστη είναι η επίδραση τους στην καθημερινή ζωή των Ελληνων (εκτός ισως από τουριστικό προιον) μιας και ο σημερινός Έλληνας ελάχιστη σχέση έχει με την επιστήμη και την φιλοσοφία.
Τέλος δεν θεωρώ μεγάλο Έλληνα κάποιον που έχει διαπρέψει στο εξωτερικό. Εκεί το κλίμα καλλιεργεί και υποστηρίζει την δημιουργικότητα. Ήρωα και μεγάλο Έλληνα θεωρώ αυτόν που διαπρέπει στην Ελλάδα.
@kostas
Ευστοχότατη παρέμβαση. Χρονια πολλά, by the way :-)
Aν παρατηρησει κανεις πάντως η αντιπαράθεση είναι στο DNA μας. Είχαμε δεν είχαμε το κάναμε και αυτό το νημα γης μαδιάμ! Ιτε παίδες (μεγάλων) Ελλήνων, Ελευθερούτε Αλαφούζο!
@ Κάλια
το τραγικώτερο είναι ότι γυναίκες με τα προσόντα που περιγράφονται στις προαναφερθείσες ταινίες κατεξοχήν προωθούνται ή ορθότερα αυτοπροωθούνται στο ελληνικό «επιστημονικό» και πολιτικό προσκήνιο.
Μη κοιτάς που δεν μπορεί να το πει αυτό να το πει κανείς δημόσια γιατί θα του ζητήσουν «επιστημονική» ή «νομική» τεκμηρίωση.
Αλλά, όπως λέει και ο λαός, «κατά τη σάλα και τα έπιπλα»!!!
Να μια γυναικα που δεν ηταν στην 100αδα
Αμαλια Φλεμινγκ
Επιστημονας, πολιτικος και αντιστασιακη
http://el.wikipedia.org/wiki/Αμαλία_Φλέμινγκ
(και ενώ ηταν πολυάσχολη εγινε και νυφούλα)
100 Μεγαλοι Ελληνες
Τελικη καταταξη
1. Μεγας Αλεξανδρος
2. Παπανικολαου
3. Κολοκοτρωνης
4. Καραμανλης
5. Σωκρατης
6. Αριστοτελης
7. Βενιζελος
8. Καποδιστριας
9. Πλατωνας
10. Περικλης
11. ΘΕΟΔΩΡAΚΗΣ ΜIΚΗΣ
12. ΚΑΡΑΘΕΟΔΩΡΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ
13. ΜΕΡΚΟYΡΗ ΜΕΛIΝΑ
14. ΠΑΠΑΝΔΡEΟΥ ΑΝΔΡEΑΣ
15. ΚΑΖΑΝΤΖAΚΗΣ ΝΙΚOΛΑΟΣ
16. ΕΛYΤΗΣ ΟΔΥΣΣEΑΣ
17. OΜΗΡΟΣ
18. ΧΑΤΖΙΔAΚΙΣ ΜAΝΟΣ
19. ΛΕΩΝIΔΑΣ
20. ΙΠΠΟΚΡAΤΗΣ
21. ΠΥΘΑΓOΡΑΣ
22. ΚΑΒAΦΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ
23. ΚAΛΛΑΣ ΜΑΡIΑ
24. ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
25. ΩΝAΣΗΣ ΑΡΙΣΤΟΤEΛΗΣ
26. ΤΡΙΚΟYΠΗΣ ΧΑΡIΛΑΟΣ
27. ΘΕΟΤΟΚOΠΟΥΛΟΣ ΔΟΜIΝΙΚΟΣ
28. ΠΑΛΑΙΟΛOΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ
29. ΣΕΦEΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
30. ΦΕΡΑIΟΣ ΡΗΓΑΣ
31. ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ AΡΗΣ
32. ΜΕΤΑΞAΣ ΙΩAΝΝΗΣ
33. ΓΚAΛΗΣ ΝIΚΟΣ
34. ΚΑΡΑIΣΚAΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
35. ΔΗΜOΚΡΙΤΟΣ
36. ΠΛΗΘΩΝ ΓΕΜΙΣΤOΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
37. ΣΟΛΩΜOΣ ΔΙΟΝYΣΙΟΣ
38. ΜΑΚΡΥΓΙAΝΝΗΣ ΙΩAΝΝΗΣ
39. ΚΟΡΑΗΣ ΑΔΑΜAΝΤΙΟΣ
40. ΡIΤΣΟΣ ΓΙAΝΝΗΣ
41. ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ
42. ΗΡAΚΛΕΙΤΟΣ
43. ΘΟΥΚΥΔIΔΗΣ
44. ΕΥΚΛΕIΔΗΣ
45. ΜΕΛAΣ ΠΑYΛΟΣ
46. ΑΡΧΙΕΠIΣΚΟΠΟΣ ΧΡΙΣΤOΔΟΥΛΟΣ
47. ΔΙAΚΟΣ ΑΘΑΝAΣΙΟΣ
48. ΖΑΓΟΡAΚΗΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
49. ΝΑΝOΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
50. AΓΝΩΣΤΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ
51. ΦΕΙΔIΑΣ
52. ΑΡΙΣΤΟΦAΝΗΣ
53. ΠΑΛΑΜAΣ ΚΩΣΤΗΣ
54. ΚΟΣΜAΣ Ο ΑΙΤΩΛOΣ
55. ΑΝΔΡOΝΙΚΟΣ ΜΑΝOΛΗΣ
56. ΣΟΦΟΚΛΗΣ
57. ΜΠΕΛΟΓΙAΝΝΗΣ ΝΙΚOΛΑΟΣ
58. ΚΑΣΤΟΡΙAΔΗΣ ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ
59. ΠΑΠΑΝΔΡEΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
60. ΜΑΡΓΙΩΡΗΣ ΝΙΚOΛΑΟΣ
61. ΠΑΝΑΓΟYΛΗΣ ΑΛEΞΑΝΔΡΟΣ
62. ΠΑΠΑΔOΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
63. ΕΠIΚΟΥΡΟΣ
64. ΠΑΠΑΔΙΑΜAΝΤΗΣ ΑΛEΞΑΝΔΡΟΣ
65. OΘΩΝ
66. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣIΟΥ ΒΑΓΓEΛΗΣ
67. ΣOΛΩΝΑΣ
68. ΚΛΕΙΣΘEΝΗΣ
69. ΑΙΣΧYΛΟΣ
70. ΒΑΣIΛΕΙΟΣ Β’ ΒΟΥΛΓΑΡΟΚΤOΝΟΣ
71. ΜEΓΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ
72. ΔΡΑΓΟYΜΗΣ IΩΝ
73. ΣΗΜIΤΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
74. ΠΛΑΣΤΗΡΑΣ ΝΙΚOΛΑΟΣ
75. ΜΗΤΡOΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
76. ΑΓΓΕΛOΠΟΥΛΟΣ ΘΕOΔΩΡΟΣ
77. ΞΥΛΟYΡΗΣ ΝIΚΟΣ
78. ΚΑΖΑΝΤΖIΔΗΣ ΣΤEΛΙΟΣ
79. ΦΛΩΡAΚΗΣ ΧΑΡIΛΑΟΣ
80. ΕΥΡΙΠIΔΗΣ
81. ΚΟΥΝ ΚAΡΟΛΟΣ
82. ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝOΣ
83. ΛΑΖOΠΟΥΛΟΣ ΛAΚΗΣ
84. ΗΡOΔΟΤΟΣ
85. ΒEΓΓΟΣ ΘΑΝAΣΗΣ
86. ΓΛYΚΑΤΖΗ ΑΡΒΕΛEΡ ΕΛEΝΗ
87. ΠΑΞΙΝΟY ΚΑΤIΝΑ
88. ΒΟΥΓΙΟΥΚΛAΚΗ ΑΛIΚΗ
89. ΒΑΜΒΑΚAΡΗΣ ΜAΡΚΟΣ
90. ΛΑΜΠΡAΚΗΣ ΓΡΗΓOΡΗΣ
91. ΤΣΙΤΣAΝΗΣ ΒΑΣIΛΗΣ
92. ΔΗΜΑΣ ΠYΡΡΟΣ
93. ΛΟIΖΟΣ ΜAΝΟΣ
94. ΓΛEΖΟΣ ΜΑΝOΛΗΣ
95. ΜΟΥΖAΛΑ EΛΕΝΑ
96. ΦIΛΙΠΠΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝIΑΣ
97. ΧΟΡΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
98. ΜΠΟΥΜΠΟΥΛIΝΑ ΛΑΣΚΑΡIΝΑ
99. ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ
100. ΠΡΑΞΙΤEΛΗΣ
Δεν ξέρω ποιοί είναι οι μεγαλύτεροι Έλληνες και η αλήθεια είναι ότι έχω αρχίσει να χάνω το μπούσουλα με τους σημερινούς Έλληνες και τα κριτήριά τους. Έχει χαθεί κάθε μέτρο (ακόμα και στα σχόλιά μας – διϋλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο).
Εκείνο που ξέρω είναι ότι υπάρχει Ελληνισμός (αλλά, μετά από όσα διαβάζω στα blogs, αναρωτιέμαι αν είμαι μέσα).
Τουλάχιστον, υπάρχουν κάποιοι που τον έχουν σπουδάσει (καλύτερα από εμάς) και τον υποστηρίζουν.
Τα γράφω με αφορμή την επιστολή που έστειλαν περισσότεροι από 220 Ακαδημαϊκοί από όλο τον κόσμο προς τον Ομπάμα και αναφέρονται στον όρο «Μακεδονία».
Το σχετικό κείμενο βρίσκεται στο http://greece-salonika.blogspot.com/2009/05/blog-post_2172.html
ενώ για υπογραφές υπάρχει ειδική ιστοσελίδα: http://macedonia-evidence.org/
Ίσως θα έπρεπε να αναρτηθεί κάπου ολόκληρο το περιεχόμενο και τα ονόματα αυτών που υπογράφουν την επιστολή αυτή (έστω και αν δεν υπάρξει αποτέλεσμα, πρέπει να το θυμόμαστε).
Η ΔΙΑΝΟΙΑ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΟΦΥΪΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΔΙΑΤΙΜΗΣΗ ΟΥΤΕ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΟΥΤΕ ΣΕ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΠΑΤΑΤΕΣ, ΡΥΖΙ, ΚΕΡΑΣΙΑ, ΓΑΛΑ, ΧΟΙΡΙΝΟ, ΚΛΠ.
Ο ΠΡΩΤΟΣ, Ο ΚΑΘΕ «ΠΡΩΤΟΣ» ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΧΑΝΕΙ ΤΗ ΠΡΩΤΙΑ ΤΟΥ, ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΠΡΩΤΕΥΣΕ ΚΑΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΣΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ. Ο ΚΑΘΕ «ΝΕΟΣ ΠΡΩΤΟΣ» ΠΡΩΤΕΥΕΙ ΓΙΑΤΙ ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑ ΝΟΥ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΣΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΠΡΩΤΙΕΣ, ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΤΙΣ ΓΚΡΕΜΙΣΕΙ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΘΕΜΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΙΑ.
ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΣΤΗ ΒΛΑΚΕΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ, ΕΠΕΙΔΗ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΗς ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΧΘΕΙ ΣΕ ΘΕΜΕΛΙΑ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΣΤΗΣΕ ΤΗ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΛΆΒΑΙΝΕ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΧΕΡΙ. ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΡΚΑΣΩ ΤΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΟΤΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΗΜΑ ΤΟΥ, ΜΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΩΣ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΕΛΛΗΝΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ, ΤΟΝ ΑΛΕΚΟ …ΥΙΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ.
ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΩ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΣΕ ΤΙ???
ΚΙ Ο ΖΑΓΟΡΑΚΗΣ Νο 48 ??? ΚΑΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΔΑΦΝΗ, ΚΕΝΗ ΥΠΆΡΧΕΙ???
Βασικά ο όλος διαγωνισμός θα έπρεπε να λέγεται Οι μεγαλύτεροι σύγχρονοι Έλληνες για να έχει κάποια σοβαρή αξία.
Έτσι θα έπρεπε ο Νεοέλληνας να στύψει το κεφάλι του να δει ποιοί πραγματικά τον εμπνέουν στη σύγχρονη Ελλάδα (απ’το 19ο αιώνα και μετά) χωρίς να βρίσκει καταφύγιο σε περασμένα μεγαλεία…
«Ο εθνικισμός καλεί τις μάζες στην ιστορία»
Φελέκι
Ο Ιουστινιανός ήταν Έλληνας;
Ω πα ρε. Τότε βάλτε και τον Χατζηγιάννη…
Οι μεγαλύτερες Ελληνίδες:Μάκης Τριανταφυλλόπουλος.
Από την 10άδα:
Ο Νο 3 φυλακίστηκε από Έλληνες και του αποδόθηκε ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα πολέμου στα οποία έχουν υποπέσει Έλληνες (σφαγή αμάχων Τρίπολης, 1821).
Ο Νο 5 θανατώθηκε από Έλληνες και κατηγορήθηκε ότι διέφθειρε τους νέους.
Ο Νο 7 δέχτηκε το ανάθεμα από Έλληνες και βαρύνεται στη συνείδηση πολλών για το εκστρατευτικό σώμα στην Κριμαία (ίνα πολεμήσωμεν τον επικατάρατον μπολσεβικισμόν) το ιδιώνυμο και άλλα πολλά…
Ο Νο 8 δολοφονήθηκε από Έλληνες.
Ο Νο 10 κατηγορήθηκε για κατάχρηση εξουσίας (λόγω μεν δημοκρατια, έργω δε υπό του πρώτου ανδρός αρχή) και άλλα…
Όσο για τον Νο 9, επικρίνεται από νεώτερους μελετητές για τα πολιτικά του πιστεύω και θεωρίες…
Απόδειξη για τον παράλογο χρωματισμό προσωπικοτήτων με βάση το «άσπρο – μαύρο».
Τώρα που το σκέφτομαι:
Είναι δυνατόν «οι μεγαλύτεροι Ελληνές όλων των εποχών» να ψηφίζονται μόνο απο τους έλληνες της εποχής μας ;
Θα ήταν σωστό να λέγεται: «Οι μεγαλύτεροι έλληνες όλων των εποχών σύμφωνα με τους έλληνες του 2009»
Κι εαν επαναλαμβάνονταν κάθε 10 χρόνια ο διαγωνισμός, απο τα αποτελέσματα θα είχαμε και ένα μέτρο της εξέλιξης της ποιότητας της κοινωνίας μας.
Ειναι πολυ πιθανο οτι οι μεγαλυτεροι Ελληνες ολων των εποχων γραφουν σ αυτο το site. Εξ αλλου ειναι γνωστο οτι ειμαστε ολοι μεγαλοι.
Η επιλογή των 100 ήταν για τα πανυγήρια, άμα είχες ένα καλό κοινωνικό κύκλο, οπαδούς, fun, γνωστούς κτλ. μπορούσες να έβαζες τον ευατό σου στους πρώτους εκατό.
Παράδειγμα 1ο: http://greatgreeks.skai.gr/content/moyzala-elena
Παράδειγμα 2ο: http://greatgreeks.skai.gr/content/margioris-nikolaos
Βασικά άμα οι Λαζαριδιστές αυτού του blog είχαν κουνήσει τα κουλά τους, θα βλέπαμε τη φάτσα του κου Λαζαρίδη με υπόκρουση Ρεμπούτσικα, Θεμιστοκλής Λαζαρίδης, ακαδημαϊκός – εκπαιδευτικός μεταρρυθμιστής.
Και για να ηρεμήσετε από τους καβγάδες, αποκλειστικά το νούμερο 101 και 102 της λίστας
«Είστε πολύ άδικοι ορισμένοι με τον ΣΚΑΙ και τον Αλαφούζο… Ξέρει κανείς να έχει κάνει κάτι επιλήψιμο;»
Με το συμπάθιο. Ρε Θέμη μας δουλεύεις;
Google Αλαφούζος για βιογραφικά στοιχεία του.
Εκτός εαν με το επιλήψιμο εννοείς παράνομο. Εαν εννοείς αυτό, όντως έχει αθωωθει τις περισσότερες φορές από την Ελεηνική δικαιοσύνη.
«Μου άρεσε που πήγε στο συνέδριο για τη διαφθορά και τσακώθηκε με τους παριστάμενους πολιτικούς.»
Στους παριστάμενους ήταν και ο Μητσοτάκης;
Όσον αφορά τον ΣΚΑΙ δεν καταλαβαίνω γιατί δεν το ονομάζουν BBC Greece αφού ως και τις τσόντες του μεταγλωτίζουν.
«Google Αλαφούζος για βιογραφικά στοιχεία του.»
ΟΚ. Αυτό φαίνεται πιο ενδιαφέρον:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=75&artid=171556&dt=26/02/2006
Βλέπω ότι ο πατέρας τους ήταν εργολήπτης τις δεκαετίες του 50 και του 60. Αυτοί σήμερα έχουν μπίζνες με το κράτος;
Και αυτά:
http://www.antinews.gr/?p=6066
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=75&artid=172467&dt=09/04/2006
H μόνη δικαιλογημένη παρουσία στο top 10, που θα έπρεπε να είχε βγει πρώτος, ήταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Διότι αν ένας μεγάλος κομπιναδόρος και δημοσιοσχεσίτης δεν ήταν Μεγάλος Έλληνας τότε ποιος ήταν;
Οι 100 μεγαύτεροι Έλληνες, βρίσκονται στο Αγαθονήσι.
Ξεχάσαμε τον Εφραίμ. Μεγάλος Έλλην (αν και Κύπριος), συνένωσε τα ουράνια με τα επίγεια, έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια ολόκληρη Βουλή και έγινε ο «ηρωας» χιλιάδων λαϊκών και κληρικών. Αντιπροσωπευτικότατος τύπος νεοέλληνα.Δεν πρόλαβε τον «παλιό» Καραμανλή, βρήκε όμως τον «καινούργιο».
LOL έγραψες.
Πολύ γέλασα.
Οἱ Ἥρωες
Μέσα σε βόλια κι ὀβίδων κρότους
ἔπεσαν νιάτα μὲς στὸν ἀνθό τους.
Πᾶνε λεβέντες, πᾶνε κορμιὰ
κι ἄγνωστα τά ῾θαψαν στὴν ἐρημιά.
Κανεὶς δὲ ξέρει ποὺ τά ῾χουν θάψει,
κανεὶς δὲ πῆγε γιὰ νὰ τὰ κλάψει,
κανεὶς δὲν ἔκαψε γι᾿ αὐτὰ λιβάνι,
κανεὶς δὲν ἔπλεξε γι᾿ αὐτὰ στεφάνι.
Ἀνώνυμ᾿ ἥρωες, ἄγνωστοι τάφοι,
κανένας ὄνομα σ᾿ αὐτοὺς δὲ γράφει,
μήτε τὸ χῶμα τοὺς φιλοῦνε χείλη,
σταυρὸ δὲν ἔχουνε μήτε καντῆλι.
Μόνο μιᾶς κόρης μαργαριτάρια
κυλοῦν σὲ τάφους ποὺ κάποια μέρα
θὰ γίνουν κόσμου προσκυνητάρια
καὶ φάροι Νίκης γιὰ μία μητέρα.
Γ. Σουρή
Στα 200 π.Χ.
«Αλέξανδρος Φιλίππου και οι Έλληνες πλην Λακεδαιμονίων»-
Μπορούμε κάλλιστα να φαντασθούμε
πως θ’ αδιαφόρησαν παντάπασι στην Σπάρτη
για την επιγραφήν αυτή. «Πλην Λακεδαιμονίων»,
μα φυσικά. Δεν ήσαν οι Σπαρτιάται
για να τους οδηγούν και για να τους προστάζουν
σαν πολυτίμους υπηρέτας. Άλλωστε
μια πανελλήνια εκστρατεία χωρίς
Σπαρτιάτη βασιλέα γι’ αρχηγό
δεν θα τους φαίνονταν πολλής περιωπής.
Α βεβαιότατα «πλην Λακεδαιμονίων».
Είναι κι αυτή μιά στάσις. Νοιώθεται.
Έτσι, πλην Λακεδαιμονίων στον Γρανικό·
και στην Ισσό μετά· και στην τελειωτική
την μάχη, όπου εσαρώθη ο φοβερός στρατός
που στ’ Άρβηλα συγκέντρωσαν οι Πέρσαι:
που απ’ τ’ Άρβηλα ξεκίνησε για νίκην, κ’ εσαρώθη.
Κι απ’ την θαυμάσια πανελλήνιαν εκστρατεία,
την νικηφόρα, την περίλαμπρη,
την περιλάλητη, την δοξασμένη
ως άλλη δεν δοξάσθηκε καμιά,
την απαράμιλλη: βγήκαμ’ εμείς·
ελληνικός καινούριος κόσμος, μέγας.
Εμείς· οι Αλεξανδρείς, οι Αντιοχείς,
οι Σελευκείς, κ’ οι πολυάριθμοι
επίλοιποι Έλληνες Αιγύπτου και Συρίας,
κ’ οι εν Μηδία, κ’ οι εν Περσίδι, κι όσοι άλλοι.
Με τες εκτεταμένες επικράτειες,
με την ποικίλη δράσι των στοχαστικών προσαρμογών.
Και την Κοινήν Ελληνική Λαλιά
ως μέσα στην Βακτριανή την πήγαμεν, ως τους Ινδούς.
Για Λακεδαιμονίους να μιλούμε τώρα!
Κωνσταντίνος Π. Καβάφης
Ὁ Ῥωμηός
Στὸν καφενὲ ἀπ᾿ ἔξω σὰν μπέης ξαπλωμένος,
τοῦ ἥλιου τὶς ἀκτῖνες ἀχόρταγα ρουφῶ,
καὶ στῶν ἐφημερίδων τὰ νέα βυθισμένος,
κανέναν δὲν κοιτάζω, κανέναν δὲν ψηφῶ.
Σὲ μία καρέκλα τὅνα ποδάρι μου τεντώνω,
τὸ ἄλλο σὲ μίαν ἄλλη, κι ὀλίγο παρεκεῖ
ἀφήνω τὸ καπέλο, καὶ ἀρχινῶ μὲ τόνο
τοὺς ὑπουργοὺς νὰ βρίζω καὶ τὴν πολιτική.
Ψυχή μου! τί λιακάδα! τί οὐρανὸς ! τί φύσις !
ἀχνίζει ἐμπροστά μου ὁ καϊμακλῆς καφές,
κι ἐγὼ κατεμπνευσμένος γιὰ ὅλα φέρνω κρίσεις,
καὶ μόνος μου τὶς βρίσκω μεγάλες καὶ σοφές.
Βρίζω Ἐγγλέζους, Ρώσους, καὶ ὅποιους ἄλλους θέλω,
καὶ στρίβω τὸ μουστάκι μ᾿ ἀγέρωχο πολύ,
καὶ μέσα στὸ θυμό μου κατὰ διαόλου στέλλω
τὸν ἴδιον ἑαυτό μου, καὶ γίνομαι σκυλί.
Φέρνω τὸν νοῦν στὸν Διάκο καὶ εἰς τὸν Καραΐσκο,
κατενθουσιασμένος τὰ γένια μου μαδῶ,
τὸν Ἕλληνα εἰς ὅλα ἀνώτερο τὸν βρίσκω,
κι ἀπάνω στὴν καρέκλα χαρούμενος πηδῶ.
Τὴν φίλη μας Εὐρώπη μὲ πέντε φασκελώνω,
ἀπάνω στὸ τραπέζι τὸν γρόθο μου κτυπῶ…
Ἐχύθη ὁ καφές μου, τὰ ροῦχα μου λερώνω,
κι ὅσες βλαστήμιες ξέρω ἀρχίζω νὰ τὶς πῶ.
Στὸν καφετζῆ ξεσπάω… φωτιὰ κι ἐκεῖνος παίρνει.
Ἀμέσως ἄνω κάτω τοῦ κάνω τὸν μπουφέ,
τὸν βρίζω καὶ μὲ βρίζει, τὸν δέρνω καὶ μὲ δέρνει,
καὶ τέλος… δὲν πληρώνω δεκάρα τὸν καφέ.
Γ. Σουρή
Οι 100 μεγαλύτεροι έλληνες είναι στη Θεολογική ΕΚΠΑ και θα πάνε και στη Χάλκη. Το εγγυάται η Ιλαρή.
Πραγματικά πόσο γελοίος ειναι αυτός ο Δεσποτόπουλος. Παριστάνει και τον ακαδημαικό και μας λέει για «σφαλερες» συγκρίσεις. . .
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_3_24/05/2009_315904
Οι 100 μεγαλύτεροι έλληνες είναι στη Θεολογική ΕΚΠΑ και θα πάνε και στη Χάλκη. Το εγγυάται η Ιλαρή.
http://www.skai.gr/articles/news/world/Συνάντηση-Κλίντον–Δημητρίου/
Μεγάλη Ελληνίδα είναι και η Πουτσίκου που έδωσε τα θέματα στους δικατσάδες.
Η άλλη μεγάλη Ελληνίδα η Νατάσα λέγεται οτι έπαθε λευχαιμία.Αντε κι εις ανώτερα.
Psycho killer
Quest que cest
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa…
Μεγάλος έλλην ο τέος παιδείας Ευρ. Στυλλιανίδης. Απέδειξε, πώς, βάσει πρωτοκόλλου, κατευθύνονται δεκάδες, εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ απ΄την παιδεία στη γαστέρα κι από κει στον ΑΠΟΠΑΤΟ!
Τεράστιος Ελλην και ο Τρακατέλλης.Λεκτοροποίησε και τις δύο κόρες του παρ’ ό,τι απέτυχαν αρχικά να εισαχθούν με πανελλήνιες.
Γενικά τεράστια επιτεύγματα στο πορδιστάν από γιγαντιαίους Ελληνες.
@K
Για γίνε λίγο πιο αναλυτικός με τον Τρακατέλλη. Ειναι και φίλος μου…
Έχει καμμιά σχέση με τον Αμερικής που με την Ιλαρή θα ανοίξει τη Χάλκη για να βάλει τους τιτανοτεράστιους έλληνες, γόνους και επιγόνους, της Θεολογικής ΕΚΠΑ;
Κι εκείνος Τρακατέλλης είναι στο επίθετο;
Από ό,τι έχω ακούσει, ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής είναι αδελφός του τέως πρύτανη.
Σε ποιά μεγάλη διάνοια οφείλουμε το την εφεύρεση, εργαζόμενοι στο ΥΠΕΠΘ να είναι ταυτόχρονα συνεργαζόμενοι ιδιωτικών συμβουλευτικών εταιριών που πουλάνε υπηρεσίες στην τοπική αυτοδιοίκηση για την απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων πριν για το 3ο ΚΠΣ τώρα για το ΕΣΠΑ σχετικά με την κοινωνία της πληροφορίας και την εκπαίδευση ενηλίκων?
Είναι θεμιτό αυτό στο Ελλαδιστάν? Τί λένε οι νομομαθείς? Δεν έχει υποπέσει στην αντίληψή τους η περίπτωση ή μήπως βολεύει όλους να έχουν τον πληροφοριοδότητη τους εκεί και όταν τον «χρειάζονται»?
@Αρχικελευστής
Φίλος σου?Δηλαδή τον τσιμπουκώνεις?Θέλεις να γίνεις και εσύ μεγάλος Ελληνας?
@K
Is K short for Κρετίνος;
@Το πε ο παπαγάλος
Ξέρω και κάποια άτομα. Όταν το είχα δει μου έκανε εντύπωση. Είναι όντως νόμιμο;
Μερικά μαθηματικά:
Στην συνολική διάρκεια της ψηφοφορίας συγκεντρώθηκαν οι εξής ψήφοι:
Μέγας Αλέξανδρος 127.011
Γεώργιος Παπανικολάου 103.661
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης 84.007
Κωνσταντίνος Καραμανλής 63.934
Σωκράτης 63.423
Αριστοτέλης 59.500
Ελευθέριος Βενιζέλος 55.730
Ιωάννης Καποδίστριας 51.493
Πλάτωνας 45.569
Περικλής 36.030
Αυτά είναι για τους πρώτους 10 και βγάζουν σύνολο κοντά 700.000 ψήφους. Να έχει άλλους τόσους από τη θέση 11 και μετά; Φτάνουμε κοντά στο 1.5 εκατομμύριο ψήφων. Αν υποθέσουμε ότι οι μισοί ψήφοι ήταν από τα SMS, και αν υποθέσουμε ότι ο Σκάι βγάζει μισό ευρώ ανά SMS, τότε έχουμε ζεστά ζεστά 350 ευρωχιλιάρικα. Οκ, μπορεί να μην είναι 350, αλλά ίσως 250. Η’ μπορεί και 400. Πάντως κάπου εκεί. Καθόλου άσχημα. Βάλε και τα έσοδα από τα βιβλία. Βάλε και τα έσοδα από τις διαφημίσεις. Βάλε και τη χορηγία της Εθνικής. Respect.
Θέμη, πόσταρε κάποιο θέμα της προκοπής. Πραγματικά κάθε μεσημέρι θλίβομαι να επισκέπτομαι το GURF και να βλέπω η ενέργεια να αναλίσκεται σε θέματα όπως το παρόν.
Μεγάλοι Ελληνες,τεράστια υποκείμενα.Βασικά δεν ξέρει κανείς ποιος ήταν πιο μεγάλος,η γενιά του Πολυτεχνείου,η γενιά του 114 ή η γενιά του Benny Hill?
Kάπου παραπάνω είδα κάποιον να αναφέρεται στον Κωνσταντίνο Δεσποτόπουλο με τον χαρακτηρισμό ‘γελοίος’. Τελικά, σε αυτή τη χώρα τίποτα δεν μένει όρθιο. Τα δυο μεγάλα κόμματα θυμήθηκαν, αναίτια και ανούσια, το ‘σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα’, κάποιος σχολιαστής εδώ, μη γνωρίζοντας τι σημαίνει το όνομα Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος στην ιστορία των νεοελληνικών γραμμάτων μιλάει όπως μιλάει και γενικά η ‘αποδόμηση’ με καταλύτη την άγνοια καλά κρατεί. Μέχρι να μη μείνει τίποτα άλλο για γκρέμισμα…
Γερασιμε το κείμενο στην Καθημερινή το διάβασες;Αμφιβάλεις οτι είναι γελοίο; Εστω, ο Δεσποτόπουλος δεν είναι γελοίος. Το συγκεκριμένο κείμενο ομως το οποίο υπογράφει θεωρώ οτι είναι γελοίο.
… Εννοώ δηλαδή το να κάνεις rankings μεταξύ Κολοκοτρώνη, Μεγάλου Αλεξάνδρου, Μίμη Πλέσσα και Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου είναι ασφαλώς γελοίο. Και πιο πολύ να χρησιμοποίεις και την «ακαδημαικότητα» σου ώστε να πείσεις. Θυμίζει τις προσπάθειες να διορθώσεις τα ορθογραφικά λάθη ενός δυσλεκτικού, και με όλο το σεβασμό στους δυσλεκτικούς. Ο δυσλεκτικός απλά θα κάνει λάθη. Ισως απλά επρεπε να γράψει κάτι μόνο για να γράψει.-το οποίο και περίμενε οτι και κανεις δεν θα διαβάσει.
Αλήθεια, πότε θα γίνει η απονομή των βραβείων?
Να και ένας καλλιτέχνης που θα έπρεπε να είναι υποψήφιος για τον τίτλο.
http://www.zougla.gr/news.php?id=42000
Η απορία μου είναι γιατί ενώ πρότειναν στους θεατές να πάρουν και αυτοί το μαστίγιο δεν το πήρε κανένας. Θα ήταν μια λαμπρή ευκαιρία να τουλουμιάσουν στο ξύλο και τον «καλλιτέχνη» και τους «ηθοποιούς».
Υποψιάζομαι γιατί όλα είναι θέμα παιδείας, που λέει και στο logo του το υπουργείο. Παιδεία και πολιτισμός είναι συγκοινωνούντα δοχεία…
Οι 100 Έλληνες ήταν ένα καλοστημένο πανηγυράκι. Και ΣΚΑΙ τρίβει τα χέρια του από τις εισπράξεις!
Βενιζέλος που πίστευε στην μη νομιμότητα του ΚΚΕ και κνηγούσε τους κουμουνιστές, εκτός έπρεπε να είναι.