Το περασμένο φθινόπωρο έλαβα ένα ΗλΜην που μου ζητούσε να πάρω ένα διαδικτυακό μάθημα πάνω στη σεξουαλική παρενόχληση:

http://training.newmedialearning.com/psh/researchfndncuny/

Είναι χρήσιμο, παίρνει γύρω στο μισάωρο. Δεν μπαίνει ειδικά σε θέματα καθηγητή-φοιτητή, γιατί είναι από το Research Foundation (το αντίστοιχο του ΕΛΚΕ) που αφορά ερευνητικές δραστηριότητες. Η πολιτική του CUNY για την σεξουαλική παρενόχληση είναι εδώ:

http://www.hostos.cuny.edu/cunypolicies/SexualHarassmentpolicy.htm

Έχω ακούσει να συμβαίνουν πολλά στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Έχω ακούσει για καθηγητές που φλερτάρουν ανοιχτά με φοιτήτριες, για καθηγητές που κάνουν σεξουαλικά υπονοούμενα την ώρα του μαθήματος,για φοιτήτριες που προσπαθούν να αξιοποιήσουν τα κάλη τους για καλύτερο βαθμό, ακόμα και για περιπτώσεις καθηγητή να εκβιάζει σεξουαλικά φοιτήτρια για να την περάσει στο μάθημα.

Δεν γνωρίζω το νομικό πλαίσιο για την σεξουαλική παρενόχληση στην Ελλάδα. Αλλά ακόμα και να είναι ελλιπές, τα πανεπιστήμια τα ίδια θα πρέπει να διατυπώσουν σαφείς κανόνες για αυτά τα ζητήματα. Η γνώμη μου είναι ότι είναι ανάρμοστο για έναν διδάσκοντα να φλερτάρει ανοιχτά με φοιτητές του. Επίσης θεωρώ ότι είναι ανάρμοστο για έναν διδάσκοντα να συνάπτει ρομαντική σχέση με φοιτητή που παίρνει ή αναμένεται να πάρει στο μέλλον μάθημά του ή με οποιονδήποτε τρόπο εξαρτάται από αυτόν. Θα πρέπει να περιμένει πρώτα να τελειώσει το μάθημα και μετά. Θεωρώ ότι ρομαντικές σχέσεις με φοιτητές από άλλα τμήματα, κάτω από συνθήκες κατά τις οποίες δεν μπορεί ο διδάσκων να επηρεάσει την ακαδημαϊκή εξέλιξη του φοιτητή, δεν έχουν πρόβλημα.

Advertisements