Δεν μπορεί, θα το έχετε ακούσει. Αν γκουγκλίσετε «τελευταία συνέντευξη Einstein» θα βρείτε πολλά hits που λένε λίγο πολύ το παρακάτω (το πήρα από εδώ):

O Aλμπερτ Αϊνστάιν στην τελευταία συνέντευξη τύπου που παρεχώρησε το 1955 αναφέρει: «Κύριοι, ζητήσατε να σας απαντήσω σε χίλια δυο πράγματα, κανείς σας όμως δεν θέλησε να μάθει ποιος ήταν ο δάσκαλός μου, ποιος μου έδειξε και μου άνοιξε τον δρόμο προς την ανώτερη μαθηματική επιστήμη, σκέψη και έρευνα. Και για να μην σας κουράσω, σας το λέω έτσι απλά, χωρίς λεπτομέρειες, ότι μεγάλος μου δάσκαλος υπήρξε ο αξεπέραστος Έλληνας Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή, στον οποίο, εγώ προσωπικά, αλλά και η μαθηματική επιστήμη, η φυσική, η σοφία του αιώνα μας, χρωστάμε τα πάντα»


Α, αισθάνομαι εθνικό ρίγος. Δυστυχώς όμως, το παραπάνω είναι τελείως ψευδές. Στην τελευταία συνέντευξη του Einstein δεν υπάρχει καμία αναφορά στον Καραθεοδωρή. Ούτε υπάρχει οτιδήποτε που να μοιάζει με το παραπάνω στα αρχεία του μεγάλου επιστήμονα που φυλάσσονται στο Ισραήλ.

Πώς λοιπόν διαδόθηκε αυτό το ψέμα; Ε, κάποιος «υπερπατριώτης» με μεγάλη φαντασία το ξεκίνησε για να τονώσει πιθανώς το «εθνικό φρόνημα», και οι υπόλοιποι το διέδωσαν χωρίς να ψάξουν για τεκμηρίωση. Παρόμοια ήταν και η ιστορία με το Hellenic Quest. Live your myth in Greece, που λέει και ο προσφιλής θαμώνας του μπλογκ. Αν αυτές οι ιστορίες βγουν παραέξω, θα γίνουμε διεθνώς ρεζίλι. Τέτοιες εθνικές φαντασιώσεις με κάνουν να ντρέπομαι.

