Ας κάνουμε ένα νοητικό πείραμα.

Ας πούμε πως οι παρακάτω υποψήφιοι θεραπεύουν όλοι το ίδιο γνωστικό αντικείμενο και δηλώνουν συμμετοχή για μια συγκεκριμένη βαθμίδα (ανάλογα με αυτή που είχαν στην πραγματικότητα όταν λήφθηκαν τα στοιχεία και που φαίνεται στην τελευταία στήλη). Για λόγους ευκολίας χώρισα τις βαθμίδες με μια κόκκινη οριζόντια γραμμή*.

Θα συμφωνούσατε σε μια έκθεση αξιολόγησης που να τους παρουσιάζει στους εκλέκτορες με αυτή τη σειρά;

Προσομείωση Εκλογής

κλικ για μεγάλο πίνακα

Δηλαδή ως πρώτα ονόματα (πράσινα πλαίσια) στην κατάταξη… Ι. Πήτας για Καθηγητής, Γ.Ι. Παπαδημητρίου για Αναπληρωτής Καθηγητής, Κ. Κοτρόπουλος για Επίκουρος Καθηγητής, και Ν. Νικολαΐδης για Λέκτορας. Δε νομίζω να χωράει αμφιβολία πως για την εκάστοτε βαθμίδα ο κάθε υποψήφιος έχει με διαφορά το πιο πλήρες επιστημονικό έργο.

Φυσικά και υπεισέρχονται ένα σωρό άλλοι παράγοντες όταν εξετάζεται η καταλληλότητα του υποψηφίου για θέση ΔΕΠ, αλλά μια τέτοια κατάταξη θα μπορούσε να αποτελεί το πρώτο βήμα για να ξεχωρίσουν οι υποψηφιότητες που πρακτικά δεν έχουν ελπίδες απ’αυτές που αξίζει τον κόπο να συγκριθούν και σε άλλους τομείς (διδακτικό έργο, οργανωτικές ικανότητες, κοινωνική προσφορά, κλπ).

*στην οποία παρεμπιπτόντως διαφαίνεται ξεκάθαρα πως ορισμένοι χαμηλόβαθμοι Λέκτορες και Επίκουροι είναι σαφώς καλύτεροι- βιβλιογραφικά πάντα- απ’τους ίδιους τους «διευθυντές» τους…

Advertisements