http://www.giapraki.com/news.php?item.5589.2
«Η δημιουργία τμήματος Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στο Νομό Καστοριάς, θα συζητηθεί στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης την Πέμπτη 24 Ιουλίου. Αυτό ανακοίνωσε η Βουλευτής Καστοριάς της Νέας Δημοκρατίας κα Βίβιαν Μπουζάλη επισημαίνοντας ότι ένα θέμα το οποίο έχει ταλανίσει πολύ το Νομό δείχνει ότι βαίνει προς στο τέλος του και με την έγκριση πλέον και την θετική εισήγηση από το ΣΑΠΕ, γίνεται πράξη ένα όνειρο πολλών χρόνων. »
Παρά την γενική κατακραυγή που έχει προσελκύσει η πολιτική ίδρυσης τμημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ σε κάθε πόλη και κωμόπολη της ελληνικής επαρχίας, ειδήσεις σαν την παραπάνω δείχνουν ότι η πολιτική αυτή συνεχίζεται αμείωτη. Το ΣΑΠΕ και ειδικά ο πρόεδρος του κ. Μασσαλάς οφείλουν να λογοδοτήσουν για αυτό.
Αν δεν κάνω λάθος ο κ. Μασσαλάς είναι πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του Παν. Δυτ. Μακεδονίας! Άλλα λόγια ν’αγαπιόμαστε δηλαδή. Τελικά που δεν έχει ΑΕΙ ή ΤΕΙ στην Ελλάδα;
Σε βραχηνησίδες!!! o_O
Αιδώς Αργείοι! Έλεος!
Ας πάει κάποιος να δει την «ποιότητα» των ήδη υπάρχοντων τμημάτων (π.χ. Έδεσσα, Νάουσα) – και έχουν το θράσος να ανοίγουν και άλλα; Δεν είναι σουπερ-μάρκετ ούτε περίπτερο παιδια – πανεπιστήμιο είναι.
Μόλις αναγνωρίσουν και τα κολλέγια να δω ποιός γονιός θα στέλνει το παιδί του στα ΑΕΙ…
Ακριβώς την έναρξη της επίσημης λειτουργίας των Κολλεγίων θέλουν να προλάβουν οι «παράγοντες» της ελληνικής επαρχίας.
Δεν είναι τυχαίο που την ανακοίνωση γιά «έναρξη λειτουργίας» του Πανεπιστημίου Καστοριάς την κάνει βουλευτής της περιοχής που μάλλον θα την προβάλλει ως γεγονός «κατόπιν ενεργειών του».
Τα Κολλέγια θα σημάνουν τον κλείσιμο όλων αυτών των «αναπτυξιακών ιδρυμάτων» της επαρχίας… και μετά βλέπουμε τι θα γίνει….
Αν δεν άνοιγαν ένα ΑΕΙ ή ΤΕΙ θα έπρεπε να ανοίξουν ένα στρατόπεδο. Δεν ξέρω τι απ’ τα δύο είναι χειρότερο.
Den tha itan kaki idea na meteferan ekei olo to
campus tou pan. Athinwn, na apokentrwthei ligo
i ekpaidefsi. Kapoia stigmi prepei na exaleipoume
ton oro ‘Paramethorios perioxi’. Ti iliothita einai
afti? Dil. to Seattle einai paramethorios epeidi
vrisketai 4,000 milia apo tin Nea Yorki? Poios
Einstein efivre auto ton oro?
«Den tha itan kaki idea na meteferan ekei olo to
campus tou pan. Athinwn, na apokentrwthei ligo
i ekpaidefsi. »
αναρωτιεμαι ρε γμτ απο που πηγαζει αυτη η παρανοϊκη νοοτροπια στην Ελλαδα. Εχεις μια πολη 5 εκατομμυριων κατοικων, οι οποιοι ζητανε μετα μανιας να σπουδασουν στην πολη αυτη. Τι κανεις? Παιρνεις τους φορους τους και πας και φτιαχνεις ΑΕΙ της πλακας σε μια ραχουλα. Η θεση ειναι τοσο κακη που κανεις καθηγητης ή φοιτητης δεν θελει να παει εκει, με αποτελεσμα το ΑΕΙ να μην εχει στον ηλιο μοιρα.
Δηλωνεις οτι «αποκεντρωσες» την εκπαιδευση και αρα εισαι μεγας μεταρρυθμιστης. Παραλληλα στελνεις τα παιδια σου για σπουδες στο ΗΒ.
Η Καστορια Kirk δεν ειναι περιφερεια γιατι απεχει απο την Αθηνα, αλλα απλα γιατι δεν εχει αρκετους κατοικους!!
αλλα μαρεσει πολυ η ανακοινωση
«επισημαίνοντας ότι ένα θέμα το οποίο έχει ταλανίσει πολύ το Νομό δείχνει ότι βαίνει προς στο τέλος του»
εχει ταλανιστει ο Νομος ρε παιδια! ζηταει κατι εντελως παραλογο και η ταλανιστρια κυβερνηση δεν δεχοταν, τωρα ομως αλλαξε γνωμη και το βασανιστηριο τελειωνει.
Κωμωδια, κανονικη κωμωδια…
Ας μην ξεχνάμε ότι το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, εκτός από τους δύο υποτίθεται κύριους ρόλους του, αποτελεί επίσης και ένα σημαντικό πολιτικό εργαλείο, γιατί εκ παραδόσεως εξυπηρετεί ένα πολύπτυχο κοινωνικών ρόλων: τον ετεροχρονισμό της ανεργίας των νέων, την απασχόληση μιας σειράς αποφοίτων-επιστημόνων (ως ΔΕΠ, στην προπαρασκευαστική παραπαιδεία, κτλ.), την «περιφερειακή ανάπτυξη» μέσω της οικονομικής τόνωσης περιοχών εκτός λεκανοπεδίου, κάποια δήθεν άμβλυνση των ανισοτήτων στη μόρφωση, κτλ.
Άρα η συνεχιζόμενη άναρχη εξάπλωση του στην επαρχία δεν πρέπει να μας εκπλήσσει. Ωστόσο ενδιαφέρον έχει η μίνι-αντίθεση/αντίφαση που αναπτύσσεται στους κόλπους της κυβέρνησης ανάμεσα στην κολλεγιοποίηση έως ανωτατοποίηση των κατά κανόνα κεντρικών ΚΕΣ και της ταυτόχρονης μείωσης των φοιτητών-τουριστών σε επαρχιακά ΑΕΙ-ΤΕΙ που αυτή συνεπάγεται από τη μια μεριά και, από την άλλη οι ενέργειες ντόπιων πολιτευτών, όπως της Βίβιαν Μπουζάλη ή του Μασσαλά με ΑΕΙ στην Καστοριά ή του Στυλιανίδη (με αύξηση των εισακτέων σε περιφερειακά ΑΕΙ-ΤΕΙ), όλα δείγματα μιας μάλλον ανεξέλεγκτης κατάστασης και μιας πολιτικής-φαρσοκωμωδίας για την παιδεία.
Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από την πολυδιάσπαση των πανεπιστημίων. Δεν είναι μόνο τα πρακτικά προβλήματα (πώς μπορούν, για παράδειγμα, να συγκροτηθούν ισχυρές βιβλιοθήκες όταν ένα τμήμα είναι εδώ κι άλλο εκεί;), αλλά και πιο ουσιαστικά: πχ δεν μπορεί να δημιουργηθεί συνείδηση πανεπιστημιακής κοινότητας.
Σε αυτό συμφωνεί η πλειοψηφία των σκεπτόμενων ακαδημαϊκών μάλλον (αναρωτιέμαι που πήγαν αυτοί…). Αλλά οι αποφάσεις δεν παίρνονται από αυτούς…
Πάντως εγώ βλέπω ότι στην καλύτερη περίπτωση, τα ιδιωτικά κολλέγια θα παρέχουν κάποια average κατάρτηση η οποία θα καλύπτει τις ανάγκες της αγοράς και το Δημόσιο πανεπιστήμιο – με 2-3 εξαιρέσεις – απλώς θα ξεπεραστεί από τις καταστάσεις λόγω των προβλημάτων που έχει συσσωρεύσει και από τα οποία δεν δύναται ή δεν του επιτρέπεται να απαλλαγεί.
Thymamai, gyrw sto 2000-3, kapoios Panousis nomizw
prytanis kapoiou panepestimiou dilwne kravgalea sta
MME ‘Emeis den tha dimiourgisoume ta teratwdi panepistimia
-campus stin ellada…’ (prospathwntas na sprwxei tin idrisi perifereiakwn tmimatwn stin pelloponiso an den
kanw lathos). Nai re megale, dimiourgise
tin diki sou xazomara me ta dika mas lefta.
@Kirk:
Eχεις απόλυτο δίκιο.
Ο καθένας στην παιδεία της ελλάδας κάνει την δική του χαζομάρα με τα δικά μας λεφτά…
Το πρόβλημα είναι όμως ότι μένει όχι απλά ατιμώρητος αλλά απόλυτα ανενόχλητος…
Καλά, τί μου λες τώρα?
Όταν ήρθε ο Στυλιανί στη Κρήτη, του παν για να φτιάξει μια σχολή στις Μοίρες (πού, στις Μοίρες!!!) και αυτός είπε «ίσως είναι καλύτερα να λειτουργεί στις Μοίρες ένα μεταπτυχιακό με το συγκεκριμμένο ανικείμενο» (νομίζω για τουρισμό ήταν, μπορεί όμως και κάτι με γεωπονική).
Άκου εδώ!
Μεταπτυχιακό, χωρίς καμία υποδομή, πουθενά!
Σε ένα χωριό 1 ώρα και βάλε μακριά από το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ Κρήτης!
Ποιότητα…
Ξέρετε αν εχει υπαρξει καποια αντιδραση απο καποιους? Πρυτανεις, ακαδημαϊκους, φοιτητες ή καποιους τελος παντων? Αν οχι…. μου φαινεται οτι γουσταρουν αυτην την εξελιξη.
Προβλεψη: Σε 5 χρονια, MBA στην Καστορια! 10 χρονια, MSc. in Nuclear Fusion στην Ανω Βροντου, και σε 15 χρονια, Ph.D. in Martian Colonization using τρακτερ-based transportation means and γκιωσα(γερικη γιδα-old goat)-based diet στην Mykonos (προφερεται Μάϊκονος). Κλειστε θεση τώρα
Μια σύνοψη της κατάστασης από τον Καθηγητή του Berkeley Χρήστο Παπαδημητρίου. Εντυπωσιακή η πυκνότητα της διατύπωσης:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_20/07/2008_278382
Ειδικά τα τμήματα της Καστοριάς είναι τα μόνα με ζήτηση, πλήρη επάνδρωση εν αντιθέσει με άλλα τμήματα του Παν/μιου Δυτ. Μακεδονίας που πανε για κλείσιμο (από πρόσφατο άρθρο της Ε/τυπίας).
Γνωρίζει κανείς εκ των των λαλίστατων πρωτευουσιάνων ποια τμήματα θα εισαχθούν στο νέο πανεπιστήμιο της Καστοριάς?
Γνωρίζετε κατά που πέφτει η Καστορια?
Έχετε ακούσει για το τμήμα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής?
Φέρτε λίγο την εικόνα της γραφικής Καστοριάς με τα παραδοσικά αρχοντικά.
Ξανασκεφτείτε… Παραδοσιακή αρχιτεκτονική
Κάντε τώρα τον συνειρμό.
Που θα θέλατε να διδάσκεται αυτό το μάθημα?
Στα γραφική πετρούπολη, ή στο αρχοντικό γαλάτσι.
Σημασία δεν έχει η πόλη, αλλά το αντικείμενο των σπουδών. Αν δεν κάνω λάθος και η ποιμαντική στη Αθήνα είναι, αλλά δεν είναι ακριβώς και το πιο τρελό αντικείμενο πόθου των trendy νεοφοιτητών.
Απο την άλλη αναρωτήθηκε κανείς γιατί φύγατε από τα χωριά σας και παστωθήκατε 5.000.000 στην Αθήνα?
Μώπως η βιολογία και η αρχιοτεκτονική αφομοιωνεται ευκολότερα στο περιβάλλον της αθήνας?
Μην αδικείται την βουλευτή (που στο κάτω κάτω είναι και ωραίο κορίτσι).
Τι μένει να κάνεις στην έρμη την επαρχία.
Να φέρεις κανά στρατόπεδο, να ανοίξεις καμιά σχολή.
Τρέμετε, τα κολλέγια καταφθάνουν.
Μάκης Ξυνής.
@Μακης
Πολυτεχνειο θα γινει στην Καστορια? Γιατι απο οτι ξερω, η αρχιτεκτονικη σε Πολυτεχνειο διδασκεται.
Αν θελεις να κανεις τμημα παραδοσιακης αρχιτεκτονικης, γιατι χρειαζεται να το κανεις μερος πανεπιστημιου και δεν το κανεις κρατικη σχολη (κρατικο ΙΕΚ?). Χρειαζεται να μαθει ο φοιτητης μαθηματα αρχιτεκτονικης?
«Γνωρίζετε κατά που πέφτει η Καστορια?»
…..
«Φέρτε λίγο την εικόνα της γραφικής Καστοριάς με τα παραδοσικά αρχοντικά.
Ξανασκεφτείτε… Παραδοσιακή αρχιτεκτονική
Κάντε τώρα τον συνειρμό.»
Και το Ναυπλιο εχει παραδοσιακα κτηρια, αλλα σχολη θεατρου εκαναν (και ειναι και αδεια)
«Μην αδικείται την βουλευτή». Αυτη καλα κανει! Ψηφους περνει και καλα θα την βγαλει. Το ΣΑΠΕ τι κανει?
«Τι μένει να κάνεις στην έρμη την επαρχία.
Να φέρεις κανά στρατόπεδο, να ανοίξεις καμιά σχολή.» Ποσων χρονων εισαι?
Ξερεις, μερικες φορες το να εμφανιζεσαι ως ο παντωγνωστης και ο by-default σωστος εμπεριεχει εναν κινδυνο: το να εισαι εντελως λαθος και να συνομιλεις με τους πραγματικα σωστους.
Υ.Γ. Δεν ειμαι πρωτευουσιανος
Υ.Γ. «Τρέμετε, τα κολλέγια καταφθάνουν.» αμην και ποτε.
@Makis
Ομολογώ πως δυσκολεύομαι να καταλάβω πως συμβιβάζεται το επιχείρημα ότι «[σ]ημασία δεν έχει η πόλη, αλλά το αντικείμενο των σπουδών», με την άποψη σας πως η Καστοριά αποτελεί φυσική (σχεδόν επιβεβλημένη!) επιλογή για κάποιο τμήμα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής. Αν η γεωγραφική θέση δεν έχει σημασία, δε θα ήταν ίσως πιο ορθολογικό να ιδρυθεί το τμήμα λ.χ. στη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχουν έτοιμες υποδομές;
Κατά τα λοιπά, και σε απάντησή του ερωτήματός σας «που θα θέλατε να διδάσκεται αυτό το μάθημα;» προσωπικά θα προτιμούσα να διδάσκεται σε κάποιο οργανωμένο πανεπιστήμιο – όχι ένα ίδρυμα τα τμήματα του οποίου είναι ατάκτως ερριμμένα ανά την επικράτεια. Τα μικρά και απομονωμένα τμήματα δύσκολα μπορούν να προσφέρουν ποιοτικά προγράμματα σπουδών λόγω της δομής τους, και αυτό αδικεί κατ’ αρχήν τους νέους που φοιτούν σ’ αυτά.
Εκεί έγκειται για μένα η ουσία του προβλήματος: όχι στο ότι το τμήμα ιδρύεται συγκεκριμένα στην Καστοριά, αλλά στο ότι τα πανεπιστημιακά μας ιδρύματα εξακολουθούν να διασπείρονται, και δη με πολιτικά κριτήρια, αντί να συσπειρώνονται σε συνεκτικά campuses. Στο ότι η πανεπιστημιακή μας πολιτική (και η αμυντική άραγε;) υπαγορεύεται από τοπικιστικές επιδιώξεις. Και στο ότι όσοι εκφράζουμε δημόσια την αντίθεσή μας στον παραλογισμό αυτό, εγκαλούμεθα ώς δήθεν κοινωνικά ανάλγητοι και αγεωγράφητοι ‘πρωτευουσιάνοι’
Ποιοί καραυγάζουν για την ίδρυση πανεπιστημιακών τμημάτων στην επαρχία; Προφανώς όχι όσοι ζουν στην επαρχία.
‘κραυγάζουν’ εννοούσα.
Σαράφης στα Τρίκαλα, Σαράφης και στην Καστοριά… Από το βιογραφικό της επισπεύδουσας Β. Μπούζαλη
1994 – 1996
New York College, Διοικητική Διευθύντρια
1996 – 1997
New York College, Διοικητική Διευθύντρια & Διευθύντρια Ανάπτυξης Ξένων Αγορών (Ευρώπη & Βαλκανικές Χώρες)
1997 – 1999
New York College, Γενική Διευθύντρια
Με τέτοια εμπειρία απορώ γιατί δεν ανοίγει ένα παράρτημα του nyc.gr στην γραφική της πόλη αλλά θέλει κρατικά ΑΕΙ…
Απο http://www.skai.gr/master_story.php?id=89060
Την ίδρυση εννέα νέων τμημάτων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ενέκρινε με απόφασή του το Συμβούλιο Ανώτατης Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ενώ ελήφθησαν και αποφάσεις για κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Συγκεκριμένα ιδρύεται:
1. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας, με έδρα την Καστοριά.
2. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
3. Τμήμα Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, με έδρα τη Χίο.
4. Τμήμα Επιστημών Ενέργειας και Περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο Στ. Ελλάδος, με έδρα τη Λαμία.
5. Τμήμα Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, με έδρα το Αγρίνιο.
6. Τμήμα Πολιτικών Επιστημών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με έδρα την Κομοτηνή.
7. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με έδρα την Κομοτηνή.
Ζητα και εσυ, πανεπιστημιακο ιδρυμα στην γειτονια σου. Τωρα πια, μπορεις να το εχεις. Καλοδεχουμενα!!!!
(συνεχεια απο το προηγουμενο)
Παράλληλα, εγκρίθηκε η πρόταση του ΤΕΙ Καβάλας για την ίδρυση δύο Τμημάτων:
1. Οινολογίας και Τεχνολογίας Ποτών στη Δράμα.
2. Βιοτεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής στη Δράμα.
Τέλος, εγκρίθηκε η κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων των τμημάτων Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων του ΤΕΙ Πάτρας και του ΤΕΙ Λάρισας.
Χημικέ Αμήχανε, λίγο την αδικείς την κυρία Μπούζαλη. Το βιογραφικό της έχει κι άλλα πράγματα και πιο ενδιαφέροντα. Έκανες copy/paste ένα μικρό μέρος.
—-
Το Οινολογίας στη Δράμα ίσως δεν είναι τόσο άστοχη ιδέα, δεν ξέρω βέβαια αν υπάρχουν κι άλλα.
http://mefish.blogspot.com/2008/07/blog-post_884.html
Η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με ιδιαίτερη χαρά και τιμή ανακοινώνει ότι, στη διάρκεια της 12ης συνεδρίασης της ολομέλειας του Συμβουλίου Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Σ.Α.Π.Ε.), η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 24 Ιουλίου 2008, ενεκρίθη ομόφωνα η πρόταση για την ίδρυση Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Δηλαδή έχουμε δύο νέα τμήματα Αρχιτεκτόνων. Μπορεί το ΣΑΠΕ να δικαιολογήσει αυτή του την απόφαση; Υπάρχει έλλειψη αρχιτεκτόνων στην ελληνική αγορά;
Έτσι φαίνεται! :/
Δεν μπορω να καταλαβω την λογικη αυτη ρε παιδια… Πώς και γιατι γινονται αυτες οι κινησεις? Και τα τμηματα αυτα, πρακτικα, ποτε θα αρχισουν να αποδιδουν?
Π.χ. μολις μου ηρ8ε μια προκυρηξη για θεσεις συμβασιουχων διδασκοντων Π.Δ.470/80 για το πανεπιστημιο Ιωαννινων, τμημα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών, για 34(!!!) γνωστικα αντικειμενα. Χαμος….
@ Θέμης
«Δηλαδή έχουμε δύο νέα τμήματα Αρχιτεκτόνων. Μπορεί το ΣΑΠΕ να δικαιολογήσει αυτή του την απόφαση; Υπάρχει έλλειψη αρχιτεκτόνων στην ελληνική αγορά;»
Εξαρτάται από το πως θα γίνει η κατανομή των εισακτέων. Αν ο συνολικός αριθμός των εισακτέων μείνει σταθερός ή αυξηθεί λίγο δεν είναι άσχημη ιδέα η ίδρυση νέων τμημάτων γιατί αποσυμφορεί τα παλαιότερα. Επειδή όμως δεν πρόκειται να γίνει αυτό τελικά καταλήγουμε στα ίδια. Το ΣΑΠΕ πάντως δεν λειτουργεί με κριτήρια αγοράς αλλά κοντόφθαλμα και με κριτήρια συντεχνιακά (βλέπε Παν. Δυτ. Μακεδονίας). Πάντως για την ιστορία η αρχιτεκτονική είναι ένα από τα δημοφιλή αντικείμενα των διαφυγόντων στο εξωτερικό φοιτητών (μαζί με την ιατρική και τους πολ. μηχανικούς) και ίσως να ήθελαν να ανακόψουν τη φυγή (συναλλάγματος όχι των φοιτητών).
«μολις μου ηρ8ε μια προκυρηξη για θεσεις συμβασιουχων διδασκοντων Π.Δ.470/80 για το πανεπιστημιο Ιωαννινων, τμημα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών, για 34(!!!) γνωστικα αντικειμενα. Χαμος….»
Είναι ενδιαφέρουσα η περίπτωση του τμήματος που αναφέρεις. Έκανα μια γρήγορη επισκόπηση της ιστοσελίδας και ιδού τα ενδιαφέροντα πράγματα για το συγκεκριμένο τμήμα.
Ιδρύθηκε το 2004 και ανήκει στο Παν. Ιωαννίνων αλλά βρίσκεται στο Αγρίνιο!
Αντιγράφοντας από την ιστοσελίδα του τμήματος:
«Σύμφωνα με το Π.Δ. ίδρυσής του, το Τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών έχει σκοπό:
α) να καλλιεργεί και να προάγει τη γνώση για την πολιτισμική κληρονομιά και τη διαχείρισή της,
β) να παρέχει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία στο γνωστικό αντικείμενο που αφορά στον πολιτισμικό πλούτο της χώρας από την αρχαιότητα ως σήμερα, αλλά και σε σύγκριση με τους πολιτισμούς των μεσογειακών λαών.
Η εκπαίδευση που παρέχει αποβλέπει ιδίως:
α) στην αποτελεσματική ανάδειξη, προβολή και αξιοποίηση των πολιτισμικών πόρων,
β) στην ορθολογική διαχείριση και οικονομική αξιοποίησή τους ώστε να επιτευχθεί η εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος όλων των παραμέτρων της πολιτισμικής διαχείρισης στην Ελλάδα, και
γ) στην ανάδειξη του σύγχρονου τομέα πολιτισμικής διαχείρισης και σχεδιασμού με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.
Το πτυχίο που απονέμει προσδιορίζεται από τις κατευθύνσεις:
α) Διαχείρισης Πολιτισμικών Πόρων, και
β) Πολιτισμικής Τεχνολογίας.»
Το τμήμα σύμφωνα με την ιστοσελίδα του έχει 4 μέλη ΔΕΠ (3 επικ. καθηγητές -1 λέκτορα) και 29 διδάσκοντες σύμφωνα με το Π.Δ. 470/80!!!! Έχουν προκυρηχθεί άλλες 2 θέσεις Λέκτορα. Ακόμα από την ιστοσελίδα φαίνεται να είναι εν εξελίφει άλλες 5 θέσεις ΔΕΠ, όλες στις βαθμίδες Επικ. Καθηγητή ή Λεκτορα.
Τα ερωτήματα που θα έπρεπε να είχαν απασχολήσει τους αρμόδιους είναι:
1. Τι εξυπηρετεί η εκπαίδευση στο αντικείμενο του τμήματος τη χώρα.
2. Για ποιο λόγο να είναι το τμήμα στο Αγρίνιο και όχι στα Ιωάννινα, ειδικά δε αφού τα 2/3 της προσωρινής γεν. συν. είναι στα Ιωάννινα.
3. Για ποιο λόγο μέσα σε 4 χρόνια λειτουργίας το τμήμα έχει μόνο 4 μέλη ΔΕΠ και αυτά στις κατώτερες βαθμίδες.
4. Γιατί οι όλες οι νέες προκυρήξεις μελών ΔΕΠ είναι στις κατώτερες βαθμίδες.
Μία εκτενής ανάλυση των παραπάνω νομίζω δίνει τις απαντήσεις για τους λόγους ίδρυσης νέων τμημάτων σε όλη την επικράτεια.
Ο nzaf κάνει κάποια καίρια ερωτήματα.
Το (1) μάλλον έχει μάλλον την απάντησή του στους σκοπούς που ήδη δίνουν. Το βλέπω κάτι δηλαδή ανάμεσα σε Αρχαιολογία, Management, και Τουριστικών Επιχειρήσεων. Ίσως αυτή η διαπεδιακή προσέγγιση δώσει καλύτερες προοπτικές στους απόφοιτους σε σχέση με τα παραπάνω αντικείμενα ξεχωστά.
Στο (2) η απάντηση είναι απλή. Γιατί είναι Παράρτημα. Όλα τα Παραρτήματα σε τέτοιες συνθήκες αρχίζουν. Ποιός ξέρει τώρα τι πιέσεις άσκησαν οι τοπικοί άρχοντες του Αγρινίου για να πετύχουν την ίδρυση του ιδρύματος εκεί.
Το (3) και το (4)… εδώ σας θέλω!! Μάλλον γιατί δεν θέλουν να έρθουν τα «άγρια που να διώξουν τα ήμερα». Προτιμούν χαμηλόβαθμους ώστε να τους ελέγχουν, ιδιαίτερα σ’ένα νέο Τμήμα.
Στο http://www.agriniotes.gr/ μπορειτε αμα θελετε να παρακολουθησετε την δραση του συλλογου Αγρνιωτων Φοιτητων & Νεων Αθηνας, που αγωνιζεται για την αυτονομηση του Πανεπιστημιου Αγρινιου. Δεν θα ειναι δυσκολο πια. 29 Π.Δ. 470/80 + 30 οι καινουργοι = 59!!! Τρελο μπουγιο.
Περιμενω πως και πως να πληκτρολογησω το http://www.uagrinio.gr.
Γιατί αντιμετωπίζετε με όρους σοβαρότητας μια καταφανή γελοιότητα, όπως την ίδρυση του ανωτέρω τμήματος; Ως αντικείμενο προπτυχιακής εκπαίδευσης, θεραπευόμενο από ανεξάρτητο τμήμα, το τμήμα είναι γελοίο. Ως τοποθεσία, στη μέση του ακαδημαϊκού πουθενά και τίποτα είναι γελοίο.
Ξεκινώντας από αυτά, γιατί δεν τελειώνουμε με αυτά; Η υπόλοιπη συζήτηση δίνει άλλοθι σε μια γελοιότητα.
Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να ξέραμε πόσοι από τους εισακτέους στο τμήμα αυτό το έχουν βάλει ως πρώτη προτίμηση.
Συμφωνώ με τον αν.ώνυμο ως προς την γελοιότητα του θέματος, αλλά η συζήτηση κάνει καλό (εκτός από το ότι κοστίζει σε χρόνο). Η σημερινή ανάγκη στην προπτυχιακή τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ακριβώς το ανάποδο, να γίνει γενικότερη. Δεν είναι ανόητοι οι Αγγλοσάξωνες που έτσι αντιλαμβάνονται από καιρό την ανάγκη στη μεταβιομηχανική κοινωνία.
Η προπτυχιακή εκπαίδευση γίνεται όλο και περισσότερο «εξισωτική» και στην Ελλάδα, όπως ήταν παλιότερα το δημοτικό και μετέπειτα το Γυμνάσιο, για να χρησιμοποιήσω τους όρους της κλασσικής (μαρξιστικής) ανάλυσης του Κ. Τσουκαλά. Η «διαφοροποιητική εκπαίδευση» πραγματοποιείται πλέον στα μεταπτυχιακά, την εξειδικευμένη επαγγελματική και δια βίου κατάρτιση κ.λπ. Αυτό είναι το μοντέλο της κοινωνίας της γνώσης και του open source universe στο οποίο ζούμε στην εποχή του google. Για να μη μιλήσουμε και για πολυεπιστημονικές προσεγγίσεις (ή όπως μεταφράζεται το multidisciplinary).
Κανείς σήμερα δεν βγαίνει από το πανεπιστήμιο έτοιμος για απορρόφηση στο αντικείμενο, πόσο μάλλον στις υψηλές βαθμίδες του value chain. Και όσο δεν διευρύνεται το high end δεν υπάρχει και τίποτα να τραβήξει όλη την αλυσίδα προς τα επάνω.
H διασπορά των τμημάτων και των αντικειμένων κάνει ακόμη οξύτερο το πρόβλημα κατασπατάλησης των πόρων για την Παιδεία (όχι βέβαια όσο το αγαπημένο μου άσυλο, που μηδενίζει τον εκπαιδευτικό χρόνο και καταστρέφει τις υποδομές)Ο κατακερματισμός συμβάλλει στον οικονομικό μαρασμό της χώρας, εφόσον η μοναδική οικονομική λογική της πανεπιστημιακής σχολής στην Καστοριά είναι μια περίεργη αντίληψη ότι η καφετέρεια και η αναβάθμιση του real estate της Καστοριάς έχει οποιαδήπτε παραγωγική αξία, ενώ τα κρατικά αυτά χρήματα θα μπορούσαν να επενδυθούν στη βελτίωση άλλων πιο συγκροτημένων και ανταποδοτικών επενδύσεων στην Παιδεία ή παραγωγικών επενδύσεων στην Καστοριά. Ένας αρχιτέκτων χρειάζετια το πολύ 6 μήνες μετακπαίδευση στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική και μπορεί να την μάθει και από το google.
Και δεν αναφέρομαι καν στις προφανείς οικονομιές κλίμακος στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
Παντως μην ξεχναμε κατι με την κατασκευη μεγάλων οδικών αξονων στην Ελλάδα την αναπτυξη των ΜΜΜ και την ραγδαία εξάπλωση του Ιντερνετ η εννοια περιφερειακο πανεπιστημιο γινεται ολο και πιο σχετική. Το να είσαι φοιτητης απο την ΓΛΥΦΆΔΑ και να θέλεις να πας στην ΑΣΣΟΕ καθέ μέρα, ξεπερνωντας το μποτιλιαρισμα της παραλιακης, μπορει και να αισθανεσαι λιγο οτι σπουδαζεις στην επαρχία ε?
@Vasilis
Η ένσταση που έχουν διατυπώσει πολλοί για τα ‘εξακτινωμένα’ πανεπιστήμια δεν είναι πως απέχουν πολύ από τον τόπο διαμονής των φοιτητών: είναι ότι με δεδομένη την υποχρηματοδότηση της τριτοβάθμιας παιδείας αποτελεί μάλλον πολυτέλεια η ίδρυση νέων σχολών, ιδιαίτερα όταν το αντικείμενό τους είναι ασαφούς χρησιμότητος (επ αυτού βλ. και όσα αναγράφονται παραπάνω).
Ακόμη όμως κι αν δεχθούμε πως η Ελληνική κοινωνία έχει ανάγκη τις σχολές αυτές, η διασπορά τους συνιστά ανορθολογική κατανομή των πόρων / υπηρεσιών του ίδιου του πανεπιστημίου. Υπό το πρίσμα αυτό, θεωρώ κατ’ αρχήν αρνητικό το ότι το ΕΚΠΑ διατηρεί κτήρια και υπηρεσίες σε Ζωγράφου, Γουδή και κέντρο. Τούτου όμως λεχθέντος, η λειτουργία παραρτημάτων ενός πανεπιστημίου σε διάφορες πόλεις ή διαφορετικά νησιά αποτελεί πρόβλημα διαφορετικής τάξης μεγέθους.
Η συλλογιστική σας είναι πάντως χρήσιμη στο ότι καταδεικνύει άλλη μια διάσταση του παραλογισμού της διασποράς. Εφ’ όσον θεωρούμε εντελώς φυσικό π.χ. οι φοιτητές από τη Γλυφάδα να δαπανούν περίπου μια ώρα καθημερινά (αναλόγως κίνησης) για να μεταβούν στα campus του ΕΚΠΑ (Γουδή/Ζωγράφου), θα ήταν μήπως παράλογο να αξιώσουμε από τους νέους της Καστοριάς να μετακινούνται στην Κοζάνη (76 km, λιγότερο από μία ώρα), αντί να χρηματοδοτούμε τη λειτουργια τμημάτων δίπλα στο σπίτι τους;
Οι σχολές αυτές λειτουργούν απλά ως πάρκινγκ ανέργων.Απλά βάζουν τους άνεργους να μένουν στην επαρχία για να γίνεται ενός είδους αναδιανομή του εισοδήματος αφού η επαρχία δεν μπορεί να στηρίξει θέσεις εργασίας,τις οποίες δημιουργεί μόνο η παρουσία των ανέργων που σπονσοράρονται από τους γονείς τους για να στηρίζουν την τοπική οικονομία.
Ετσι βλέπει το κράτος την εκπαίδευση.Δεν είναι εκπαίδευση αλλά προιόν αξιοποίησης της επιθυμίας των γονέων για σπουδές και των τοπικών κοινωνιών για επιβίωση με το κράτος να ισορροπεί την προσφορά και ζήτηση ενώνοντας τις δύο φαινομενικά άσχετες επιθυμίες σε κοινό σύνολο.
Είμαστε σίγουροι γι’αυτήν την «ασαφή χρησιμότητα»;
Εγώ γιατί βλέπω αυτά τα διαπεδιακών γνωστικών αντικειμένων τμήματα- αν χρηματοδοθούν κι επανδρωθούν σωστά- ότι θα είναι ακόμα καλύτερα απ’τα παραδοσιακά;
πχ το παραπάνω τμήμα στο Αγρίνιο θα μπορούσε αντικαταστήσει μια απ’τις Αρχαιολογικές- εκεί να δείτε ανέργους- και να συνδυαστεί με Management Τουρισμού, κλπ. Αντικείμενα που υποαντιπροσωπεύονται στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση (ΤΕΙ Τουρισμού υπάρχει afaik).
Το μόνο που μ’ανησυχεί είναι η στρατηγική του θέματος. Αυτό που γράφει ο κύριος Σφάτος περί εξισωτικής εκπαίδευσης και στροφής προς το γενικότερο. Τα νέα τμήματα που δημιουργούνται πολλές φορές βγάζουν προπτυχιακά ειδικευμένους υποψήφιους, κάτι που δεν είναι απαραίτητα καλό.
Βλέποντάς το έτσι το θέμα όντως θα μπορούσε να είναι ένα μεταπτυχιακό ολόκληρο το παραπάνω τμήμα. Πάντως πάντα πριν δημιουργηθεί ένα καινούργιο τμήμα συγγράφεται έκθεση σκοπιμότητας.
Απλά δεν την έχουμε στα χέρια μας.
Θα γράψω στον κ. Μασσαλά τη Δευτέρα να του ζητήσω τις εκθέσεις σκοπιμότητας. Η απαίτηση για αυτές ήταν νομίζω στο νόμο Γιαννάκου.
Καλή κίνηση.
Γενικότερα θα πρέπει να απαιτηθεί απ’το ΥΠΕΠΘ να βγάζει- έστω και με καθυστέρηση (declassified)- όλες του τις μελέτες και εκθέσεις στις οποίες βασίζει τις εκτελεστικές του αρμοδιότητες.
—
Όσο αφορά τώρα τη δημιουργία νέων Τμημάτων, υπάρχουν 3 ενστάσεις:
1) Τα νέα Τμήματα είναι αποκομμένα και χωρίς καλές υποδομές (βιβλιοθήκες, συνεργασίες, κλπ είναι προβληματικές)
2) Τα νέα Τμήματα τρώνε κονδύλια και «αραιώνουν» ακόμα περισσότερο τις λίγες επενδύσεις στην Παιδεία και Ε&A (τα ίδια λεφτά για περισσότερες Σχολές)
3) Τα νέα Τμήματα έχουν αχρείαστα γνωστικά αντικείμενα και δημιουργούν ανέργους.
—
Απ’τα παραπάνω τρία νομίζω μόνο τα δύο πρώτα μπορούμε να υποστηρίξουμε δίχως περαιτέρω στοιχεία. Για το τρίτο όπως έγραψα δεν είμαι τόσο σίγουρος μιας που τα νέα αντικείμενα είναι διαπεδιακά και δύναται να δημιουργήσουν μια νέα niche επαγγελματικής αποκατάστασης, ιδιαίτερα για τις πρώτες φουρνιές αποφοίτων.
Αυτό φυσικά μπορεί να αποδειχθεί μόνο αν είναι πλήρης και εμπεριστατωμένη η έκθεση σκοπιμότητας
Προς άρση της ενδεχόμενης παρεξήγησης, διευκρινίζω πως όταν αναφέρθηκα σε «ασαφή χρησιμότητα» του κάθε νεο-ιδρυόμενου τμήματος δεν ήταν πρόθεσή μου να χαρακτηρίσω a priori «αχρείαστο» το γνωστικό του αντικείμενο ούτε να προδικάσω το επαγγελματικό μέλλον των αποφοίτων του.
Αυτό που ήθελα να επισημάνω είναι πως, στο μέτρο που είμαι σε θέση να γνωρίζω ως απλός πολίτης, η χρησιμότητα των νέων τμημάτων δε φαίνεται να έχει αιτιολογηθεί επαρκώς με ακαδημαϊκά κριτήρια ή έστω με βάση εκπεφρασμένες ανάγκες της αγοράς. Κανείς δηλαδή αρμόδιος δεν έχει κάνει τον κόπο να μας εξηγήσει *γιατί* τέλος πάντων μας είναι χρήσιμα αυτά τα γνωστικά αντικείμενα, ούτε γιατί δεν μπορούν να διδαχθούν στα ήδη υπάρχοντα τμήματα. Νομίζω λοιπόν πως ο χαρακτηρισμός περί «ασαφούς χρησιμότητας» είναι ακριβής.
Εννοείται πως θα χαρώ πολύ να ανακαλέσω αν η δημοσιοποίηση των εκθέσεων σκοπομότητας, έστω και τώρα, διαψεύσει τις επιφυλαξεις μου.
Έχετε δίκιο. Αλλά αυτές οι εκθέσεις όντως υπάρχουν και πολύ πιθανόν ένας πολίτης να μπορεί να τις ζητήσει, έστω κι αν χρειαστεί τη βοήθεια ειδικού δικηγόρου.
Δείτε για παράδειγμα μια αιτιολογική έκθεση (≈16MB)– με τις σημειώσεις του Λεωνίδα Ηρακλειώτη μέσα- για την επέκταση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
Θέμη μήπως έχεις βάλει την spamoπαγίδα λίγο υπερευαίσθητη; Πάλι έπιασε post μου με links. :/
«1) Τα νέα Τμήματα είναι αποκομμένα και χωρίς καλές υποδομές (βιβλιοθήκες, συνεργασίες, κλπ είναι προβληματικές)
2) Τα νέα Τμήματα τρώνε κονδύλια και «αραιώνουν» ακόμα περισσότερο τις λίγες επενδύσεις στην Παιδεία και Ε&A (τα ίδια λεφτά για περισσότερες Σχολές)
3) Τα νέα Τμήματα έχουν αχρείαστα γνωστικά αντικείμενα και δημιουργούν ανέργους.
»
Υπάρχει και 4: Τέτοια τμήματα δεν υπάρχουν πουθενά στην οικουμένη*. Όταν κάτι είναι προφανώς γελοίο, είναι περιττό να γίνει ολόκληρη ανάλυση για αυτό. Με το να κάνεις συζήτηση, δίνεις άλλοθι στους γελοίους ή ιδιοτελείς που προέβησαν στην ίδρυση του γελοίου τμήματος — αντί να τους περιβάλλεις απλώς με περιφρόνηση ή να τους αφήσεις στη γελοιοποίηση. Δυστυχώς στην Ελλάδα το όριο του γελοίου είναι πολύ μακριά, ειδικά στα πανεπιστημιακά θέματα, με αποτέλεσμα πράματα που κανείς δε θα πρότεινε στους συναδέλφους του στο εξωτερικό, γιατί θα ντρεπόταν ότι θα γελοιοποιθεί, εδώ προτείνονται, συζητούνται και συχνά, λόγω πολιτικής κάλυψης κλπ, περνάνε κιόλας.
* Θυμίζω πρόκειται για ανεξάρτητο «Τμήμα Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων» . Ακόμα και σήμερα, τα τμήματα αντιστοιχούν σε σχετικά μεγάλου εύρους γνωστικές περιοχές. Επειδή στην Ελλάδα δεν μπορεί ένα πτυχίο να δίνεται χωρίς να υπάρχει Τμήμα που να το δίνει, για κάθε πιθανό και απίθανο BSc ή ΒΑ που δίνει το κάθε απίθανο βρετανικό πανεπιστήμιο, εμείς φτιάχνουμε και τμήμα (με γραμματέα, πρόεδρο, αναπληρωτή πρόεδρο, θέσεις ΔΕΠ, πληθώρα μαθημάτων, συνήθως παρόμοιων αν όχι ίδιων με αυτά που διδάσκονται σε άλλα τμήματα. )
Αν.ώνυμε, νομίζω τα γενικοποιείς πολύ τα πράγματα.
Δες λίγο για παράδειγμα τι γίνεται στη Μεγάλη Βρετανία μέσω του UCAS course search που έχει μια χαρά Bachelor για ό,τι ηλιθιότητα μπορείς να φανταστείς. Προσωπικά διασκέδασα πολύ με την «Αρωματοθεραπεία» ως μπατσελοράκι.
Και θυμάστε που το είχαμε κάνει παλιότερα μεγάλη κουβέντα για το νέο Τμήμα στο Αιγαίου που θα άνοιγε σχετικά με την «Ομοιπαθητική»; Μια χαρά έχει και η Αγγλία σε κεντρικό της πανεπιστήμιο (University of Westminster) μάλιστα και, φευ, τετραετές αν θέλετε!!
—
Εκεί που έχει δίκιο ο Αν.ώνυμος είναι στο γεγονός ότι ίσως έφτασε καιρός να σταματήσει να δημιουργείται Τμήμα για κάθε γνωστικό αντικείμενο, ιδιαίτερα τώρα που θα εφαρμοστεί η Bologna και θα δούμε έναν πολλαπλασιαμό τους.
Αυτό που πρέπει να γίνει είναι η λύση που βρήκαν για ΔΙΠΑΕ και ΕΑΠ, δηλαδή η κάθε Σχολή/Τμήμα να δίνει πάνω από ένα Πτυχίο.
Δηλαδή να γίνει αναθεώρηση του Άρθρου 6 του 1268/82 στην παράγραφο 2 που λέει:
2. Οι Σχολές διαιρούνται σε Τμήματα.
Το Τμήμα αποτελεί τη βασική λειτουργική ακαδημαϊκή μονάδα και καλύπτει το
γνωστικό αντικείμενο μιάς επιστήμης. Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος οδηγεί
σ’ ένα ενιαίο πτυχίο.
Το παραπάνω είναι απαρχαιωμένο και οπισθοδρομικό. Οφείλει ν’αλλάξει και κάθε Τμήμα να μπορεί να δίνει όσα πτυχία και μεταπτυχιακά θέλει χωρίς να χρειάζεται να δημιουργούμε κι ένα νέο Τμήμα κάθε φορά…
Η απάντηση του κ. Μασσαλά:
Αγαπητέ κ. Λαζαρίδη
Πρώτα να σας εξηγήσω τη διαδικασία εισηγήσεων του ΣΑΠΕ προς την πολιτική ηγεσία του ΥπΕΠΘ: α) τα πανεπιστήμια υποβάλουν αιτήματα στο ΥπΕΠΘ, β) η πολιτική ηγεσία αποφασίζει για ποιά θέματα θέλει τη γνώμη της ολομέλειας του ΣΑΠΕ, γ) τα αιτήματα των πανεπιστημίων επι των οποίων θα εισηγηθεί το ΣΔΑΠΕ αποστέλλονται σε επιστημονικές επιτροπές ( από κατάλογο μελών ΔΕΠ που έχουν ορίσει τα πανεπιστήμια), δ) με βάση τις εισηγήσεις των επιστημονικών επιτροπών και τις προτάσεις των πανεπιστημίων η ολομέλεια εισηγείται. Οι εισηγήσεις του ΣΑΠΕ δεν είναι δεσμευτικές για την πολιτική ηγεσία του ΥπΕΠΘ. Παρατήρηση: τα θέματα της Η.Δ αποφασίζονται από την πολιτική Ηγεσία.
Όσον αφορά το αίτημά σας. Το υλικό που σας ενδιαφέρει το διαχειρίζεται η γραμματέας του ΕΣΥΠ, κ. Α. Σουφλή (esyp@otenet.gr).
Χ. Β. Μασσαλάς
@Μιχαηλίδης: Αυτό λέω κι εγώ, αλλά με πιο έντονο τρόπο. Η ίδρυση του συγκεκριμένου *Τμήματος* είναι η γελοιότητα, όχι η θεραπεία του (εξαιρετικά στενού) γνωστικού αντικειμένου….Αν η γελοιότητα γίνεται λόγω του ως άνω νόμου ή ο νόμος είναι μόνο η αφορμή, δεν το ξέρω και σε αυτή τη φάση δε με ενδιαφέρει κιόλας. Πάντως, αν ο νόμος δεν ίσχυε, και μπορούσε ένα υπάρχον τμήμα διοίκησης επιχειρήσεων να δίνει και bachelor σε αγροτικό marketing, θα έχανε το Αγρίνιο (και η τοπική οικονομία) το Τμήμα!
@Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης
«Το παραπάνω είναι απαρχαιωμένο και οπισθοδρομικό. Οφείλει ν’αλλάξει και κάθε Τμήμα να μπορεί να δίνει όσα πτυχία και μεταπτυχιακά θέλει χωρίς να χρειάζεται να δημιουργούμε κι ένα νέο Τμήμα κάθε φορά…»
Συμφωνώ και επαυξάνω. Προτείνω μάλιστα συγκεκριμένα, το Τμήμα Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, με έδρα το Αγρίνιο να δίνει τα εξής πτυχία :
B.S. στο Μάρκετινγκ οπωροκηπευτικών προϊόντων
B.S. στο Μάρκετινγκ γαλακτοκομικών προϊόντων
B.S. στο Μάρκετινγκ σιτηρών
κ.ο.κ.
Σε περίπτωση που οι απόφοιτοι χρειάζονται μεγαλύτερη εξειδίκευση, προτείνω αυτή να γίνεται σε επίπεδο M.Sc. π.χ.
M.Sc. στο μαρκετινγκ της πατάτας/αγγουριού/φέτας, κ.ο.κ.
Για ακόμα μεγαλύτερη εξειδίκευση, το Μ.Sc. συνεχίζεται με Ph.D. μάρκετινγκ στη γλυκοπατάτα, στα αγγουράκια τουρσί, στον τελεμέ, κ.ο.κ.
Ειδικά οι διδάκτορες θα έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας.
@Θεμης
Themi, mias kai eisai kai gnostis tou antikeimenou (logo epistimonikou pediou) exw tin eksis aporia sxetika me to Massala. O Massalas protostatise to 2000 oste me ta tote xrimata tou epeaek na idrithei tmima epistimis ylikwn sta giannena to opoio to proothouse mazi me ton viologikwn efarmogwn kai texnologiwn. I aporia pou exw einai oti gia to tmima pou estise o idios mexri simera oi apofoitoi tou den mporoun na ergastoun…..oute se IEK afou den tous exoun anangnoristei epaggelmatika dikaiwmata…Aporias aksio einai pos afou o massalas einai kai proedros tou SAPE i gnomodotisi tou os pros tin epaggelmatiki anagnorisi ton ptixion tou tmimatos pou o idios estise eprepe na eixe labei kai tin analogi proteraiotita. 8 xronia omos tora den exei ginei kati…Pos loipon tora o massalas analambanei na stisei tmimata ana tin elliniki epikrateia afou exei idi istoriko idrisews tmimatwn me mi anagnorismena epaggelmatika dikaiomata oute kai apo to idio to kratos pou xrimatodotise tin ekpaideusi ton apofoitwn tous…
Aples apories…
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_31/07/2008_279582
http://agrinio-news.blogspot.com/2008/07/blog-post_3440.html
Ένα ερώτημα αν όλα τα ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ συγκεντρωνόταν στις 7 -8 πόλεις της ΄Έλλάδος ποσο θα κοστιζε μια γκαρσονίρα 500,600,700 ευρώ?.Με ποιες δημόσιες υποδομές θα ηταν ετοιμες τοσες λίγες πολείς να δεχθούν τοσους πολλλους φοιτητές?
Αυτό μου άρεσε, ιδιαίτερα το «δηλαδή»:
«Η είδηση που βγαίνει δηλαδή είναι η δέσμευση του πανεπιστημίου Ιωαννίνων ότι το συντομότερο δυνατόν θα μισθώσει κτήριο, προκειμένου να υπάρχει μια «προσωρινή υποδομή» για να ξεκινήσει άμεσα το τμήμα Marketing αγροτικών προιόντων.»