(Φωτό από την Ελευθεροτυπία)

Συνέντευξη τύπου των πρυτάνεων χτες. Παρόντες οι Χ. Κίττας (Παν. Αθηνών), Κ. Μουτζούρης (Ε.Μ. Πολυτεχνείου), Σ. Καρβούνης (Παν. Πειραιώς), Σ. Κουμπιάς (Παν. Πατρών), Γ. Γεροθανάσης (Παν. Ιωαννίνων), καθώς και αρκετοί αντιπρυτάνεις άλλων Ιδρυμάτων. Κάλυψη από τον ημερήσιο τύπο:

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_1_06/06/2008_272901
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=62723448,98549624,68451064,76333176,90647032,3200792
http://www.e-tipos.com/newsitem?id=39285
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=8400&pubid=1092458
http://www.tovimadaily.gr//Article.aspx?d=20080606&nid=8765052&sn=&spid=
http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20080606&nid=8770589&sn=&spid=876

Τι είπαν; Ζήτησαν διακομματική συναίνεση και «έναν νόμο λιτό, όπως πρέπει να είναι ένας νόμος-πλαίσιο που θα εξασφαλίζει πρώτα απ’ όλα το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων». Για τη βία ζήτησαν «την κινητοποίηση όλων των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας για την προάσπιση της ομαλής λειτουργίας των ιδρυμάτων». Τι σημαίνει αυτό δεν είπαν. Καθημερινή: «Σύμφωνα με τους πρυτάνεις, η διακομματική συναίνεση πρέπει να στηριχθεί σε επτά άξονες:
– Αναδιάρθρωση της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
– Ουσιαστική ενεργοποίηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης θεσμικής θωράκισης της αυτοδιοίκησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
– Χρηματοδότηση της παιδείας τουλάχιστον στο 5% του AΕΠ.
– Eνίσχυση των υποδομών σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης.
– Εξασφάλιση της πρόσβασης σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης και επιλογή για τα ΑΕΙ με αξιοκρατικό σύστημα, χωρίς καμία ταξική ή άλλη διάκριση.
– Αναγνώριση και κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων.
– Διά βίου εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση για να καλύπτονται τα κενά που δημιουργούνται για όσους αποφοιτούν από την τριτοβάθμια εκπαίδευση ή δεν μετέχουν σε αυτήν.»

Αυτονόητες γενικολογίες. Αυτοί είναι οι άνθρωποι που διοικούν τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Πριν από δύο χρόνια δημοσιοποίησα στοιχεία για τις ερευνητικές επιδόσεις των πρυτάνεων. Επικρίθηκα από μερικούς που είπαν ότι οι ερευνητικές επιδόσεις δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση και ότι διοικητικές ικανότητες είναι αυτό που απαιτείται. Πού είναι λοιπόν οι διοικητικές ικανότητες; Το μόνο που βλέπω εγώ είναι ανικανότητα, ευθυνοφοβία, έλλειψη ιδεών, οράματος και κοινής λογικής, για να μην αναφερθώ σε διαπλοκή και διαφθορά.

Επαναλαμβάνω την πρόταση που έκανα πριν από 2 χρόνια:

«Μήπως θα ήταν καλύτερα οι πρυτάνεις να επιλέγονται όχι από τους καθηγητές και τις φοιτητικές παρατάξεις αλλά από έναν ανεξάρτητο φορέα μετά από ανοικτό, διεθνή, αξιοκρατικό διαγωνισμό; Η αλλαγή αυτή θα επέτρεπε την μετάκληση διακεκριμένων επιστημόνων από το εξωτερικό οι οποίοι με τις ικανότητες και τις εμπειρίες τους, σε συνδυασμό με αυξημένες αρμοδιότητες, θα μπορούσαν να δώσουν νέα πνοή στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση. Γενικότερα, διαφαίνεται η ανάγκη ενός ριζικά νέου τρόπου διοίκησης των πανεπιστημίων που να διασφαλίζει την αυτονομία τους χωρίς όμως να επιτρέπει την ασυδοσία και τη συναλλαγή.»

Advertisements