Ειδήσεις ΝΕΤ. Σε ειδική εκδήλωση στο ΥΠΕΠΘ ο κ. Στυλιανίδης παρουσιάζει το νέο έμβλημα και το νέο μότο του Υπουργείου του: μια υδρόγειος σφαίρα και η φράση «Όλα είναι θέμα Παιδείας».

Ακολουθεί διαφημιστικό σποτάκι:

Σήμερα ο κόσμος αλλάζει
Σήμερα δημιουργούμε το έξυπνο σχολείο
Σήμερα δημιουργούμε το σχολείο του μέλλοντος
Εισάγουμε καινοτόμες δράσεις
Ανθρωποκεντρική εκπαίδευση
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Ψηφιακή σύγκλιση
Πολυγλωσσία-Γλωσσομάθεια-Ελληνοφωνία
Παιδεία-Πολιτισμός-Αθλητισμός-Ολυμπισμός

Ακολουθεί απόσπασμα της ομιλίας του Υπουργού:

«Η Παιδεία οφείλει να είναι η απόλυτη επιδίωξη, η κεντρική στόχευση ενός σύγχρονου ποιοτικού εκπαιδευτικού συστήματος. Η Παιδεία είναι η βασική μας επένδυση για την πατρίδα και τα παιδιά μας. Γιατί όλα είναι θέμα Παιδείας. »

Χαίρω πολύ χαιρόπουλος. Μήπως έρχονται εκλογές; Γιατί όλα αυτά προεκλογική εκστρατεία μου θυμίζουν. Φρου φρου, ευχολόγια, και υποσχέσεις. Τι θα πει «ανθρωποκεντρική εκπαίδευση»; Τώρα δηλαδή τι είναι; (Τέλος πάντων, έτσι περιγράφουν την προσοχή που υποτίθεται ότι θα δώσουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες) Περιβαλλοντική εκπαίδευση υπάρχει εδώ και χρόνια. Τι το καινούριο εισάγει τώρα το ΥΠΕΠΘ; Και γιατί αυτό αποτελεί «πυλώνα» της εκπαιδευτικής πολιτικής; Να έλεγαν ότι αποτελούν πυλώνες η κατάρτιση, η επιμόρφωση, και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα το χειροκροτούσα. Αλλά η περιβαλλοντική εκπαίδευση, γιατί; Καινοτόμες δράσεις υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια. Έχουν αξιολογηθεί; Ποιές είναι οι καινούριες καινοτόμες δράσεις; Πολυγλωσσία: εισάγει το ΥΠΕΠΘ δεύτερη γλώσσα στο δημοτικό και αγνοεί το γεγονός ότι οι σπουδές ξένων γλωσσών στο δημόσιο σχολείο είναι εντελώς απαξιωμένες. Έχει επικρατήσει το «έθιμο» να μαθαίνουν τα περισσότερα παιδιά ξένες γλώσσες στα φροντιστήρια. Δεν πρέπει να ερευνηθούν οι λόγοι που το έθιμο αυτό εξακολουθεί να υφίσταται και να γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια να αλλάξει; Για το έξυπνο σχολείο ακόμα δεν έχω δει κάποια ολοκληρωμένη μελέτη. Αυτό που ξέρω πάντως είναι ότι το 4ο Γυμνάσιο/Λύκειο Θεσσαλονίκης που πήγαινα στα νιάτα μου είναι όπως το άφησα πριν από εικοσιέξι χρόνια, από έξω τουλάχιστον. Πάντα υπήρχε έλλειψη αιθουσών και τόσα χρόνια δεν σκέφτηκαν να χτίσουν μερικούς ακόμα ορόφους. Αν θέλουν να μας πείσουν ότι κάτι επιτέλους αλλάζει στη σχολική στέγη, θα πρέπει να μας δώσουν πολύ περισσότερες πληροφορίες. Διαφορετικά θα εξακολουθώ να υποψιάζομαι ότι τα χρήματα που θα δαπανηθούν θα φαγωθούν από επιτήδειους ημέτερους.

Πολλή επικοινωνία, λίγη ουσία.

Η πιο εκτενής κάλυψη βρίσκεται εδώ:
http://www.esos.gr/news/49/stratikikiypepth-12-5-2008.htm

Advertisements