Η ιστορία μας είναι σύντομη και περιεκτική :

Στην Κόρινθο σε δημοτικό σχολείο που δεν μου αποκαλύπτουν τον αριθμό του (όλα τα σχολεία στην Ελλάδα έχουν αριθμό, όπως και τα στρατόπεδα) ο διευθυντής του αποφάσισε ότι τα παιδιά των αθιγγάνων δεν δικαιούνται εκπαίδευσης όπως τα υπόλοιπα ελληνόπουλα. Γι αυτό και δημιούργησε κατά παράβαση του νόμου μια τάξη στην οποία έβαλε όλα τα αθιγγανόπουλα ανεξαρτήτου ηλικίας και γνωστικού επιπέδου. Αφού έτσι κι αλλιώς τα γράμματα δεν τα παίρνουν….

Φυσικά και στον νόμο για τα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης υπάρχει πρόβλεψη για τάξεις ενισχυτικής διδασκαλίας που έχουν ως σκοπό κατά τη διάρκεια άλλων μαθημάτων την ενίσχυση της εκμάθησης γλώσσας σε παιδιά με ιδιαίτερα προβλήματα ένταξης. Αλλά σε καμμιά περίπτωση δεν προβλέπεται η σύσταση τάξεων με κριτήριο την εθνοτική καταγωγή και το πολιτιστικό υπόβαθρο.

Δυστυχώς μετά από χρόνια που δούλεψα με τους αθίγγανους στον Δενδροπόταμο Θεσσαλονίκης και μαζί με τους φίλους Σάκη Ξανθόπουλο, Νίκο Γκιούρα και Χρυσόστομο Καλλογήρου (για την ιστορία που ποτέ δεν μας αναγνωρίστηκε) φτιάξαμε το Δίκτυο ΟΤΑ για τους έλληνες ROΜ, ανακαλύπτω ότι σε αυτή τη χώρα τα πράγματα πάνε πίσω αντί για εμπρός.

Είναι επίσης ανησυχητικό όταν οι ταγοί της παιδείας των παιδιών μας, παίρνουν αποφάσεις συνεπείς με ρατσιστικές απόψεις στυλ Λεπέν, χωρίς να ρωτούν ούτε την προϊστάμενη αρχή και χωρίς σεβασμό της νομιμότητας. Αυτό το παράδειγμα δίνουμε και στα υπόλοιπα παιδιά; Τον διαχωρισμό φυλών και πολιτών δεύτερης κατηγορίας; Δεν γράφω το όνομα του σχολείου για να μην εκθέσω τους δασκάλους που είναι εκεί σε τέτοιες «πονηρές» εποχές. Και ελπίζοντας ότι οι αναγνώστες του ιστολογίου του Θέμη που με φιλοξενεί και εργάζονται στο Υπουργείο Παιδείας να λύσουν το πρόβλημα άμεσα!!!!

Πάντως να σας πληροφορήσω ότι το 2002 έκανα μια έρευνα με την εταιρία ALCO  για λογαριασμού ενός περιοδικού για την μετανάστευση. Στην ερώτηση αν οι μετανάστες πρέπει να έχουν ξεχωριστές τάξεις από τα «δικά μας» παιδιά ένα 30% ήταν υπέρ. Σήμερα βλέπω ότι δεν αφορά μόνο τους μετανάστες αλλά και τους αθίγγανους και ότι οι ρατσιστικές τάσεις στην παιδεία αυξάνονται. Αλλά εδώ είναι και το χρέος του σχολείου. Αν έτσι ξεκινούν τα παιδιά όταν φτάνουν στο Πανεπιστήμιο περιμένετε να είναι με καλύτερη συμπεριφορά;

Advertisements