Οι κινητοποιήσεις των σπουδαστών είχαν τη μεγαλύτερη διάρκεια των τελευταίων ετών. Από τις 8 Ιανουαρίου και μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας, έχουν περάσει 13 εβδομάδες, όσες ένα κανονικό εξάμηνο διδασκαλίας, σύμφωνα με το νόμο (τόσο τον παλιό, όσο και τον νέο). Στις τηλεοράσεις ακούμε ότι τα μέλη ΔΕΠ επιστρέφουν στις δουλειές τους, από τις οποίες αναγκαστικά απουσίαζαν εκεί που υπήρξαν καταλήψεις, ενώ δεν έχουμε εικόνα για την επιτυχία της απεργίας εκεί που δεν υπήρξαν καταλήψεις (στο ΕΜΠ, πάντως, στη Σχολή Ναυπηγών, τα μαθήματα γίνονταν κανονικά).

Οι Πρυτάνεις σπεύδουν να δηλώσουν ότι υπάρχει ακόμη χρόνος για την αναπλήρωση, ευρισκόμενοι σε αυτό σε πλήρη ευθυγράμμιση με τη θέση της ΠΟΣΔΕΠ. Κάποιοι, από τους 8, τους 1000 ή και ανεξάρτητοι, δηλώνουν επίσης ότι «πρέπει να δούμε πώς θα αναπληρωθούν οι ώρες που χάθηκαν». Μια πρόχειρη λογιστική για το επόμενο εξάμηνο λέει ότι 13 εβδομάδες υπάρχουν από 16 Απριλίου έως 13 Ιουλίου, χωρίς να δοθούν οι εξετάσεις του χειμερινού. Στις 13 Ιουλίου θα έχει τελειώσει το εαρινό εξάμηνο, ενώ θα οφείλονται οι αναπληρώσεις του χειμερινού και 2 εξεταστικές περίοδοι, χωρίς να λογαριάσουμε τις επαναληπτικές εξέτάσεις του Σεπτεμβρίου που έπονται αμέσως μετά.

Με δεδομένο ότι οι απώλειες του χειμερινού δεν ξεκίνησαν στις 8 Ιανουαρίου αλλά αρκετά νωρίτερα, υπολογίζεται ότι για να «σωθούν» τα περισσότερα μαθήματα πρέπει να γίνουν 2-4 εβδομάδες αναπλήρωσης. Αυτό μας βγάζει κάπου στο 15Αύγουστο, ή με εαρινό εξάμηνο 11 εβδομάδων, στο τέλος του Ιουλίου. Οι κανονικές εξετάσεις των 2 εξαμήνων διαρκούν επίσης τουλάχιστον 5 εβδομάδες, οπότε η επαναληπτική εξεταστική περίοδος του Σεπτεμβρίου μπορεί να αρχίσει περί τα μέσα Οκτωβρίου και να ολοκληρωθεί περίπου την 1η εβδομάδα του Νοεμβρίου.

Μαθήματα χειμερινού εξαμήνου μπορούν να ξεκινήσουν οριακά στις 12 Νοεμβρίου και για να συμπληρωθούν 13 εβδομάδες θα φτάσουμε στις 2 Φεβρουαρίου, οπότε και θα μπορούν να αρχίσουν οι εξετάσεις του χειμερινού εξαμήνου του έτους 2007-2008. Αυτά αφορούν τις περιπτώσεις που δεν έχουμε άλλες οφειλές εξεταστικών (που υπάρχουν) και όπου 2-4 εβδομάδες αναπληρώσεων μαθημάτων αρκούν.

Αυτά είναι τα λογιστικά του εξαμήνου, με ακρίβεια 2-3 εβδομάδων.Ας περάσουμε στην ουσία.

Πολλοί συνάδελφοι προβληματίζονται εν θερμώ σχετικά με τα παρακάτω ερωτήματα: Μπορούν να αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες; Είναι δυνατόν να μην υπάρξει καμία απώλεια; Τονίζω ότι τα ερωτήματα αυτά τίθενται αποκλειστικά στην εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή τους διάσταση, χωρίς καμία διάθεση εκδίκησης προς τους φοιτητές για τις κινητοποιήσεις τους. Οι ίδιοι οι φοιτητές, ή ακριβέστερα οι ηγέτες της εξέγερσης, έρχονται τις ημέρες αυτές σε συζητήσεις με προέδρους σχολών και πρυτανικές αρχές σχετικά με το θέμα. Η πρότασή τους είναι η αναμενόμενη, να μη χαθεί τίποτε ακόμη και αν δουλεύουμε τα Σάββατα, και εννοείται ότι δεν δέχονται να επιτρέψουν την εφαρμογή από τις Σχολές και τα Ιδρύματα καμίας απολύτως από τις διατάξεις του νέου νόμου.
 Αυτά απλώς τα μεταφέρω, έχοντας ακούσει κάποιες σχετικές συζητήσεις.
Η εξέταση του θέματος «εν θερμώ» είναι τουλάχιστον δύσκολη. Πολλά μέλη ΔΕΠ έχουμε την ψυχολογία του «δαρμένου» από το κίνημα, τους 8, τους 1000, την ΠΟΣΔΕΠ, το Υπουργείο και ποιος ξέρει από ποιον άλλον, με την έννοια ότι η γνώμη μας δεν μετράει και θέλουμε δεν θέλουμε θα κάνουμε και αναπληρώσεις και εξετάσεις και ό,τι άλλο μας υποδειχθεί από τους σπουδαστές και από εκείνους που γεύονται μόνο τα καλά της δημοσιότητας. Οι υπόλοιποι, ομάδες, γνωμοδότες, εκπρόσωποι, αρχές, κλπ, οι οποίοι με οποιοδήποτε ρόλο ήταν στο προσκήνιο το διάστημα που πέρασε, σήμερα έιναι έτοιμοι να αρνηθούν να εκφέρουν έστω και προσωπική γνώμη και αναπέμπουν το θέμα στα μέλη ΔΕΠ που τελικά εκείνοι καλούνται να διατυπώσουν προτάσεις με τις απαγορευμένες λέξεις «χάθηκε», «εξεταστική», «μάθημα», και την ιδιαίτερα απαγορευμένη λέξη «εξάμηνο». Αυτό ισχύει τόσο για εκείνους που ήταν με τις κινητοποιήσεις, όσο και για εκείνους που ήταν εναντίον. Περιττό να πω ότι η διατύπωση διαφορετικής άποψης στις γενικές συνελεύσεις δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση, και πολλοί καταλαβαίνουν τι εννοώ.

Για το λόγο αυτό έχω την αίσθηση ότι πολλά μέλη ΔΕΠ αισθανόμαστε «δαρμένα» και ότι δεν είναι εύκολη υπόθεση η «εν θερμώ» αντιμετώπιση του θέματος. Βέβαια, υπάρχει και η λύση της υποταγής, αλλά προτού προσφύγουμε σε αυτή αναζητώ δημόσια μια άλλη άποψη.

Advertisements