(Το κείμενο το βρήκα στο Indymedia).
Σχόλια σε εφημερίδες:
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=46880664
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_08/05/2008_231997
http://ta-nea.dolnet.gr//Article.aspx?d=20080509&nid=8442831&sn=&spid=876
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=8400&pubid=948394
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11378&subid=2&tag=8400&pubid=948569
http://www.tovimadaily.gr//Article.aspx?d=20080509&nid=8439347&sn=&spid=
Σχόλια σε μπλογκ:
http://papanotas.wordpress.com/2008/05/09/end/
http://studioa-blog.blogspot.com/2008/05/blog-post_9853.html
http://dimosthenous-lexis.blogspot.com/2008/05/blog-post_09.html
http://prezatv.blogspot.com/2008/05/blog-post_09.html
http://lamianews.blogspot.com/2008/05/blog-post_4640.html
Κυρίες και κύριοι,
Επιτρέψτε μου να καλωσορίσω στην χώρα μας τον Πρόεδρο ενός από τα πιο σημαντικά Πανεπιστήμια του κόσμου του Πανεπιστημίου του Yale, Dr. Richard Levin, ο οποίος τις τελευταίες μέρες με τις δημόσιες τοποθετήσεις του έκανε ιδιαιτέρως θετική αίσθηση στην συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινής γνώμης, όσον αφορά τις απόψεις του για το ρόλο ενός σύγχρονου πανεπιστημίου μέσα σε ένα νέο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.
Είναι αλήθεια ότι ο Dr. Levin εκπροσωπεί ένα σύστημα, μια χώρα και ένα εκπαιδευτικό πολιτισμό ο οποίος μετεξέλιξε, συντήρησε και συνεχίζει να αναδεικνύει σημαντικά στοιχεία του δικού μας κλασικού πολιτισμού με αναφορές σε αρχές, αξίες και αντιλήψεις που πρώτοι αποτύπωσαν οι αρχαίοι Έλληνες, όπως η ελευθερία, η δημοκρατία, ο ανθρωποκεντρισμός, η θετική σκέψη.
Χαρακτηριστικό στοιχείο της νέας πραγματικότητας είναι ότι η εποχή της εμπειρίας αντικαθιστάται από την εποχή της γνώσης, η οποία σταδιακά παραδίδει τη σκυτάλη στην εποχή της πληροφόρησης. Οι παραστάσεις γύρω μας αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς. Η ταχύτητα είναι παράμετρος που επηρεάζει καθοριστικά την επιτυχία. Το σύγχρονο πανεπιστήμιο μετεξελίσσεται α. σε εργαστήριο ανταλλαγής εμπειριών μεταξύ ατόμων ή ομάδων επιστημόνων από μία ή περισσότερες χώρες, β. σε κέντρο συγκέντρωσης και επεξεργασίας πληροφοριών και γ. σε κύτταρο παραγωγής και προαγωγής γνώσεων.
Ο στόχος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης περιορίζεται στην παροχή εφοδίων και στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των νέων ανθρώπων προκειμένου να τους διευκολύνει να ενταχθούν γρήγορα στην αγορά εργασίας βελτιώνοντας την ποιότητα της ζωής τους. Ο στόχος αυτός είναι πολύ σημαντικός για ένα νέο άνθρωπο και για την οικογένειά του που επενδύει σε αυτόν.
Διερωτώμαι όμως αν μπορεί να είναι επαρκής και απόλυτος στόχος ενός εκπαιδευτικού συστήματος. Συγκεντρώνουν την προσοχή μου μερικά τραγικά παραδείγματα από την σύγχρονη επικαιρότητα.
Προβληματίζομαι ποιοι δάσκαλοι και ποια πανεπιστήμια ήταν αυτά που εκπαίδευσαν τους τρομοκράτες των Διδύμων Πύργων στη Νέα Υόρκη, τους εγκληματίες του Λονδίνου και της Μαδρίτης. Τι δεν πήγε καλά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα που παρήγαγε ικανούς μορφωμένους πολίτες χωρίς όμως σεβασμό στις βασικές αρχές της δημοκρατίας, στις αξίες της ελευθερίας και της ανθρωποκεντρικής κοινωνίας. Ποιοι ήταν αυτοί οι «ικανοί» πολίτες που διακύβευσαν την παγκόσμια ειρήνη, πλήγωσαν στον πυρήνα της τη δημοκρατία, αφαίρεσαν την ανθρώπινη ζωή και υπονόμευσαν την ελευθερία.
Καταλήγω στο συμπέρασμα ότι ένα εκπαιδευτικό σύστημα και ένα πανεπιστήμιο για να είναι πλήρες δεν αρκεί να αποσκοπεί μόνο στη σύνδεσή του με την αγορά εργασίας αλλά στην παροχή ολοκληρωμένης παιδείας. Δηλαδή, στη μεταλαμπάδευση ενός κώδικα αρχών και αξιών που αποτελούν το σκληρό πυρήνα του πολιτισμού μας και συμβάλλουν στο να παράγονται όχι μόνο ικανοί πολίτες αλλά «καλοί καγαθοί» πολίτες όπως έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες, χρήσιμοι για το κοινωνικό σύνολο, για την πατρίδα τους, για την ανθρωπότητα.
Αυτή είναι η βάση της φιλοσοφίας μας και σε αυτή εδράζεται η οποιαδήποτε μεταρρυθμιστική μας προσπάθεια που εκδηλώθηκε ή εκδηλώνεται στην Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το βασικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η μεταρρυθμιστική μας πολιτική προσδιορίζεται εκ των πραγμάτων από 3 βασικά κείμενα: 1. Τη Συμφωνία της Μπολόνια για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης, 2. τη διαδικασία της Λισσαβόνα για τη σύνδεση του Πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας και 3. το ελληνικό Σύνταγμα.
Οι μεταρρυθμίσεις μας σε σχέση με τα δύο πρώτα έχουν ήδη ξεκινήσει:
· Η αξιολόγηση στα ΑΕΙ έχει θεσμοθετηθεί και ήδη πάνω από 125 Τμήματα άρχισαν τις σχετικές διαδικασίες σε συνεργασία με την Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.Δ.Ι.Π.).
Με απόφασή μας συνδέσαμε την χρηματοδότηση των Μεταπτυχιακών στα πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας από κρατικούς και ευρωπαϊκούς πόρους με την πορεία της αξιολόγησής τους, κινητροδοτώντας έτσι την προσπάθεια. Η αυτονομία των ΑΕΙ γίνεται πράξη, ο έλεγχος νομιμότητας για τις κρίσεις και τις εξελίξεις των καθηγητών ανήκει πλέον κατ’ αρμοδιότητα στα ιδρύματα και όχι στο Υπουργείο.
· Η ελεύθερη επιλογή συγγράμματος που καταργεί ουσιαστικά το μονοπώλιο του ενός βιβλίου είναι πραγματικότητα. Ο νέος εσωτερικός κανονισμός σε λίγες μέρες δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και θέτει τα ιδρύματα ενώπιον της ευθύνης τους.
Διατίθενται πια τα θεσμικά εργαλεία στις διοικήσεις των πανεπιστημίων για να μπορεί να προστατευθεί η ομαλή ακαδημαϊκή λειτουργία, οι δημοκρατικές διαδικασίες και η ελευθερία έκφρασης από ακραία μικροσύνολα που συχνά με τις συμπεριφορές τους δυναμιτίζουν όχι μόνο την ποιότητα αλλά και την ίδια την ύπαρξη του ελληνικού πανεπιστημίου. Η κυβέρνηση ανέλαβε την ευθύνη της και επωμιζόμενη το πολιτικό κόστος νομοθέτησε. Τώρα οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους και όλοι οι άλλοι. Οι διοικήσεις των ιδρυμάτων, η εκπαιδευτική κοινότητα, οι παρατάξεις, το φοιτητικό κίνημα.
· Τέλος, προετοιμάστηκε το μοντέλο τετραετούς οικονομικού προγραμματισμού που θα συμβάλλει στον αποτελεσματικότερο συντονισμό πολιτείας και πανεπιστημίων καθώς και στον στρατηγικό σχεδιασμό μιας πιο διαφανούς, πιο αποτελεσματικής και πιο ανταποδοτικής οικονομικής διαχείρισης.
Βεβαίως, είναι στόχος μας η αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Δεν πρέπει να λησμονούμε όμως ότι οι δαπάνες για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα αντιπροσωπεύουν το 1,3% του ΑΕΠ και έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια κατά 30 % για τα πανεπιστήμια και κατά 52,5% για τα ΤΕΙ. Άρα τα προβλήματα σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι μόνο ζήτημα δαπάνης αλλά και διαφανούς και αποτελεσματικής διαχείρισης από τα ίδια τα ιδρύματα.
· Νόμος του κράτους έγινε πρόσφατα το σχέδιο για την Έρευνα και την Τεχνολογία που καθιστά τα ΑΕΙ πρωταγωνιστές στην χάραξη εθνικής στρατηγικής για την έρευνα και την καινοτομία και διασφαλίζει σε αυτά πρόσθετους πόρους από την αγορά.
· Επίσης, σε λίγες μέρες καταθέτουμε το νέο νόμο για τα μεταπτυχιακά που συμβάλλει στην εναρμόνιση των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και στην σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας, θεσμοθετώντας τη θέσπιση διδάκτρων για όποιο πανεπιστήμιο το επιθυμεί.
· Παράλληλα, μειώνουμε τους εισακτέους στα πανεπιστήμια των μεγάλων αστικών κέντρων από φέτος και αυξάνουμε τον αριθμό στα περιφερειακά πανεπιστήμια καθώς και την αναλογία διδασκόντων και διδασκομένων προσφέροντας ήδη 2.000 θέσεις νέων μελών ΔΕΠ στα πανεπιστήμια για την περίοδο 2004-2008 και 800 για τα ΤΕΙ.
Ο πληθωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων και η άστοχη δημιουργία τους για λαϊκίστικους στόχους σε κάθε νομό της χώρας, χωρίς μια συνεκτική λογική με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και την χωρίς για πολλά χρόνια παράλληλη κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων συνέβαλε επί μακρών στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και στην αύξηση της ανεργίας και της ετεροαπασχόλησης. Η λογική αλλάζει, οι στρεβλώσεις διορθώνονται και οι ανάγκες της αγοράς εργασίας λειτουργούν ως οδηγός για τις αποφάσεις μας.
Κυρίες και κύριοι,
Όσες μεταβολές και αν γίνουν στο υφιστάμενο σύστημα δεν είναι αρκετές για να ανατρέψουν την προβληματική κατάσταση του ελληνικού δημοσίου πανεπιστημίου. Χρειάζεται ένα σοκ και αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από την αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος ώστε να σπάσει το κρατικό μονοπώλιο και να μπορεί στην Ελλάδα να λειτουργήσει ελεύθερα και το μη κρατικό, μη κερδοσκοπικό ΑΕΙ.
Μια τέτοια εξέλιξη, λόγω άμιλλας ή ανταγωνισμού: 1. Θα απελευθέρωνε το υγιές και ποιοτικό ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου πανεπιστημίου. 2. Θα επέτρεπε σε σημαντικά ελληνικά και ξένα κεφάλαια να επενδύσουν στο χώρο της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. 3. Θα άνοιγε την πόρτα της επιστροφής σε χιλιάδες διακεκριμένους Έλληνες και ξένους επιστήμονες του εξωτερικού που με τον ερχομό και την τεχνογνωσία τους θα έδιναν μια νέα ώθηση όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και την έρευνα και την ελληνική οικονομία. Μία τέτοιου είδους απελευθέρωση θα έβγαζε οριστικά στο περιθώριο τις δυνάμεις της αδράνειας, που παρότι μειοψηφούν συνεχίζουν να κρατούν καθηλωμένη την ελληνική εκπαίδευση σε ιδεοληψίες του παρελθόντος, σε ακραίες μειοψηφίες και σε βολεμένα κατεστημένα που φοβούνται μήπως και αποκαλυφθεί η επιστημονική τους γύμνια.
Η αναθεώρηση του συντάγματος είναι η σημαντικότερή μας ευκαιρία, με πολιτική συνεργασία και ευρεία κοινωνική συναίνεση να προχωρήσουμε στις απαιτούμενες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις. Όποιες πανεπιστημιακές ηγεσίες προτιμήσουν την σιωπή φοβούμενες αντιδράσεις, υπονομεύουν το ρόλο και την προοπτική των ιδρυμάτων τους. Όποιες πολιτικές ηγεσίες επιδεικνύοντας ατολμία δραπετεύουν από την αναθεωρητική διαδικασία υποτάσσοντας το εθνικό συμφέρον στην εσωκομματική τους ισορροπία, αναλαμβάνουν βαριά ευθύνη ενώπιον της γενιάς που έρχεται.
Η Ελλάδα έχει δύο συγκριτικά πλεονεκτήματα στον διεθνή ανταγωνισμό, τον πολιτισμό της και την παιδεία της. Μία έξυπνη και εμπνευσμένη εθνική στρατηγική μπορεί να στοχεύσει μόνο στο να καταστεί η χώρα μας σημαντικό εκπαιδευτικό κέντρο της Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης αλλά και του κόσμου γενικότερα. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν η αυτονομία των δημόσιων ΑΕΙ συνδυαστεί με την αντίστοιχη ανάληψη ευθύνης από τις ηγεσίες τους. Εάν η κινητικότητα των δημοσίων ΑΕΙ θεσμοθετηθεί με την παράλληλη λειτουργία των μη κρατικών και μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων και τέλος, εάν η εξωστρέφεια της οικονομίας μας συνδυαστεί και με την εξωστρέφεια της ελληνικής Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν επιτρέπεται σε μία χώρα και έναν πολιτισμό που σήμερα διαθέτει πάνω από 3.000 ομογενείς καθηγητές στα καλύτερα πανεπιστήμια των ΗΠΑ και πάνω από 15.000 στα πανεπιστήμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να τους κλείνει την πόρτα, να απομονώνεται και να εθελοτυφλεί.
Η Ελλάδα έχει δυνάμεις που ξεπερνούν τα σύνορά της, ανταποκρίνονται στην ιστορία της και εκπροσωπούν πραγματικά στο εθνικό αλλά και στο διεθνές πεδίο το μέγεθος ενός διαχρονικού πολιτισμού, που δεν είναι μουσειακό έκθεμα, αλλά είναι ζωντανός, δυναμικός και έχει να προσφέρει πολλά ακόμα στην πατρίδα μας αλλά και στην ανθρωπότητα. Έχουμε χρέος τις δυνάμεις αυτές να τις κινητοποιήσουμε, να τις εμπνεύσουμε και να τις αξιοποιήσουμε γιατί το οφείλουμε στα παιδιά μας.
Ευχαριστώ πολύ.
Μαΐου 9, 2008 σε 6:18 μμ
Όπως γνωρίζετε, υποστηρίζω ένθερμα την αναθεώρηση του άρθρου 16 και την άρση της απαγόρευσης των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι τα δημόσια πανεπιστήμια πρέπει να αφεθούν στην τύχη τους. Γιατί αυτό ουσιαστικά ομολογεί ο κ. Στυλιανίδης: ότι δεν υπάρχει πλέον ελπίδα για τα δημόσια πανεπιστήμια. Η μόνη ελπίδα είναι να γίνουν νέα ιδιωτικά, στα οποία θα μεταπηδήσουν οι αξιόλογοι πανεπιστημιακοί από τα δημόσια καθώς και πολλοί της διασποράς. Στη συνέχεια τα δημόσια θα μαραζώσουν. Δεν είναι ο μόνος που πιστεύει κάτι τέτοιο: το έχω ακούσει από πολλούς. Προσωπικά διαφωνώ και έχω κάνει σαφείς προτάσεις για το τι ακριβώς πρέπει να γίνει στα δημόσια πανεπιστήμια. Η συνύπαρξη δημοσίων και ιδιωτικών πανεπιστημίων από μόνη της δεν πρόκειται να βελτιώσει τα δημόσια. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να δημιουργήσει την κοινωνική πίεση στην πολιτική ηγεσία ώστε να πάρει τις γενναίες πρωτοβουλίες που απαιτούνται για την αναβάθμισή τους. Πρωτοβουλίες που αν θέλει μπορεί να πάρει και τώρα.
Η φράση «θα επέτρεπε σε σημαντικά ελληνικά και ξένα κεφάλαια να επενδύσουν στο χώρο της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα» είναι άστοχη. Σε μη-κερδοσκοπικά ιδρύματα δεν «επενδύεις» αλλά δωρίζεις. Όσο για τα «βολεμένα κατεστημένα», έχει απόλυτο δίκιο και μπράβο του που το λέει.
Για αυτούς που υποστηρίζουν ότι η πλειοψηφία του λαού είναι αντίθετη στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, παραπέμπω σε μια πρόσφατη έρευνα που δείχνει ότι το 62% των νέων είναι υπέρ:
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=76586864
Μαΐου 9, 2008 σε 6:47 μμ
Δηλαδή περίμενες κάτι καλύτερο ή ουσιαστικότερο από τον Φαντασιόπληκτο Υπουργό;
Είναι αυτονόητο πως τα δημόσια πανεπιστήμια δεν θα πρέπει να αφεθούν στην τύχη τους διότι με την επακόλουθη μιζέρια τους θα παρασύρουν στον πάτο και τα όποια ιδιωτικά εμφανιστούν.
Δεν θα κουραστώ να το λέω: πρώτα πρέπει να συγκλίνουμε σ’ ένα θεσμικό πλαίσιο ποιοτικών προδιαγραφών, για δημόσια και ιδιωτικά, και στη συνέχεια να αναθεωρήσουμε το 16Σ. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα η συζήτηση στρέφεται γύρω από την αναθεώρηση αλλά δίχως ουσιαστική ανάπτυξη του διαλόγου για το θεσμικό πλαίσιο. Αυτό είναι κοροϊδία και χάσιμο χρόνου.
Μαΐου 9, 2008 σε 7:08 μμ
Εμένα μου άρεσαν πάλι τα εξής:
“…ο Dr. Levin εκπροσωπεί ένα σύστημα, μια χώρα και ένα εκπαιδευτικό πολιτισμό ο οποίος μετεξέλιξε, συντήρησε και συνεχίζει να αναδεικνύει σημαντικά στοιχεία του δικού μας κλασικού πολιτισμού…”
και
“H Ελλάδα έχει δύο συγκριτικά πλεονεκτήματα στον διεθνή ανταγωνισμό, τον πολιτισμό της και την παιδεία της.”
Τραγική ομιλία, από έναν τραγικό Υπουργό Παιδείας.
Μαΐου 9, 2008 σε 7:25 μμ
Ίσως η δεξιά του κου Στυλιανίδη δεν γνωρίζει τι ποιεί η αριστερά της. Ανακοινώθηκαν πρόσφατα οι αριθμοί των εισακτέων σε διάφορα τμήματα των ΑΕΙ – σε αρκετές περιπτώσεις ο αριθμός των εισακτέων υπερβαίνει τον περυσινό – παρ’ ότι τα Πανεπιστήμια ορθά διαμαρτύρωνται ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν με τέτοιους αριθμούς φοιτητών.
Αν ήθελε να δώσει μια νέα πνοή στα πανεπιστήμια θα μπορούσε – πολύ απλά – να μειώσει τον αριθμό των εισαγομένων, όχι μόνο σε κάποια τμήματα της Αθήνας, αλλά σε κάθε ΑΕΙ που δυσκολεύεται να λειτουργήσει λόγω του υπεράριθμου των φοιτητών.
Δεν είναι δυνατό να ζητάμε από τα πανεπιστήμια να αποτελούν ταυτόχρονα κινητήριο μοχλό της οικονομίας και πάρκινγκ ανέργων.
Επειδή χρειάζεται λίγη φαντασία, ίσως, μέχρι να αναλάβουν καθήκοντα αυτά τα 2000 νέα μέλη ΔΕΠ, μήπως ο αριθμός των φοιτούντων θα πρέπει να είναι “κλειδωμένος”; Να εισάγονται μόνο τόσοι, όσοι οι φοιτητές που αποφοίτησαν;
Μαΐου 9, 2008 σε 8:55 μμ
Kala, koufathike of proedros tou Yale
me tis mbourdes tou atomou pou aposkopoun se
internal consumption. Oi asxetoi mas
xeftilisan alli mia fora
Μαΐου 10, 2008 σε 12:00 πμ
αγαπητε κ. Λαζαρίδη,
Νομίζω ότι τοποθετείτε το θέμα στη σωστή του βάση. Πολύ εύστοχο το σχόλιό σας για τη δήλωση του Υπουργού περί την “επένδυση” ξένων κεφαλαίων στο χώρο της εκπαίδευσης. Πέρα, από το “μεθοδολογικό σφάλμα” διαμορφώνει στρεβλές αντιλήψεις και τροφοδοτεί την αδιαλλαξία των διαφωνούντων. Σχετική ανάρτηση έχω και στο δικό μου ιστολόγιό μου όπου και σας παραπέμπω (e-homosapiens.blogspot.com)
Μαΐου 10, 2008 σε 1:16 πμ
ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ. Αλλά πότε θα διαγράψετε το ΕΠΙΚΑΤΑΡΑΤΟ ΑΡΘΡΟ 16
και να στείλετε στο γέρο-διάολο όλους τους οικογενειοκράτες – καθηγητές .
όλο λόγια είστε ρε Πολιτικάντηδες, ΚΑΝΤΕ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΩΡΑ!!!!!
Μαΐου 10, 2008 σε 4:07 πμ
Εμένα πάλι γιατί με τρομάζουν τα πέρι “καλών και αγαθών” πολιτών…”χρήσιμοι” για την πατρίδα…μπρρρρ.
Μαΐου 10, 2008 σε 9:57 πμ
@ Θέμη μου δυστυχώς θα σου κάνω μεγάλο σχόλιο
1ον. Σε αυτή τη χώρα ας πάψουμε να δουλευόμαστε. Αν ήθελαν σωστό δημόσιο πανεπιστήμιο και ο αριθμός εισακτέων θα ήταν πιο λογικός και δεν θα έδιναν για παράδειγμα στον Προϋπολογισμό του 2008 250εκατ ευρώ στα ΑΕΙ και ΤΕΙ και 250 εκατ ευρώ στο ταμείο κληρικών. Μην τρελλαθούμε τελείως!!!
2ον. Όπως σωστά λες κι εσύ, οι προθέσεις του Υπουργού (που ονειρεύεται τον εαυτό του αντικατάστατη του Καραμανλή και το λέει και το διατυμπανίζει “διακριτικά”) είναι σαφείς. Για ‘επενδύσεις” μιλάει ο άνθρωπος. Δηλαδή για να είμαστε όλοι προσγειωμένοι περιμένει το ΔΕΛΤΑ, ΑΚΜΗ, ΟΜΗΡΟ κλπ με την διαφανή και ταπεινή και σεμνή “διαμεσολάβηση” του ΥΠΕΠΘ να πάρουν licence και να δίνουν “καλά” πτυχία. Για αυτό και το γλέιψιμο στο Yale.
3ον. Καλά ο άνθρωπος νομίζει ότι η τρομοκρατία τρέφεται στα πανεπιστήμια; Με αυτή την λογική η χώρα μας έχει “τέλειο” εκπαιδευτικό σύστημα. Άσε που κυρ- Υπουργέ δεν κάνουν και την προσευχή τους κάθε πρωϊ πριν αρχίσουν τα μαθήματα!!! Κακώς πολύ κακώς!!!!
4ον. Πρώτη φορά θα μιλήσω τόσο απρεπώς : Δεν μας χέζεις ρε Νταλάρα!!! Εδώ πάει περίφημα. Παίζεται με την αγωνία και το άγχος γονιών και φοιτητών. Και πάτε πάλι να κερδοσκοπήσετε στην προσδοκία του κόσμου για καλύτερο επαγγελματικό μέλλον. Και τι δεν είπε από μπούρδες : κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων (ζήτω οι συντεχνίες δηλαδή της κατά τα άλλα ελεύθερης καπιταλιστικής οικονομίας…), δεν είναι το ζητούμενο η σύνδεση με την αγορά εργασίας (έχει ανησυχίες ο Υπουργός…), οι 3000 ομογενείς καθηγητές και οι 15000 της ΕΕ θα έρθουν πίσω με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια (δηλαδή πόσα μαγαζάκια σκοπεύουν να ιδρύσουν;;;;;)
Τώρα αν πιστεύετε ότι αυτή είναι η σοβαρή πολιτική για την Τριτοβάθμια. Θέμη χάνουμε τον χρόνο μας και μάλλον τελικά οι καταλήψεις είναι η μόνη λύση…
Μαΐου 10, 2008 σε 10:02 πμ
[...] του Συντάγματος, Δημόσια ΑΕΙ, Στυλιανίδης, Yale | Στο Greek University reform του αγαπητού Θέμη Λαζαρίδη θα βρείτε όλη την ομιλία Ευρυπίδη Στυλιανίδη προς [...]
Μαΐου 10, 2008 σε 12:01 μμ
http://www.medium.gr/articles/119633805512130.shtml
Μανδραβέλης:
“Πριν από μερικά χρόνια και στην Ελλάδα λέγαμε «Μετσόβιο Πολυτεχνείο» και το όνομα από μόνο του αποτελούσε πιστοποίηση των σπουδών και όνειρο πολλών να φοιτήσουν εκεί. Ή ακόμη παραπέρα: τα ονόματα των καθηγητών ήταν εξειδίκευση της πιστοποίησης αυτών των σπουδών. Η έκφραση, επί παραδείγματι, «υπήρξε μαθητής του Γ. Κουμάντου» δεν ήταν απλώς μια τιμητική αναφορά. Είχε ένα ειδικό βάρος στην επαγγελματική κοινότητα των αποφοίτων και ίσως παραπέρα. Το κύρος μιας σχολής ή ενός πανεπιστημίου δεν εγγράφεται ποτέ στα ΦΕΚ, κατακτάται μέρα με την ημέρα, μάθημα με το μάθημα.
Στην Ελλάδα δίνεται ένας ψευδεπίγραφος αγώνας κατά των μη κρατικών πανεπιστημίων, τα οποία θρυλείται ότι θα παράγουν μόνο «πτυχία για την αγορά» και ως εκ τούτου «θα υποβαθμίσουν την ανώτατη παιδεία». Ακόμη κι αν δεχθούμε το αληθές της προφητείας, πρέπει να αναρωτηθούμε πόση παιδεία παράγουν τα κρατικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ.”
Μαΐου 10, 2008 σε 3:59 μμ
@ Sotiris Koukios
‘Θέμη χάνουμε τον χρόνο μας και μάλλον τελικά οι καταλήψεις είναι η μόνη λύση…’
Είτε διαφωνεί, είτε συμφςνεί κανείς, οι καταλήψεις είναι νερό στον μύλο των προσδοκιών που εκφράζει ο Στυλιανίδης. Οι θέσεις του Θέμη στο μ’έχουν καλύψει. Οι καταλήψεις όμως σαφέστατα δε βοηθούν σε τίποτα παρά μόνο να καταρακώνουν τη φήμη των ελληνικών πανεπιστημίων ακόμη περισσότερο. Ποιος κερδίζει από αυτό είναι προφανές. Εγώ θα συνιστούσα ψυχραιμία και όχι καταλήψεις.
Μαΐου 10, 2008 σε 4:46 μμ
@Θέμη η έρευνα αφορά μόνο νέους και σε μεγάλο βαθμό δεν νομίζω ότι αναφέρεται σε φοιτητές. Δηλαδή σε άτομα που η μοναδική τους πληροφόρηση είναι από την TV.Με άλλα λόγια δεν έχουν ακούσει ούτε την αντίθετη γνώμη ούτε κάποιον σοβαρό διάλογο.(Μην μου πεις τώρα ότι η TV προσφερεται για κάτι τέτοιο).
Επίσης πιστεύω ότι πρέπει να παραδεχτείτε ότι άσχετα αν διαφωνούμε στο γιατί… από ότι φαίνεται όσοι έκαναν καταλήψεις είχαν ποίο πολύ δίκιο τουλάχιστον ως προς τον μέλλον της Δημόσιας εκπαίδευσης :-p Το υπουργείο δεν έχει κανένα σκοπό για βελτίωση των δημοσίων πανεπιστημίων και μάλλον αυτό που θα γίνει θα είναι στα καλά ιδιωτικά να πηγαίνουν το 20% και στα δημόσια το 80% το ότι το 20% θα είναι το 20% του ποιό εύπορου πληθυσμού φαντάζομαι δεν χρειάζεται αρκετή συζήτηση.
Μαΐου 10, 2008 σε 6:18 μμ
Πιο παλια εκνευριζομουνα οταν διαβαζα τετοιες μπαρουφες απο πολιτικους, γιατι σκεφτομουνα οτι η ελλειψη πρωτοτυπης σκεψης που διακρινει τον λογο τους ειναι λογω τεμπελειας. Τωρα βεβαια καταλαβαινω οτι αυτο οφειλεται αποκλειστικα στο γεγονος οτι οι πολιτικοι ειναι ανικανοι για πρωτοτυπες σκεψεις μια και ολοι εχουν μεινει πνευματικα στο επιπεδο των πρωτων ταξεων του γυμνασιου. Εκει οπου μια καλη εκθεση ιδεων σημαινε μια επιφανειακη απαριθμηση διαφορων σκεψεων που διαβασαν καπου χωρις ποτε να τις επεξεργαστουν μονοι τους. Ηταν βεβαια αρκετο για να παρουν εναν καλο βαθμο (ιδιως αν ο καθηγητης ηταν και φιλος της μαμας), πραγμα που κυνηγουν ακομα. Φανταζομαι τη βαρεμαρα του προεδρου που ακουγε αυτες τις κοινοτοπιες. Ποσο λιγοτερο επαρχιωτισμο θα εδειχνε ο υπουργος αν αναφεροταν σε ενδιαφεροντα σημεια απο την εμπειρια του Yale οπως πχ τις συγκρουσεις με τα συνδικατα τη δεκαετια του 80 επι προεδριας Giamatti , η τη διαχειριση του Υαλε endowment fund που εχει αποδωσει τεραστια περιουσια στο πανεπιστημιο.
Για το θεμα του post (ιδιωτικα πανεπιστημια) η δικη μου γνωμη ειναι ναι, αλλα μετα απο πολυ σοβαρο προβληματισμο και υπο αυστηρες προυποθεσεις. Η ελλαδα δεν εχει να επιδειξει μεγαλες επιτυχιες απο την λειτουργια του ιδιωτικου τομεα. Θα ηταν μια ακομα τραγωδια αν η ιδιωτικη παιδεια βρισκονταν μετα απο μερικα χρονια στο ιδιο επιπεδο με τα ιδιωτικα ΜΜΕ για παραδειγμα (μπαχαλο και ουσιαστικα κρατικοδιαιτη). Η στο επιπεδο των περισσοτερων ιδιωτικων επιχειρησεων στην Ελλαδα. Για να εχει καποιο ποσοστο επιτυχιας το θεμα αυτο πρεπει νομιζω να προβλεφτει πολυ μικρος αριθμος νεων πανεπιστημιων (δυο με τρια το πολυ), και δευτερον τα πανεπιστημια αυτα να ειναι σοβαρα παραρτηματα αναγνωρισμενων πανεπιστημιων του εξωτερικου, διεπομενα απο τους ιδιους δεικτες ποιοτητας.
Μαΐου 11, 2008 σε 1:04 πμ
Αντί ο κ. Στυλιανίδης να τραπεζώνει επιχειρηματίες της ανώτατης παιδείας του εξωτερικού, καλό θάταν να αρχίσει να βάζει σε κάποια τάξη τα ΔΙΚΑ του πανεπιστήμια.
Και μοναδικός τρόπος να γίνει αυτό ΔΕΝ είναι η παράλληλη ίδρυση στην χώρα ιδιωτικών ΑΕΙ, αλλά η εφαρμογή των νόμων του ΔΙΚΟΥ του υπουργείου.
Ολα τα λοιπά είναι “εκ πονηρού”.
Οσο γιά τα τυχόν “βολεμένα κατεστημένα” των ελλαδικών ΑΕΙ, μάλλον αυτός ό ίδιος με τους ομοίους του τα συντηρεί…
Μαΐου 11, 2008 σε 1:40 πμ
Κι ενώ αυτά τα τραγικά όπως λέει ο φίλος μας συμβάίνουν στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ή
Εθνικό Οικογενειοκρατικό Πολυτεχνείο
όπου μόνο τα παιδιά του Τζαφέστα και του κάθε Τζαφέστα μπορούν να γίνουν καθηγητές
(αλήθεια ήταν και ο παππούς του Τζαφέστα κι αυτός Καθηγητής?)
στο Πανεπιστήμιο Πειραιά , καθηγήτρια έγινε η κόρη του ΣΗΜΙΤΗ
Αν μπορεί κανείς ασ κάνει μία έρευνα, αν είναι π.χ. κάτω από 90% όσοι καθηγητές διορίστηκαν με μέσο!!!!
Ο γιος μου είναι στο Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Ηρακλείου Κρήτης, έχει λέει εκεί κάτι Καθηγητές που είναι τόσο άσχετοι από Υπολογιστές που είναι
να τραβάς τα μαλλιά σου (αν σου έχουν μείνει από τις κοτσάνες που λένε…..)
Ένας απ’ αυτούς δεν ήξερε τι είναι
το ΗΤΜ αρχείο !!!!
Μαΐου 11, 2008 σε 9:02 πμ
@εθνικό οικογενειοκρατικό πολυτεχνείο.
Κάτι δεν σου έχει πει καλά ο γιός σου. Και εγώ στο ίδιο τμήμα είμαι αλλα δεν πιστεύω ότι οι καθηγητές δεν ξέρουν… Εξάλλου οι περισσότεροι δουλεύουν στο ΙΤΕ.
Μαΐου 11, 2008 σε 12:31 μμ
«…καλό θάταν να αρχίσει να βάζει σε κάποια τάξη τα ΔΙΚΑ του πανεπιστήμια.
Και μοναδικός τρόπος να γίνει αυτό ΔΕΝ είναι η παράλληλη ίδρυση στην χώρα ιδιωτικών ΑΕΙ, αλλά η εφαρμογή των νόμων του ΔΙΚΟΥ του υπουργείου.
Ολα τα λοιπά είναι “εκ πονηρού”.» Manos
“η εφαρμογή των νόμων του ΔΙΚΟΥ του υπουργείου.” Θα πρέπει επιτέλους η Πολιτεία να κατανοήσει ότι η αρμοδιότητα της δεν εξαντλείται με την ψήφιση των διάφορων Νόμων, αλλά το σημαντικότερο έργο της είναι η διασφάλιση της εφαρμογής τους.
«Η κυβέρνηση ανέλαβε την ευθύνη της και επωμιζόμενη το πολιτικό κόστος νομοθέτησε. Τώρα οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους και όλοι οι άλλοι. Οι διοικήσεις των ιδρυμάτων, η εκπαιδευτική κοινότητα, οι παρατάξεις, το φοιτητικό κίνημα.» Στυλιανίδης
Τρομάζω στην ιδέα ενός κράτους όπου η Κυβέρνηση θα νομοθετεί και «όλοι οι άλλοι» δηλαδή, οι εκάστοτε διοικήσεις των οργανισμών ή οι θιγόμενοι από τις νομοθετικές πράξεις πολίτες θα αποφασίζουν για την εφαρμογή τους. Βασικές αρχές λειτουργίας ενός κράτους δικαίου. Ποιος θα προστατέψει επιτέλους τους νομοταγείς πολίτες (που αποτελούν και την πλειοψηφία στην περίπτωση αυτή) ή θα δώσουμε και πάλι το μήνυμα πως αυτοί είναι το κορόιδο στην όλη ιστορία.
Μαΐου 11, 2008 σε 12:44 μμ
@ Sotiris Koukios
‘Θέμη χάνουμε τον χρόνο μας και μάλλον τελικά οι καταλήψεις είναι η μόνη λύση…’
@ xamogelo
‘…από ότι φαίνεται όσοι έκαναν καταλήψεις είχαν ποίο πολύ δίκιο τουλάχιστον ως προς τον μέλλον της Δημόσιας εκπαίδευσης…’
Αγαπητοί φίλοι,
Η θεωρία αυτή προσφέρει την χειρότερη υπηρεσία στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.
Και μου γεννά πάντα την ίδια απορία. Τι πήγε στραβά σ’ αυτή τη χώρα και οι θεωρίες της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς (ΚΚΕμλ, αναρχοαυτόνομοι κλπ) έχουν κυριαρχήσει σε όλα σχεδόν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, σε μεγάλα τμήματα της ΝΔ, αλλά και σε μια πολύ μεγάλη μερίδα της κοινής γνώμης? Θεωρίες δογματικής αφέλειας και ιστορικά καταδικασμένες. Προσέξτε δε μιλάω για την αριστερά και τους αριστερούς, αλλά γι’ αυτό που η πολιτική επισήμη ονομάζει αριστερισμός και αριστεριστές (η επεξήγηση απαραίτητη γιατί φοβάμαι ότι τουλάχιστον οι νεότεροι δεν γνωρίζουν αυτή τη διάκριση). Με απασχολεί ειλικρινά το ερώτημα γιατί δεν μπορεί κάποιος να είναι αριστερός και να μη λέει μπαρούφες? Ισχυρίζομαι ότι αυτό είναι εφικτό. Ιστορικά τουλάχιστον έχει υπάρξει.
Μαΐου 11, 2008 σε 3:41 μμ
Υπάρχει και ευθύνη της αντιπολίτευσης που θολώνει τα νερά με το τί λέει αλλά κυρίως και με το τί δε λέει.
Σχετικό άρθρο του Παπαχελά στην Καθημερινή:
http://www.ekathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_100108_11/05/2008_269493
Για μένα είναι προφανές οτί οι πανεπιστημιακές αρχές έχουν επίσης τεράστια ευθύνη αν δεν καλούνε την αστυνομία όταν γίνονται παράνομες πράξεις και τέλος πάντων πρέπει επιτέλους να αρχίσουν να υπάρχουν και κυρώσεις εναντίον των φοιτητών που ασκούνε βία (αποβολή από το πανεπιστήμιο τουλάχιστον). Σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο που σέβεται τον εαυτό του αυτό θα ήταν εκ των ουκ άνευ. Δεν αισθάνομαι οτί λέω τίποτα παραπάνω από το προφανές.
Μαΐου 11, 2008 σε 4:14 μμ
Προσέξτε δε μιλάω για την αριστερά και τους αριστερούς, αλλά γι’ αυτό που η πολιτική επισήμη ονομάζει αριστερισμός και αριστεριστές
—-
To ότι δεν τολμας να κατονομάσεις την αριστερά σαν αριστερά τα λέει όλα από μόνο του νομίζω.
Μαΐου 11, 2008 σε 4:57 μμ
Σωστά, άλλωστε το έχουμε καταλάβει, σύμφωνα με την Τζένη για όλα φταίει η Αριστερά…
Μαΐου 11, 2008 σε 5:52 μμ
Αγαπητή Τζένη ξέρω ότι είσαι μικρή και ήμουν σίγουρος ότι δεν θα γνωρίζεις τη διαφορά μεταξυ “αριστερού” και “αριστεριστή”. Είναι θέμα ορολογίας στην πολιτική επιστήμη. Αν ρωτήσεις κάποιον μεγαλύτερο θα σου εξηγήσει.
Για μια σύντομη εισαγωγή θα μπορούσες να διαβάσεις το βιβλίο του Λέννιν “Αριστερισμός η παιδική αρρώστια του κομμουνισμού”.
Επειδή όλα αυτά τα γράφω απολύτως σοβαρά, σε παρακαλώ μην απαντήσεις αγνοώντας τα ιστορικά και επιστημονικά δεδομένα, όπως κάνεις συνήθως!
Μαΐου 11, 2008 σε 7:37 μμ
H περίφημη φράση του Στυλιανίδη
“Όσες μεταβολές και αν γίνουν στο υφιστάμενο σύστημα δεν είναι αρκετές για να ανατρέψουν την προβληματική κατάσταση του ελληνικού δημοσίου πανεπιστημίου.”
βρίσκει εμένα και, υποθέτω, πολλούς άλλους σύμφωνους. Αφενός, ο Στυλιανίδης, έστω και με άκομψο και μη-διπλωματικό τρόπο για δεξιό πολιτικό, παραδέχεται την αποτυχία των μεταρρυθμιστικών επεμβάσεων και του ράβε-ξήλωνε της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στο δημόσιο πανεπιστήμιο και, αφετέρου, αποκαλύπτει τη (μάλλον προδιαγραμμένη) αποτυχία αυτής και κάθε ρεφορμιστικής προσέγγισης στο πρόβλημα. Εκεί που ίσως οι περισσότεροι να βγαίνουν από τα ρούχα τους, και εκείνο που καθιστά την συγκεκριμένη εκπαιδευτική ηγεσία επικίνδυνη, είναι η shock treatment που προτείνει για την «ανατροπή» της κατάστασης, δηλ. ιδιωτικοποίηση αλα ελληνικά. E, όποιος σπέρνει ανέμους απερίσκεπτα σε μια τόσο κρίσιμη καμπή για την παιδεία, θερίζει θύελλες.
Μαΐου 11, 2008 σε 7:54 μμ
@rebel@work
Αυτή ακριβώς η άποψη του Στυλιανίδη εμένα προσωπικά με βγάζει από τα ρούχα μου. Αλοίμονο αν ισχύει κάτι τέτοιο. Διαφωνώ κάθετα και δε θεωρώ την προτεινόμενη λύση ως πανάκεια (κάθε άλλο, αν δε γίνει προσεκτικά και με κανόνες θα είναι προάγγελος χειρότερων δεινών). Αν η κυβέρνηση δεν μπορεί να βάλει τάξη στα δημόσια πανεπιστήμια (δεν ξέρουν, δεν μπορούν, δε θέλουν, δεν ξέρω τί απ’όλα ισχύει, ίσως και όλα μαζί), τι θα γίνει με τα ιδιωτικά;
Μαΐου 11, 2008 σε 8:04 μμ
Ο κ. Στυλιανίδης συνεχίζει την παράδοση των τραγικών υπουργών Παιδείας. Το να μιλά για ανεπάρκεια του σημερινού συστήματος είναι κωμικό. Το να προσθέτει ότι αυτό θα διορθωθεί με την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων είναι ξεκαρδιστικό. Το να λέει στο καπάκι ο πρόεδρος του Yale ότι δεν σκέφτονται προς το παρόν να “επενδύσουν” στην Ελλάδα γιατί δεν μπορεί να εξασφαλιστεί το ίδιο επίπεδο σπουδών και διδασκόντων με το δικό τους, εκεί είναι που δεν σου μένει άντερο από τα γέλια για την ευφυέστατη στρατηγική του ΥΠΕΠΘ. Καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς…
Μαΐου 11, 2008 σε 8:06 μμ
Άκουγα τον Τσίπρα να λέει οτί σε ένα Βρετανικό πανεπιστήμιο (μαι μάλιστα τόνιζε δημόσιο) κανείς μπορεί να κάνει αξιοκρατικά ακαδημαϊκή καριέρα και πόσο απέχουμε εμείς από αυτό. Του έχει πει όμως κανείς οτί υπάρχει αυστηρή αξιολόγηση, οτί αν δεν πάει καλά ένα τμήμα κλείνει οπότε η αξιοκρατία είναι αποτέλεσμα αυστηρών τιμωριών (και επιβραβεύσεων βέβαια) που το κράτος μας επέβαλε έτσι ώστε τα πανεπιστήμια να υπηρετούν την κοινωνία και όχι τα ‘συμφέροντά’ των εργαζόμενων σε αυτά (κατά τη γνώμη μου, τί πιο αριστερό από αυτό;). Χωρίς αυτά, το έχω ξαναπεί η αξιοκρατία πάει περίπατο.
Τείνω να πιστέψω οτί σε όλα τα κόμματα υπάρχει μια θολούρα εννοιών και όλοι λειτουργούνε με τις προκαταλήψεις τους χωρίς να κάνουν μια ορθολογική και επιστημονική καταγραφή και ανάλυση των προβλημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μπάχαλο.
Μαΐου 11, 2008 σε 10:34 μμ
@ Ορεστης Καλογηρου
Γνωμη μου ειναι οτι η Αριστερα στην Ελλαδα δεν υπηρξε ποτε αυτοφωτη. Ακομα και για την καλη εκδοχη της καποτε (ΚΚΚες) ο προβηματισμος ηταν παντα εισαγομενος, και ποτε δεν ασχοληθηκε σοβαρα με τα προβληματα της Ελλαδας (αλλα περισσοτερο με διεθνη προβληματα και πως ενδεχομενως επηρεαζαν την Ελλαδα). Η προτεραιοτητα ηταν να αλλαξουμε τον κοσμο, και ετσι θα αλλαζε και η Ελλαδα.
Τωρα που για προφανεις λογους ο καμβας εχει μικρυνει αυτη η ελλειψη σοβαρου προβληματισμου για συγκεκριμενα ελληνικα θεματα ωθει στον λαικισμο και στην αντιδραση (ειναι παντα η πιο ευκολη λυση). Η δε διασταση του διεθνισμου εχει κι αυτη περασει στην σφαιρα της γελοιοτητας (Τσαβες) αν και εξακολουθει να ελκυει οπως παλια. Αλλα για να γυρισουμε στην αρχικη θεση, και αυτη η ελλειψη συγχρονου λογου ειναι μια ακομα ενδειξη οτι ο προβληματισμος ηταν παντα εισαγομενος.
Θα μπορουσε βεβαια να ηταν τα πραγματα διαφορετικα, και μακαρι.
Μαΐου 11, 2008 σε 10:44 μμ
Ο κύριος υπουργός αποδεικνύεται επικίνδυνος. Δεδομένου ότι δεν υφίσταται ζήτημα αναθεώρησης του άρθρου 16 για τουλάχιστον πέντε χρόνια, ο δεκάρικος που εξαπέλυσε μόνο λάδι στη φωτιά ρίχνει χωρίς λόγο και χωρίς διακύβευμα. Καλώς ή κακώς, η μόνη δουλειά που τον αφήνει να κάνει το παρόν σύνταγμα είναι η αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου (η αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων κολλεγίων δεν είναι δική του δουλειά). Αν δηλώνει ότι δεν υπάρχει προοπτική, μπορεί να πάει στο σπιτάκι του να γλυτώσουμε και από τις αρχαιολατρικές μπαρούφες του περιούσιου έθνους μας.
Φοβάμαι ότι από την ομιλία Στυλιανίδη βγαίνει η πολιτική που θα δούμε σε μερικές μέρες. Ο Στυλιανίδης (και η κυβέρνηση?) ΘΕΛΕΙ καταλήψεις και μπάχαλο. Αδιαφορεί για το πανεπιστήμιο και σπρώχνει προς την περαιτέρω εξαθλίωση της κατάστασης.
Μαΐου 15, 2008 σε 6:42 μμ
http://www.tovimadaily.gr/Article.aspx?d=20080515&nid=8504262
Σωστός ο Ψυχογιός. Το να λέει κανείς ότι «η παιδεία ήταν πάντα το συγκριτικό μας πλεονέκτημα» αγγίζει τα όρια του γελοίου.
Μαΐου 17, 2008 σε 5:28 μμ
Nomizo oti prepei na ANOIXOUN ta IDIOTIKA PANEPISTIMIA AMESOS
mono etsi tha spasei:
a) oikogeneiokratia sta dimosia
b) diaploki kathigiton
c) klikes
d) monimi apousia kathigiton apo ta mathimata tous
yparhei kathigitis sto Panepistimio tis Athinas
pou einai 25 hronia apon apo ta mathimata
kai ta ehei kai ta kanoun oi mathites tou
Μαΐου 17, 2008 σε 9:06 μμ
Ο κ. Στυλιανίδης, φέρεται να δήλωσε ότι εάν δεν αξιολογηθούν τα πανεπιστήμια κλπ, ΔΕΝ θα παίρνουν και χρηματοδότηση (από το κράτος ή την ευρωπαϊκή ένωση) γιά τα μεταπτυχαικά τους προγράμματα.
ΑΥΤΟ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΟΣΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΕΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΑΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ.
Δηλαδή, ουσιαστικά, βολεύει το κλείσιμο εκείνων των προγραμμάτων που ΔΕΝ θέλουν να υπάρχουν όσοι θέλουν να κάνουν “διείσδυση” στο πανεπιστήμιο αναλαμβάνοντας την χρηματοδότηση όσων προγραμμάτων θα δουλεύουν ουσιαστικά γι’ αυτούς (δοκιμές προϊόντων, εκπαίδευση αυριανών στελεχών).